Gå til innhold

Er barnet mitt småspist eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 1/2-1 normalt stor skive. Noen ganger med skorpe, noen ganger uten.

Lunsj: Enten en liten bolle frokostblanding eller en banan og youghurt.

Middag: Spiser bra når han får noe han liker, ellers en mindre posjon.

Kvelds: 1 skive og en youghurt.

Han er 2,5 år.

Anonymous poster hash: 97dc7...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent samme som min på snart 3 spiser, men det er lite i forhold til andre barn jeg kjenner i den alderen.

Skrevet

Høres igrunn ut som min 4 åring, men til tider spiser han mindre og noen ganger mye mer :)

Anonymous poster hash: 51871...df4

Skrevet

Ikke spessielt mye, men helt greit og ikke noe å bekymre seg for tror jeg.

Får han aldri noe utenom, en is, noen eplebiter, en bolle på butikken eller liknende? For mange utgjør jo sånt også en del.

Anonymous poster hash: 948b3...4a1
Skrevet

I forhold til mine barn er det ikke lite,min sønn spiser vel det samme som din. Men min datter spiser mindre enn det. :s

Skrevet

Joda, hender han får litt utenom, men det er ikke hver dag. Han kan ikke få så mye utenom heller, for da spiser han i allefall ikke mat.

Jeg syns han spiser lite, men nå har jeg kanskje hengt meg litt opp i mengden da. Han hadde hatt godt av å veie en kilo mer.

Så svigermor syns hun spiser lite, mens min mor syns hun spiser helt greit.

hi

Skrevet

Mitt barn på 7 1/2 år spiser ca samme mengde, i gode perioder litt mer, i skikkelig dårlige perioder litt mindre.

Får vitaminbjørner i tillegg.

Anonymous poster hash: 9d9d6...91e

Skrevet

Er barna deres tynne? Jeg syns 2,5 åringen er litt for tynn. Har også en 6-åring som er noe småspist, men hun er ikke tynn, selv om hun ikke spiser så mye.

hi

Skrevet

Er barna deres tynne? Jeg syns 2,5 åringen er litt for tynn. Har også en 6-åring som er noe småspist, men hun er ikke tynn, selv om hun ikke spiser så mye.

hi

Mitt barn er tynn ja, men har energi og er opplagt så han er frisk.

Anonymous poster hash: 9d9d6...91e

Skrevet

Syntes det hørtes litt lite ut. Min gutt på snart 3 år spiser mye mere.

Skrevet

På snart 2 år skulle det stå.

Skrevet

Min gutt på 5 år spiser det samme som ditt barn. Han er liten og tynn men forholdene er like så han går under normalvektig (barne-BMI). Jeg kunne ønske han var et par kilo tyngre, for blir han syk ser han skrapa ut:-/

Skrevet

Min på 9 mnd spiser mer enn det der...

Anonymous poster hash: fdf3c...5da

Skrevet

Min 2-åring spiser stort sett litt mindre (omtrent det hi beskriver minus en yoghurt f.eks., eller de få gangene han spiser godt til middag så spiser han ikke kvelds i det hele tatt.)

Han er i allefall sunn og frisk. :) Følger sin kurve, under gjennomsnittet men innenfor normalen. Ser ikke for tynn ut heller, bare slank.

Anonymous poster hash: 41ed0...243
Skrevet

Takk for svar.

Ser det er veldig varierende hvor mye barn spiser, uansett alder, så det er jo dumt å henge seg opp i det. Alikevel er det litt beroligende å se at det ikke bare er min som ikke er storspist.

Skrevet

helt normalt!

Anonymous poster hash: 38a34...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...