Gå til innhold

Gravid og bedratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far til mitt kommende barn har bedratt med 2 ganger ,med forskjellige damer. Har det svært tungt nå, og blir helt alene med barnet. Hatt kjempevondt i magen grunnet stress og

bare gråter. Dlags kynneraktig.Han skal tydelivis flytte tilbake med sin ex, når det ikke funket med oss. Blir alt fir dyrt med barnebidrag, og vil max betale 1500 kr. Han har en god jobb og er redd jeg går gjennpm nav. da blir han blakk.Vet ikke hva jeg skal gjøre. sviket er stort.

Anonymous poster hash: 26bd7...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble alene i graviditeten. Han var utro, flyttet ut da jeg var 4 mnd. på vei og da jeg var 7 mnd. på vei var hun nye dama også gravid. Lykken var komplett :(

Det som skjedde i mitt tilfelle var at far ønsket ikke noe kontakt med meg eller med barnet. Barnet er 3 år nå og han har aldri sett henne. I begynnelsen sendte jeg litt bilder og oppdateringer på mail, men da det aldri kom noe svar sluttet jeg.

Bidrag går gjennom NAV.

Vet hvordan du har det. Det er sinnsykt tøft å bli forlatt når man er gravid. Men man klarer det. Æresord!

Anonymous poster hash: ebe53...1a7
Skrevet

Stakkars deg! Men du.. Det er da ikke ditt problem at han ikke har penger. Vil han be deg om tjenester burde han kanskje tenke litt lenger enn stå****** hans strekker seg..... Selvfølgelig skal du ha det du trenger og har krav på.

Og du, det kommer til å gå bra! Det virker håpløst nå, men kjemi deg gjennom en dag av gangen. Plutselig oppdager du at det ikke er tøft lenger. Lykke til :)

Skrevet

For det første finn noen du stoler på å snakk med de! Det være mammaen din, venninne eller profesjonelle..

For det andre skal du ta bidraget gjennom NAV.. Drittsekken skal betale det han er skyldig når han oppfører seg slik..

Ønsker deg lykke til å du kommer til å finne styrken for å gå gjennom dette.. Bare ikke gjør de alene. Sender deg en klem,

Skrevet

Han må jo betale det du har krav på. Det burde han tenkt på før han var utro. For en dust!

Dette klarer du på egenhånd. Gå til nav, finn ut hva du har krav på. Ikke la han lure deg med å spille på dårlig samvittighet.

Skrevet

Om eksen hans tek mannen frå deg synes eg du skal ta hevn ved å la ho behalde han.

Og krev bidragsberekning via NAV om du meinar han prøvar å snike seg unna med for lite.

Trist å oppleve slikt i graviditeten :(

Skrevet

Dette klarer du! Du har fortjent bedre og snart er det du som sitter igjen med belønningen: Babyen din! Helt greit å være alenemor, og drømmemannen finnes der ute. Kjør NAV på mannsgrisen for allt det er verdt, du har ingenting å tape på å la alt gå via NAV. Stå på og masse lykke til videre :-) Du er tøff, du er best!

Anonymous poster hash: e776a...9fd

Skrevet

For en komplett idiot!!!!! Ååååå blir så sint... du fortjener ikke det! Drit i han og pengene hans nå.. du skal ha det du har krav på! Ikke ditt problem at han ikke har penger... nå må du finne styrke inni deg selv, og si til deg selv at dette klarer du! Stå på krava dine (ellers vil du angre), og gjør så godt du kan. En dag vil du føle glede igjen og har funnet deg en mann... å da vil du være glad den idioten gikk fra deg <3 hold ut. Det blir bedre etterhvert. Vet det er jævlig nå...

Anonymous poster hash: 14431...84b

Skrevet

Tusen takk for svar. Truer med å gjøre livet et helvete for meg om jeg krever mer penger. Skal klare meg, når jeg hører flere har gjory dette:)

Skrevet

Tusen takk for svar. Truer med å gjøre livet et helvete for meg om jeg krever mer penger. Skal klare meg, når jeg hører flere har gjory dette:)

Klart at han skal betale for eget barn. Truer han deg så svarer du bare kort og enkelt: "da får du bare gjøre det da".

Han har ingenting å true med og blir han vanskelig så innkaller du ham til samtale på familievernkontoret.

IKKE la deg skremme! Han er en tufs og en fjott. Bare pass på at du er saklig, ikke svar på dritt og beskytt deg selv (som ved å avstå fra å svare på idiot-meldinger, som å legge på når han truer deg etc. )

Anonymous poster hash: ebe53...1a7

Skrevet

Huff.. jeg vet så altfor godt hvordan du har det. Faren til mitt første barn, forlot meg også i graviditeten. han hadde ingen fast jobb, så jeg får bidragsforskudd gjennom NAV. Nå er datteren min 6 år, og har sett pappaen sin en gang, når hun var 3 mnd. Aldri etter det. Men vet du, det går bra. Det gjør det altså, selvom det føles håpløst nå.

Du finner en ny mann en dag, en mann som elsker deg og barnet ditt, og vil behandle dere med respekt. Jeg snakker av erfaring. Skulle ønske jeg kunne ha vist deg hvilken fantastisk dør som åpner seg når du får dette barnet. 

Og selvfølgelig skal han betale. Ikke snakk om at han skal få sno seg unna dette. La NAV ta seg av bidraget, så trekker de han i lønn uten at du trenger å involvere deg. Han har vært med på dette like mye som du, og han skal søren meg ta sin del av ansvaret. Tullingen. Noen menn er bare helt idioter. Dessverre..

Skrevet

Du skal ikke tenke på pengene hans, det er hans problem! Man er to for å lage barn, så han får ta sin del av ansvaret. Skal du likesom bare blakke deg alene bare for at han skal slippe? Nei! For en dust, han prøver nok å manipulere deg til å slippe også bestemme fordi han er en grisk j****!

Skrevet

Faren til mitt barn har sett ham en gang når han var 1 år, det er 3 år siden.. Har bidrag gjennom NAV, og ja, han ble forbanna fordi han mener han ikke har råd til det. NAV mener noe annet;) 

Virkelig ikke mitt problem at han ikke er interessert, og at han ikke har en bedre betalt jobb gitt.

Anonymous poster hash: 64e97...e40
Skrevet

Mye i livet som forandres. Har ikke råd å ha permisjon med 80% lønn. 14 uker er vel forbeholdt far, og jeg mister dem vel når ikke han er i bildet. Må starte å jobbe når barnet er 6 mnd...

Skrevet

Mye i livet som forandres. Har ikke råd å ha permisjon med 80% lønn. 14 uker er vel forbeholdt far, og jeg mister dem vel når ikke han er i bildet. Må starte å jobbe når barnet er 6 mnd...

tipper du kan søke om å få pappapermen i dette tilfellet. sjekk litt på regelverk på nav.no!

Skrevet

tipper du kan søke om å få pappapermen i dette tilfellet. sjekk litt på regelverk på nav.no!

Hvis du er alene om omsorgen, så får du hele permisjonen. Også pappaen sin del.

Skrevet

Mye i livet som forandres. Har ikke råd å ha permisjon med 80% lønn. 14 uker er vel forbeholdt far, og jeg mister dem vel når ikke han er i bildet. Må starte å jobbe når barnet er 6 mnd...Anonymous poster hash: 26bd7...01e

Hvis du er alene om omsorgen, så får du hele permisjonen. Også pappaen sin del.

For en fjott av en mann! Eller, mann er han jo ikke! Du fortjener bedre!

Ellers er jo 1500 kr ikke i nærheten av det det koster å ha barn, så be NAV om å regne ut og kreve inn bidraget, så blir det ikke noe tull for din del ang. dette.

Ang. foreldrepermisjonen vil du få pappapermen hvis han ikke er inne i bildet i det hele tatt.

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Fedrekvote

Og etter permisjonen er det en del ekstra stønader du kan søke om, http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Oversikt+over+stønader+og+vilkår

Du har også rett på ammefri inntil to timer hver arbeidsdag når du begynner å jobbe igjen, hvis det er nødvendig. Mange steder får man med lønn, men du har bare rett på uten lønn.

Dette klarer du! Det er j** lig kjipt nå, men du kommer snart til å se at du og barnet ditt har det best uten en sånn idiot!! Bruk venner og familie som støtte. Lykke til!

Skrevet

Du får hele permisjonen hvis du er alene ;) Bare husk og gi beskjed på NAV om det når du skal søke permisjon. 

De opplyser ikke alle om det, og når jeg søkte så skrev hun det rett på søknaden min :S

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Når du er alene med barnet kan du få fars permisjon overført til deg. Du får også overgangs stønad. Så dette går bra. 

Endret av sussie77
Gjest marie-s
Skrevet

Skjønner godt du er fortvilet og nei du er ikke alene om å skulle gå gjennom dette så jeg vet hvordan du har det. Først: Jaja la han true i vei, hva kan han egentlig gjøre? Så sant du per i dag ikke er rusmissbruker eller lignede så skal det mye til før han f.eks. kan true med at han skal ta fra deg barnet.

Man føler seg gjerne ekrstra sårbar når man går gravid, delvis fordi man mulighns trodde at ingen ville gå fra en når man ventet barn sammen, delvis så er også kroppen proppet full av hormoner du ikke har kontroll på og som gjør at man kan føle seg enda mer deppa. Jeg husker selv hvor mange tårer som rant, sinnet, det å føle seg så liten. Jeg vet det ikke er mye til trøst, men det går over. I dag hadde jeg nok ikke orket å bodd sammen med han, og er veldig glad i det livet vi har.

Sjekk ut om det finnes et amathea kontor i nærheten, da kan du kanskje få noen å snakke med, kanskje kan du treffe andre som blir alene med barn der.

Bruk tiden på å sette deg inn i NAV sine regler. Sørg for å være oppdateret på reglene rundt permisjon. Du kan nå kjøre han først gjennom bidragskalkulatoren på Nav sine sider og se hvor mye som er reelt at han skal betale, selv om det ikke høres ut som om han er til å forhandle med. 

Lykke til! Og husk, ingenting er umulig for gud og enslige mødre ;-) Det er nå i alle fall mitt motto.

Skrevet

Lagre alle meldingar med evt truslar og anna frå bf som du kan få bruk for seinare, og pass på at du aldri skriv usaklege svar til han. Det kan sikkert kome godt med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...