Gå til innhold

Jeg er redd for å legge meg å sove...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert helt teit ut, men jeg er skikkelig redd for å sove. Er redd for at jeg skal drømme noe som jeg ikke vil osv. Har hatt problemer med å våkne når jeg drømmer. Ligger i senga å prøver å rope om hjelp, men klarer ikke å få fram en lyd. Ligger lenge å prøver å tvinge meg til å være våken fordi jeg er redd for å sovne...

Noen som vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: 839c2...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattskrekk... Du må roe sinnet før du legger deg, lese en bok med koselig innhold, drikke te og høre på rolig musikk. Du kan ha nattlys på soverommet, og lage deg en "rømmningsplan" ut av soverommet, ha en plass på stua eller lignende hvor du føler deg trygg og gå dit når du blir urolig. Men du må gå tilbake til senga etterpå og prøve å finne roen i senga di :)

Hadde mye nattskrekk når jeg var yngre, og jeg hadde også søvnparalyse, dvs at jeg våknet på grunn av uro, men kroppen skjønte ikke at jeg var våken, så jeg kunne ikke røre meg. Var skummelt, men når jeg ble forklart hva det var ble jeg roligere :) lykke til :)

Skrevet

Høres sikkert helt teit ut, men jeg er skikkelig redd for å sove. Er redd for at jeg skal drømme noe som jeg ikke vil osv. Har hatt problemer med å våkne når jeg drømmer. Ligger i senga å prøver å rope om hjelp, men klarer ikke å få fram en lyd. Ligger lenge å prøver å tvinge meg til å være våken fordi jeg er redd for å sovne...

Noen som vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: 839c2...015

Mulig du har det samme som meg, søvnparalyse. Utrolig ubehagelig, men helt ufarlig. Bare prøv og slapp av når det skjer. Prøv å tenke rasjonelt, "dette går over". Ikke kjemp imot å vri deg, da jager du opp deg selv. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8aeb7...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...