ms.Pond Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Nei... Det var visst bare noe som raslet et sted. Jeg har nemlig blitt akutt stokk døv på det ene øret, og hver eneste lyd høres ut som om noen prøver å få kontakt. Eller noe som er totalt vilt og galt og forvridd. Ganske underholdende så lenge arbeidsdagen ikke består i kontakt med andre mennesker. Vent litt.. Det gjør den jo! Haha... Humoren har i alle fall ikke gått tapt. For det døve øret sørger for en fin, vedvarende susing, og får hele den affekterte siden av hodet til å føles diger som en vannmelon. Og den andre siden kompenserer hardt og får meg til å snu meg rundt etter alle lyder jeg hører, uansett hvor de kommer fra, for jeg hører de kun på en side, og må prøve å se hvor de kommer fra. Hvorfor jeg er døv? Tja, det får bli legens jobb. Men sannsynligvis er det overivrige øremonstre som har laget for mye grums og videre feid det under nærmeste teppe for ikke å få kjeft av sjefen. Gjør man det lenge nok vil kulen under teppet etterhvert sjenere noen, nærmere bestemt undertegnede. Håper bare det går over snart. Og til konklusjon: Monolyd suger!
bIomstre Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Huff så slitsomt! Sånn har nok vesla her også hatt det en stund nå. Har merka at hun hører dårlig. Har vært og sjekka og hun hadde ørevoks på trommehinna. Legen har forståelig nok ikke lyst til å prøve å pirke bort på noen som ikke garantert sitter stille. Fikk beskjed om å prøve med revaxør... Men det vil hun jo ikke! Hadde håpet at det å få hørselen tilbake skulle være motiverende. Nå tar vi en pause, bruker vaxol i ferien, og prøver igjen senere. I MELLOMTIDEN SNAKKER VI TYDELIG!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Uffda, du må jo komme deg til legen da, sånn at du kan høre igjen. Eller er det kanskje greit å ikke høre så godt når man har små barn som maser på en?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 I 23 år har jeg hatt tinnitus på høyre øret (takk til Lenny Kravitz overvreng på Rockefeller ´90). Nå er venstre øret på nedadgående (legen sa: bruk sykkehjelm når du sykler og hørselvern når du klipper gress eller gjør andre ting med høy lyd. Du vil ikke få dårligere hørsel enn det du har nå selvforskyldt). Man blir jaggu litt koko i hue av sånn halvveis mono og forvrengt. I tillegg føler man seg litt gammal! Det kjekke er jo at jeg velger faktisk litt selv når jeg vil høre noe da. Litt sånn: Prøver noen å si noe til meg nå. NÅ? Når jeg står og lager mat til 4, katten som skal ha kos, telefonen som ringer... så skal noen spørre meg om noe "kjempeviktig"? Tror ikke jeg hørte det gitt!
Anne-B. Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Lever med hørselsskade jeg og. Til daglig er jeg var for lyder. Å ta inn og ut av oppvaskmaskinen er helt grusomt, men det går bra om jeg gjør det sakte og forsiktig. Tv, radio og prating bør ikke være for høyt heller. Har som regel susing spesielt i venstre øre, men det plager meg ikke heldigvis, jeg vet bare at det er der. Leste en artikkel i Dagbladet om sensitive barn og voksne, kjent meg igjen på enkelte punkter der. Så fint å få vite at divanykkene har et fysiologisk opphav.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Støtter meg også på den og kjenner meg veldig igjen i at mye lyd blir veldig fort ekstremt. "Åh, sitter du her å ser på nyhetene uten lyd igjen" hører jeg titt og ofte fra mannen. Holder med bilder alene når lyd og bilder blir for sterkt sammen.
ms.Pond Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2013 Nå føler jeg meg råtten. Jeg har ingenting å klage over som bare opplever dette i noen få dager. Føler med dere som har det sånn hele tiden. Men jeg har vært seriøst surrete på jobb i dag. Gått rundt meg selv, sagt "hæ?" til s ikkert 50 forskjellige personer, og nå er jeg utslitt og ør. Kjøpte en sånn quick-fix sak på apoteket som skulle fjerne ørepropper, men den funka dårlig gitt. Så da går jeg til sengs med og er susa i hodet i dag og.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Neiii, ikke føl deg råtten! Jeg er født med nedsatt hørsel så jeg vet ikke annet. Ville vel mest sannsynlig fått sjokk hvis jeg plutselig hadde hørt som andre. Ørevoks har jeg aldri hatt problemer med og er ganske glad for det.
Anne-B. Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Man blir jo noe desorientert, så jeg forstår deg godt! Håper det er forbigående.
ms.Pond Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2013 Etter en helg med konstant white noise på venstre side av hodet er jeg klar for legen i morra. Nå orker jeg ikke mer. Føler med alle tinnitusrammede på det sterkeste. MEN, har bakt nammelige, sunne boller med junior i dag, og lekt masse ute med tantebarn som kom på overraskelsesbesøk Da passet det bra med nybakst i huset! God søndag til alle kranglere!
ms.Pond Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2013 Hallo! Ja der ja! Hurra! Øret er tilbake i vater, og jeg er blid igjen Etter et raseriutbrudd nærmest jagde gubben meg til legen i dag, så nå er alt så meget bedre,o g jeg har full gjennomtrekk igjen. Om nå det er så positivt... God dag til dere alle! Her skinner omsider sola, og jeg nyter hvert sekund jeg ikke er på jobb i finværet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå