Gå til innhold

Barn med diagnoser og fornøyelsesparker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen ordning ,for å slippe å stå i kø? Har så lyst å ha med dattra mi som har autisme men hun forstår ikke å vente.. Hun kan heller ikke ta noe alene .

Hvis det finnes noe ordning for sånnt må man ha med legeskriv?

Lurte spesielt på tusenfryd og liseberg

Anonymous poster hash: 917e9...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusenfryd har en slik ordning. Jeg vet ikke hvilken dokumentasjon som kreves, men sønnen til en venninne får et slags armbånd som slipper dem foran i køen. Han er også godt inne i autismespekteret.

Anonymous poster hash: 09547...9f7
Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg vet at barn med rullestol kan slippe å stå i kø.Hvordan det er for barn med autisme,vet jeg ikke.Men det burde være sånn for de også.

Skrevet

Tusenfryd er veldig flinke til og ta seg av barna som trenger litt ekstra. Jeg har med legeerklæring. Datteren min har leddgikt. Skara sommerland har ingen slik ordning.

Skrevet

Du burde få ledsagerbevis om du ikke har det. Da kommer du gratis inn :)

Skrevet

Sønnen min på 1.5 år skjønner heller ikke det med å vente,så da burde han kommer foran alle andre og da.

Anonymous poster hash: cf07e...5ae
Skrevet

autisme ligger vel til familien det og.

Eh, at relevansen var?

Anonymous poster hash: 09547...9f7

Skrevet

Takk for svar :) ledsagerbevis.har jeg faktisk ikke . Det må jeg ordne :)

Skrevet

De aller fleste parker i Norge, egentlig ellers i verden også, har tilbud for funksjonshemmede slik at de slipper å stå i kø. I noen parker må du betale for dette (ikke i Norge), og det er den et tilbud alle kan benytte seg av ved å betale en sum. På Tusenfryd kan du få først i køen-klistremerke på årskortet eller et bånd for dagen. Normalt kreves det at du fremlegger ledsagerbevis, det regner jeg med at du har. Hvis ikke bør du få tak i det.

Anonymous poster hash: 281af...788

Skrevet

Dersom du har ledsagerbevis får du slik armbånd og slipper kø :)

Du får MASSE sure blikk og kommentarer fra voksne folk, men når fu kommer over den bøyen der er det bare å kose seg! :)

Du får jo også en gratis billett på beviset ;)

Kjøp billett på informasjonen i tusenfryd, de er veldig hjelpsom.

Skrevet

Har også opplevd både kommentarer og sure blikk fra andre (utelukkende voksne, i mange tilfeller har de til og med blitt satt på plass av barna sine), men det er bare å heve seg over slik smålig oppførsel. Har til og med opplevd slike reaksjoner på parker i USA hvor vi har betalt rundt 500 kroner ekstra for å slippe å stå i kø (en mulighet absolutt alle gjester har).

Skrevet

Ledsagerbevis er fra 8 år ser jeg.

Skrevet

Kontakt kommunen og forhør deg om hvorvidt det er mulig å få et eller annet form for bevis for at barnet har en funksjonsnedsettelser. Mulig de har en ordning på dette.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

dere som dømmer i denne tråden har dere erfaring med barn med ekstra utfordringer i det hele???

Skrevet

dere som dømmer i denne tråden har dere erfaring med barn med ekstra utfordringer i det hele???

Er kun 1 stk anonym som dømmer her....heldigvis får man si :)

Anonymous poster hash: a630c...686

Skrevet

Må bare le av sånne kommentarer. AB vet tydeligvis ingenting om autisme. Snakk med kommunen. De ordner et bevis til deg :-) kos dere masse :-)

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her istad, som nå er borte. Jeg tok autisme i forsvar og nå er det slettet. Mens en av kommentarene til hun som var lite forståelsesfull har fått stå lenger opp her. Hvem er det egentlig som moderer her inne og hvor er logikken?

Anonymous poster hash: d0d82...de0
Skrevet

Sønnen min på 1.5 år skjønner heller ikke det med å vente,så da burde han kommer foran alle andre og da.

Wow! Innlegget ditt får meg til å tenke på et sitat av Albert Einstein: "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Skrevet

Skata sommerland har ikke noe ordning for og gå forran køen. Men vi brukte legeerklæringen og fikk en voksen inn gratis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...