Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 (Som ringte politiet på far her om dagen)Skal nevne at jeg er den samme som har lurt på hvorfor BV har brukt så lang tid... Der far ble stoppet av politi, fordi han var for full, og dermed ble det opprettet sak. I første møtet da, så løy jeg jo. Eller løy ikke stort.. Men jeg nevnte ikke tull fra fortiden.. Siden ting gikk så mye bedre, og far faktisk hadde sluttet med rus og alkohol nesten 100%. og alt var på vei til å bli mye bedre. Jeg var så utrolig redd, og ville ikke risikere noe ved å fortelle om hans alkohol og rusmisbruk i fortiden.Nå vet jeg ikke om politiet har ringt BV på nytt etter episoden i forigårs, men de ringte uansett i dag (de var de som hadde ringt for 2 uker siden )opp igjen, og ville avtale hjemmebesøk.. Da spurte hun om far ville være tilstede (vi har "bodd" sammen, men ikke bodd sammen). Jeg sa at fra nå av er det bare meg..Da begynte jo spm med en gang.. Jeg ville helst vente til hjemmebesøket med å si noe, men hun presset meg opp etter veggen på tlf og skulle vite hvorfor det var slutt..Da sa jeg det var fordi han sleit med å bli voksen, å innse at han hadde en familie å ta hensyn til. Det var litt for mye spontanitet fra han sin side, som å unngå å gi beskjeder, avlyse avtaler, etc.Så spurte hun om rus, og alkohol. Jeg sa at rus driver han nok ikke med (Han har nesten slutta med dette, det ER sant, bare noe henger igjen av og til, men det får jeg bare late som om jeg ikke vet om) men alkohol var et større problem. Ikke at han drikker ofte, men at når han først begynner, klarer han ikke å slutte.Da spurte hun om han var med meg når han drakk. Det får han absolutt ikke lov til, da må han være ute,, så spurte hun om han da kom hjem full.. Det får han heller ikke lov til. Han har jo annet sted å være og bor ikke her sånn egentlig. Jeg ringte jo tross alt politiet her om dagen for å få han vekk fordi han hadde drukket, det er jo et godt bevis på at jeg ikke lar han komme inn full...Kommer det til å bli stor ståhei fordi jeg ikke var 100% ærlig i forrige møte? Barnet vårt har aldri blitt utsatt for alkohol eller fulle eller rusa mennesker, så det har jeg aldri løyet om. Det "eneste" hun blir påvirket av dette er en mor som blir psykisk sliten av far sin oppførsel.. Har jo tenkt til å være mer ærlig på hjemmebesøket.. Og kommer da til å si at jeg var redd.. Jeg ville ikke dra opp negativitet fra fortiden fordi jeg var redd for hva som kunne skje pga skrekkhistorier jeg har hørt etc.. Har jeg ødelagt for meg selv? Kommer de til å ta meg helt useriøst nå?Jeg er så redd=( Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 I forrige møte spurte de da om bf forhold til rus og alkohol i fortiden? Anonymous poster hash: c1ade...a45
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 I forrige møte spurte de da om bf forhold til rus og alkohol i fortiden? Anonymous poster hash: c1ade...a45 De spurte mer generelt... Jeg sa at han hadde et normalt forhold til alkohol, men hvis han skulle drikke, fikk han ikke lov til å komme hjem hit. (det er sant) Når det kom til rus sa jeg at han ikke drev med det. (Jeg ville fortelle sannheten om fortiden hans, men faren sa det ville være helt idotisk så jeg løy for han sin skyld... ) Skal jeg være 100% ærlig å fortelle om fortiden hans denne gangen? Eller burde jeg la fortid være fortid akkurat der? Eller skal jeg fortelle alt, så jeg har alt mitt på det rene ? Jeg vil jo helst ha han ut av livet mitt.. Det er vanskelig å være sterk hele tiden, men jeg vet jo at hvis jeg forteller bv hele sannheten om far, vil jeg mest sannsynlig bli bedt om å holde barnet unna han.. Og det er jo positivt for min del.. Da får jeg jo "hjelp" til å holde han vekk.. Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Du MÅ jo si sannheten da, er du helt tett eller? Dette er alvorlig, hva om det hadde vært aktuelt å dele omsorgen og barnefar som ruser seg hadde endt opp med 50% fordi DU lyver om hva han driver med?? LITT rus er fremdeles å ruse seg! Du høres ut som et nek. Anonymous poster hash: ef5d2...688
Gjest sug lut Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Hvordan ser du for deg å få livet ditt på stell hvis du juger for hjelpeinstansene? Det er jo bare bortkasta ressurser. Det er dumt å være så hjelpeløs og likevel tro du vet best hvordan dette skal ordnes.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Her må du tenke deg NØYE om! Hva er viktig: Å beskytte en voksen mann fra seg selv eller å beskytte barna dine? Du må ikke lyve og dekke over for ham. I verste fall kan det gå utover både deg og barna. Ønsker du det? Ønsker du å sette en mann og hans rus foran dine egne barn? Du må bli voksen og du må sette barna først! Anonymous poster hash: 0f8a1...463
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Du MÅ jo si sannheten da, er du helt tett eller? Dette er alvorlig, hva om det hadde vært aktuelt å dele omsorgen og barnefar som ruser seg hadde endt opp med 50% fordi DU lyver om hva han driver med?? LITT rus er fremdeles å ruse seg! Du høres ut som et nek. Anonymous poster hash: ef5d2...688 og du er bare en forståelsesløs idiot. BF vil aldri få noe omsorg. Det er jeg, og det vil alltid være jeg som har omsorgen 100%. Men jeg vil at han skal ha muligheten til å få treffe barnet sitt og være en del av livet dets.. Jeg vil ikke at bv kommre å sier "Hvis bf får treffe barnet sitt mister DU omsorgen". Han er en god pappa og en veldig snill mann utenom problemene sine. Og han er alltid 100% nykter og edru når han er rundt barnet sitt. Noe annet har jeg ikke, og kommer aldri til å tillate! Jeg har da kastet han ut har jeg ikke? Jeg tillater ikke at han bor her mer.. Så nei, jeg er ikke et NEK! Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Her må du tenke deg NØYE om! Hva er viktig: Å beskytte en voksen mann fra seg selv eller å beskytte barna dine? Du må ikke lyve og dekke over for ham. I verste fall kan det gå utover både deg og barna. Ønsker du det? Ønsker du å sette en mann og hans rus foran dine egne barn? Du må bli voksen og du må sette barna først! Anonymous poster hash: 0f8a1...463 Barnet går først uansett.. Jeg vet ikke hvordan bv jobber.. Det er ikke på noen måte for å beskytte HAN . Men spørsmålet er hvordan bv ville ta det at jeg løy. Tenkt om jeg har tidenes verste saksbehandler som vil ta fra meg barnet mit fordi jeg ikke var ærlig... Da vil jeg jo heller lyve en gang til. Vet at det er liten sannsynlighet. Men det var ikke snakk om for å beskytte han. Men for å beskytte meg selv, siden jeg løy første gang.. Og hvor store problemer det vil bli fordi jeg ikke var helt ærlig. Jeg vet det var idiotisk å lyve første gangen.. Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75
Gjest Julia1984 Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Ærlighet varer lengst. Jeg hadde aldri hverken våget eller ønsket å ikke spille med åpne kort overfor barnevernet. Aldri!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #11 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75 Skal sitte på riste på hodet neste gang du sitter i en verst tenkelig situasjon også Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Ærlighet varer lengst. Jeg hadde aldri hverken våget eller ønsket å ikke spille med åpne kort overfor barnevernet. Aldri!!!! Jeg vet. Det er jo det som bekymrer jeg sånn. Det absolutt verste jeg vet er løgner. Og nå har jeg løyet selv, jeg som faktisk aldri lyver, til noen, noen gang... Jeg driter i bf akkurat her. Jeg er bare bekymret for hva de tenker om MEG, og jeg JEG løy Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75 Pleier du å sparke den som ligger nede i det virkelige liv og? Anonymous poster hash: 0045d...5cf
Gjest Vicky Pollard Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 Så fortell alt på hjemnebesøket da vel, og beklag at du løy.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75 Skal sitte på riste på hodet neste gang du sitter i en verst tenkelig situasjon også Anonymous poster hash: 025ad...de9 Kaller deg for ikke den skarpeste kniven fordi du sitter og lyver overfor barnevernet!! At du tør!! Blir det oppdaget at du har løyet så setter det jo deg i et meget dårlig lys og spørsmål om din omsorgsevne når du "beskytter" faren på den måten. Å lyve overfor barnevernet tjener da INGEN?????? Anonymous poster hash: 265ff...e75
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Du har ikke noe valg, du må være helt 100% ærlig nå og ta det som kommer derfra. Vikler du deg inn i flere løgner eller bortforklaringer, vil det i alle fall gå helt galt til slutt, og da kan du virkelig være ute å kjøre. Om du ønsker og mener at far fremdeles skal få møte barnet og barnet få ha kontakt med faren sin, så lar det seg sikkert ordne også. Han kan antageligvis få samvær under tilsyn. Kvinn deg opp! Slutt og lyv og kom deg videre her i livet!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 Så fortell alt på hjemnebesøket da vel, og beklag at du løy. Ja er nok det jeg kommer til å gjøre. Jeg blir helt uvel når jeg lyver, og det er nok ganske lett å se på meg. Vil være ærlig og fortelle alt som det er. Håper bare de har forståelse for at jeg utelot litt forrige gang Anonymous poster hash: 025ad...de9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #18 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75 Pleier du å sparke den som ligger nede i det virkelige liv og? Anonymous poster hash: 0045d...5cf Så du synes det er greit å sitte å lyve til barnevernet??? Anonymous poster hash: 265ff...e75
Gjest Vicky Pollard Skrevet 19. juli 2013 #19 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75 Skal sitte på riste på hodet neste gang du sitter i en verst tenkelig situasjon også Anonymous poster hash: 025ad...de9 Kaller deg for ikke den skarpeste kniven fordi du sitter og lyver overfor barnevernet!! At du tør!! Blir det oppdaget at du har løyet så setter det jo deg i et meget dårlig lys og spørsmål om din omsorgsevne når du "beskytter" faren på den måten. Å lyve overfor barnevernet tjener da INGEN?????? Anonymous poster hash: 265ff...e75 Tror nok bv er vant med at folk pynter litt på sannheten. Det viktigste er at du ikke fortsetter å lyve....
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #20 Skrevet 19. juli 2013 Håper du tuller, HI???? Rister bare på hodet!!! Kanskje du ikke er et nek, men jaggu ikke den skarpeste kniven i skuffen... Anonymous poster hash: 265ff...e75 Skal sitte på riste på hodet neste gang du sitter i en verst tenkelig situasjon også Anonymous poster hash: 025ad...de9 Kaller deg for ikke den skarpeste kniven fordi du sitter og lyver overfor barnevernet!! At du tør!! Blir det oppdaget at du har løyet så setter det jo deg i et meget dårlig lys og spørsmål om din omsorgsevne når du "beskytter" faren på den måten. Å lyve overfor barnevernet tjener da INGEN?????? Anonymous poster hash: 265ff...e75 Tror nok bv er vant med at folk pynter litt på sannheten. Det viktigste er at du ikke fortsetter å lyve.... Ja.. Grunnen til at jeg løy er jo fordi ting mer eller mindre var bra med oss på det tidspunket... Han rusa seg ikke, og alkohol var kun en sjelden gang, og da må han bli ute til neste dag uansett. Rus i nærheten av barnet er heller ikke noe som har skjedd. Dette er ting han da har drevet med når han har vært ute på egenhånd. Når du sitter å føler deg som en kriminell, med 2 voksne damer som virker direkte slemme og onde, og alt de vil er å ta fra deg barnet ditt, ville jeg ikke dra opp hans FORTID. I mitt hode da ville det bare skape unødige problemer.. Det er jo hvordan barnet har det, som er mest vesentlig, og barnet har det bare bra og blir ikke utsatt for fars festlighter. Det skjer langt vekk herfra. Derfor følte jeg det ikke var noe poeng i å ta det opp... Jeg angrer virkelig nå, for jeg ser jo at det håpet jeg hadde om at ting skulle bli 100% bra, nå er slukket... Nå vil jeg bare ha bv ut av verden. Når man har elsket noen i mange år, er det ikke så lett å tenkte riktig til enhver tid.. Men gjør det i alle fall nå Anonymous poster hash: 025ad...de9
Gjest Julia1984 Skrevet 19. juli 2013 #21 Skrevet 19. juli 2013 Ring barnevernet!! Legg deg flat, spill med åpne kort. Hverken du eller barnet ditt tjener på uærlighet. Kan godt hende du oppfattet disse to som onde, men de er neppe det!!! Ring, be om et møte! Å være uærlig overfor barnevernet kan fort gå tilbake på deg!!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #22 Skrevet 19. juli 2013 Ring barnevernet!! Legg deg flat, spill med åpne kort. Hverken du eller barnet ditt tjener på uærlighet. Kan godt hende du oppfattet disse to som onde, men de er neppe det!!! Ring, be om et møte! Å være uærlig overfor barnevernet kan fort gå tilbake på deg!! Jeg ville helst ikke ta det over tlf. Men de kommer på Onsdag, så skal jeg være ærlig da Anonymous poster hash: 025ad...de9
Superdolly Skrevet 19. juli 2013 #24 Skrevet 19. juli 2013 Du må naturligvis fortelle dem sannheten. Antagelig vil de også spørre deg om hvorfor du løy forrige gang, og vær ærlig der også. Og du, det er slett ikke sant at alt barnevernet vil er å ta fra deg barnet ditt. Alt barnevernet vil, er å forsikre seg om at barnet får god og tilstrekkelig omsorg og har et bra liv. Og det er vel også ditt ønske? Så da bør du heller tenke at du og barnevernet er på lag, spill med åpne kort og samarbeid med dem. Det er det aller beste i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå