Gå til innhold

Hvordan bli bedre likt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har få venner, men mange bekjente. Mange på videregående henger sammen fortsatt, jeg har god kontakt med ei, hun er min beste venninne. Fra sykepleien har jeg kontakt med ei. På jobb så blir folk gode venner, og er sammen og møtes og slik, men slik er det aldri til meg.. Skjønner ikke hva jeg gjør galt. Har prøvd både å være utadvendt og stille.. Har normalt utseende, er slank... Hvordan kan man bli en person som folk liker og vil ha kontakt med? Blir nesten deprimert av dette...:(

Anonymous poster hash: 21e52...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok lite med usteende å gjøre. Tykke folk har også like mange og like få venner som tynne mennesker. Akkurat det spiller nok liten rolle, men det er hva du utstråler, hva du byr på av deg selv og hvordan du er som person som har noe å si.

Er du åpen og smilende? Er du morsom og til å stole på? Ta du initativ og inviterer? Er du lett å snakke med? Er det interessant å snakke med deg?

Slike ting er det som betyr noe

Anonymous poster hash: 2bf5f...f7c
Skrevet

Vær deg selv og ingen annen :-) Ikke tenk på hvordan andre kanskje vil du skal være, du er deg.

Anonymous poster hash: bfb71...338

Skrevet

Du må ikke prøve å være en du ikke egentlig er. Vær deg selv. Kanskje smil mer, vær hyggelig, prat med de.

Anonymous poster hash: 5d3e6...c6c

Skrevet

Det har nok lite med usteende å gjøre. Tykke folk har også like mange og like få venner som tynne mennesker. Akkurat det spiller nok liten rolle, men det er hva du utstråler, hva du byr på av deg selv og hvordan du er som person som har noe å si.

Er du åpen og smilende? Er du morsom og til å stole på? Ta du initativ og inviterer? Er du lett å snakke med? Er det interessant å snakke med deg?

ja du har rett i det med utseende, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev det. Men mest for å poengtere at jeg ikke ser noe rar ut ;) hmm, jeg vet jo ikke om jeg er lett å snakke med, men jeg tror det. Jeg føler jeg spør mye om hvordan det er med andre, hva de har gjort osv... Jeg har et inntrykk av at enkelte blir godt likt uansett, og de er jo blide og sprudlende , så jeg skjønner det jo.. Jeg har aldri vært det, men vil gjerne være det... Men er glade for tips og råd her..:)

Skrevet

ja du har rett i det med utseende, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev det. Men mest for å poengtere at jeg ikke ser noe rar ut ;) hmm, jeg vet jo ikke om jeg er lett å snakke med, men jeg tror det. Jeg føler jeg spør mye om hvordan det er med andre, hva de har gjort osv... Jeg har et inntrykk av at enkelte blir godt likt uansett, og de er jo blide og sprudlende , så jeg skjønner det jo.. Jeg har aldri vært det, men vil gjerne være det... Men er glade for tips og råd her.. :)

Du har det nok i deg, men kanskje bare redd for å slippe deg mer løs. By på deg selv, la andre bli kjent med DEG, fortell om deg selv og ikke vær redd for å smile og å le. Ikke legg lokk på deg selv, men vis hvem du er. Det er ikke skummelt :)

Skrevet

Tror vi er mange som føler det som deg. Ofte har følelsen ikke niecrot i virkeligheten. Alle hsr opplevd å ha ei populær venninne, men blir man lykkeligere av å være som henne?! Vi damer har ofte en tendens til å være litt paranoude, tenke det verste, sette litt lite pris på oss selv, være selvkritiske. Tror det er her mye ligger, i synet på oss selv. Det er her vi må begynne, hvem er jeg? Hva står jeg for? Verdsette det vi har oppnådd så langt, rose oss selv, verdsette oss selv, unne oss selv gode tanker og belønning. Start derfra og det vil gi ringvirkninger i en ny utstråling og glød fra et menneske som ser seg selv i nytt lys. Det merker andre mennesker også :-)

Anonymous poster hash: bfb71...338

Skrevet

De andre som svarer her sier mye klokt. Jge tror også det er lurt å fokusere mer på de andre, de du vil være venn med, i stedet for å tenke at det er noe ved deg som er galt, da blir man alt for selvbevisst, og så blir hele ens oppførsel så "unaturlig". Hvem liker du, hvem vil du gjerne være venn med?  Og ikke vent til de inviterer deg - du kan selv være en som tar initiativ.

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: ddfe4...7e8
Skrevet

Kunna ha vært meg som skrev innlegget ditt Hi  ;)

Anonymous poster hash: 562c7...b49
Skrevet

Kan det være at andre føler du er vanskelig å komme inn på? Jeg jobber med et par stk. som er vanskelig å komme inn på. De gir lite av seg selv, selv om de er aldri så koselige. De spør meg om ting osv, men de forteller lite om seg selv og sitt liv.

Da gir jeg de litt opp merker jeg.

Anonymous poster hash: d8300...ee1

Skrevet

Takk for svar alle! Ser det er en del jeg kan ta tak i... :) jeg skulle bare ønske jeg var den jenta som automatisk ble likt av alle, noen er jo slik. Slik som venninnen min (fra videregående), var på babyshower til hun sist helg, og det var ca 15 stk der som hun har kontakt med og møter. Hun ordnet til meg for noen år siden, og da var det 4 stk der, to av de er egentlig hennes venninner som jeg ikke har mye kontakt med, kun når vi tilfeldig møtes. Så nå skal jeg prøve å bli bedre likt, må ta til meg tipsene deres :) godt å høre at ikke det er bare jeg som føler det slik og... HI

Skrevet (endret)

Frykt ikke! Det skal ikke så mye til - man må bare by litt på seg selv og finne frem sin indre "sprudler" ;)

1) Smil mye. Øv deg foran speilet!

2) øyekontakt er viktig - se folk inn i øynene når du snakker med dem.

3) Vis entusiasme og anerkjennelse! Smil og si: "Hei, NN! Så fint å se deg!". Bruk navnet til den du snakker med, lett berøring nå og da inviterer til fortrolighet (når det er naturlig).

4) Snakk om _positive_ ting: "Så deilig vær det er", "Det er sååå deilig med en god kopp kaffe" eller "Jeg holder på med en utrolig spennende bok nå", "Du ser så godt ut om dagen" eller "Det er så hyggelig å være sammen med deg!"

5) K.S.O.M. (Kvitre Og Sprudle Masse).

6) Ønsk folk en god morgen/middag/helg/ferie, si "kos deg" (og men det!),

7) Ta initiativ! Inviter på besøk eller foreslå turer i parken/kino/teater :)

Lykke til! Klem fra MammantilNurket (som egentlig er litt sjenert, men med litt øvelse har svart belte i sprudling)

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...