Gå til innhold

Gode opplevelser seteleie?


Snartmammatiltosmå<3

Anbefalte innlegg

Har noen her gode/positive erfaringer med fødsel i seteleie?:-) Hadde vært fint å høre fra dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har noen linker til deg der dette gjøres naturlig ;) Hjemme til og med ;) Var lenge en mulighet for meg også, men her snudde hun seg i uke 34, så jeg brukte mye tid på å forberede meg på å måtte føde i seteleie ;) Og jeg sluttet å være i bekymret etter å ha lest noe annet enn skremselspropaganda! Nesten så jeg føler meg snytt for å ikke få "vise trollkjærringene på KK" at dette kan gjøres uten drama og styr

 

Uansett: denne er fin http://www.homebirth.net.au/2011/03/mechanism-of-breech.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde en kjempe fin opplevelse . Alt gikk jo helt fint. Grudde meg absolutt ikke, men var heller ikke klar over hvor intenst vondt det er med setefødsel. Kunne ønske jeg var mer forberedt på det. Jeg tåler mye og gruer meg aldri til smerte, men syntes jordmødre og leger burde være mer ærlige når det kommer til setefødsel. Jeg fikk litt sjokk når alt var over . Men angrer ikke nå :) det var jo en av de beste opplevelsene i mitt liv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjempe fin opplevelse. Jeg har ingenting å sammenligne med siden denne lille jenta var min første. Jeg fikk beskjed om at setefødsel ikke var noe værre enn med hodet først. Jeg var inne på fødestuen under en time før jeg hadde den lille i armene mine. Jeg hadde sett for meg at det kom til å være mye værre. Det som har en del å si uavhengig av leie er størrelsen på babyen. Er den stor nok så får du ikke lov til å føde i seteleie. Grunnen til dette er jo at hodet kommer til slutt og man vil nødig at det skal bli sittende fast der oppe, da dette selvfølgelig kan føre til komplikasjoner. For alt jeg vet så kan du ha fått babyen for lenge siden:) Om du ikke har det så lykke til, det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...