Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Men er redd samboeren min syns det er teit, så skal gjøre det i skjul! Haha! Ikke for det jeg tror den blir populær, og jeg blir rik og berømt, men fordi jeg har så mange ideer, historier ol i hodet at jeg har lyst å få det på papiret! Skal sende inn for å få tilbakemelding, og kanskje de liker det hvis jeg er heldig. Hadde vært moro da, selv om jeg tror det bare er i hodet mitt historiene er bra! Men jeg hadde et dumt spørsmål da! Hvis noen sender inn DEN bra historien til et forlag, og er veldig uheldig, kan noen på det forlaget stjele historien og late som om de skrev den selv? Er det noe forfattere gjør for å sikre seg dette, eller sender de inn og håper ingen stjeler historien? Tenker på det når jeg leser bøker jeg liker godt Anonymous poster hash: 5ed59...bcc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Du sender jo ikke inn hele sulamitten, men utdrag f.eks. Som regel er det en del ting som må redigeres, diskuteres og gjøres om før en bok blir gitt ut, hvis den blir det. Førsteutkastet blir omtrent aldri brukt slik du skriver det med en gang mao:) Anonymous poster hash: 55542...e9e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Det enkleste skrittet å ta vil kanskje være å lage en serie av boken din. Del den opp i seksjoner, og send inn til f.eks et ukeblad. Så kommer del 1 den uka, del 2 neste uke/mnd osv. Jeg har skrevet bøker siden jeg lærte å skrive på barneskolen, og alle har alltid trodd jeg skulle bli forfatter. Men jeg er omvendt av deg, jeg sparer på alt sammen selv, og INGEN får se. Men jeg må ha det ut, ellers hoper det seg opp i hodet mitt, og jeg klarer ikke slutte å tenke på det Lykke til Anonymous poster hash: 69ee2...d72
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Jeg jobber i forlag. Du kan være helt trygg på at seriøse norske forlag ikke stjeler ideen din. Det er selvsagt ulovlig. Du beholder jo uansett en kopi, så det ville ikke vært vanskelig for deg å bevise. Du kan sende inn en bokidé, et utkast, et kapittel eller hele boka. Forlaget vil helt sikkert ønske en del redigering og omarbeiding i etterkant. Lykke til med prosjekt bok! Anonymous poster hash: 45aed...59c
Heklemamma Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Du kan også utgi boksen selv. Uten et forlag. Prisen vil da variere utfra hvor mange bøker du vil ha. Husker ikke helt hva disse som gjør dette for deg heter, men du kan google. Jeg vet om to stykker som har gjort dette. Da er du sikker på at boken kommer ut. Du får alt du trenger, og du får også solgt boken i diverse bokhandlere på nettet. Sånn for en helt nybegynner, så tror jeg at dette eventuelt ukeblad er en god start, så kan du jo ta det et skritt videre senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå