Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille navnelapper til barnehage start. Jeg ser noen har strykefrie lapper og noen selger sånn greie så du slipper strykejern og mellomleggs papir. 'Har dere erfaring? Jeg vil ha lapper som sitter godt, med minst mulig arbeid :P Tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt annet enn en tøymerketusj fra bokhandelen, ligger en på badet og en i gangen, jeg skriver bare fornavnet til ungen i tøyet. Har fire barn som har gått og går i barnehagen og har aldri mistet et plagg.

Om du vil ha slike til å stryke på anbefaler jeg å bruke rettetangen, mye enklere enn å stryke.

Anonymous poster hash: c88ba...f7a
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med strykefrie, men har bestilt de nå. De virker greie, og skal jo tåle alt..

Jeg liker de andre veldig godt, men ble lei av å stryke (brukte rettetangen) men ble så tungvindt når han fikk nye klær. Ofte så tok jeg bare på vanlig klistrelapp sm egentlig er til matbokser og sånt, men de funket, så har tro på de strykefrie lappene som er lagd for å bli klistret på klær.

Anonymous poster hash: 71dcc...6f3
Skrevet

Det aller letteste er å kjøpe merkepenn i bokhandelen, og skrive barnets fornavn i plaggets merkelapp.

Men kjøp også noen lapper til plagg uten egnet merkelapp å skrive på. Askeladden har vel kommet med navnelapper til klær som ikke trenger strykes på, har ikke prøvd disse, men kommer til å bestille dem neste gang vi trenger.

Greit også å ha vanlige klisterlapper til matboks, drikkeflaske osv..

Anonymous poster hash: d47f0...678
Skrevet

Jeg har prøvd begge deler, nå bytta jeg til stempel, mye lettere ;) og her har mye bitt borte i bhg, klær og sko... Irriterende at folk ikke kan kjøpe klær selv.... Er greit at noe kan blir borte, men på det året vi har hatt ungen i bhg, skal ikke så mye kunne bli borte....

Anonymous poster hash: d74c9...843

Skrevet

Jeg sverger til tekstiltusj! Er virkelig hat å stryke på lapper! Mye lettere å skrive etternavnet med tusj:)

Skrevet

Takk for svar jenter! Rettetang var jo bare helt genialt hehe(bortsett fra at jeg kastet den skjeve rettetangen min, da jeg klippet håret kort). Vi har en "etterpå skatt "  (har lært ett mye mer positivt ladet uttrykk, enn etterpå klatt. )Og jeg må si at jeg var overrasket av at det fantes flere muligheter enn de h****** strykejerns / # matpapir lappene :-) Lurer på om jeg skal prøve stempel jeg??

Skrevet

Jeg har kjøpt klistrelapper fra Askeladden, de funker fint! Lett å sette på. Men de skal klistret på merkelappene i klærne, så på klær som ikke har det fungerer de mindre bra (f.eks. på sokker). Der er det nok best med strykelapp, evt stempel eller tusj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...