DaTuMa Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Så på fødeavdelingen på fem idag. Da var det en dame som brukte Fødekrakk. Mannen satt bak henne på en stol. Syns det så veldig fint ut. Kan lene seg på mannen som sitter bak. Er det noen som har prøvd det? Har jo hørt om denne krakken før, men vet lite om den og virker ikke som det er så vanlig?
Husbygger Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Jeg prøvde det en periode med eldstemann. Var igrunnen ganske greit å sitte sånn, men gutten ville ikke ut (var stjernekikker) så jeg måtte opp i senga til slutt. Med anbefaler deg å prøve det å passer det ikke for deg, så bytter du bare stilling ;-)
Musemora Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har født de to siste på fødekrakk. Og hvilte mot mannen. Syns det var genialt. Sistemann trykket jeg ut så raskt at jordmor nesten ikke fikk tak i babyen. Hi hi. Du trykker jo med tyngdekraften og får litt ekstra hjelp av det, samtidig som det er veldig lett å presse med mye krefter i den stillingen. Er absolutt verdt ett forsøk iallefall. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 Jeg prøvde under fødsel nr. 2. Det var en veldig grei stilling. Jeg ønsket å prøve fordi jeg ville se barnet bli født. Med førstemann stod jeg på alle fire, og så ingenting. Men problemet mitt var at underlivet utvendig og innvendig hovnet opp i den stillingen, pga presset. Prøvde ganske lenge, men hev meg til slutt, i desperasjon, over på alle fire, og fødte da ungen på et par press. Har født nr tre også på alle fire, så det er visst sånn kroppen min fungerer Anonymous poster hash: 3f401...c1f
DaTuMa Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2013 Takk for fine svar Høres absolutt ut som et bra alternativ. Flere som har erfaringer?
Musemorbr / Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Det var helt fantastisk. Jeg har en ryggskade og var veldig redd for hvordan den skulle påvirke fødselen. Mannen min satt og holdt mef fysisk oppe, så jeg utrolig nok kunne slappe av mellom riene. Helt til sist fikk jeg så svette hender at jeg holdt på å gli av, men da løftet han meg over på senga, hbor jeg så lå sidelengs og presset ungen ut. Tror vi går for fødekrakken denne gangen også, men jeg må ha med noe som gjør håndtakene mindre glatte.
DaTuMa Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2013 Det var helt fantastisk. Jeg har en ryggskade og var veldig redd for hvordan den skulle påvirke fødselen. Mannen min satt og holdt mef fysisk oppe, så jeg utrolig nok kunne slappe av mellom riene. Helt til sist fikk jeg så svette hender at jeg holdt på å gli av, men da løftet han meg over på senga, hbor jeg så lå sidelengs og presset ungen ut. Tror vi går for fødekrakken denne gangen også, men jeg må ha med noe som gjør håndtakene mindre glatte. Talkum, babypudder?
Musemorbr / Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Det var helt fantastisk. Jeg har en ryggskade og var veldig redd for hvordan den skulle påvirke fødselen. Mannen min satt og holdt mef fysisk oppe, så jeg utrolig nok kunne slappe av mellom riene. Helt til sist fikk jeg så svette hender at jeg holdt på å gli av, men da løftet han meg over på senga, hbor jeg så lå sidelengs og presset ungen ut. Tror vi går for fødekrakken denne gangen også, men jeg må ha med noe som gjør håndtakene mindre glatte.Talkum, babypudder? Tja.. jeg tenkte mer på sportstape, eller noe som ikke vil smitte over på den nyfødte.
DaTuMa Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2013 Det var helt fantastisk. Jeg har en ryggskade og var veldig redd for hvordan den skulle påvirke fødselen. Mannen min satt og holdt mef fysisk oppe, så jeg utrolig nok kunne slappe av mellom riene. Helt til sist fikk jeg så svette hender at jeg holdt på å gli av, men da løftet han meg over på senga, hbor jeg så lå sidelengs og presset ungen ut. Tror vi går for fødekrakken denne gangen også, men jeg må ha med noe som gjør håndtakene mindre glatte.Talkum, babypudder?Tja.. jeg tenkte mer på sportstape, eller noe som ikke vil smitte over på den nyfødte. Skjønner. Sånn kinesiotape er jo lett å få av igjen. De vil sikkert ikke ha masse lim på stolen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå