Gå til innhold

Mannen min ser ikke rotet, i kveld skal vi ha gjester....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener ikke at huset må være strøket for å få besøk. Men hvorfor må alltid jeg ordne opp?

Jeg har vært på en tur med den største ungen i dag, var borte i ca 3 timer og huset ser like bombet ut som da vi reiste.

Han har vært hjemme med den minste, som er 3 år og leker fint alene.

Jeg skal handle, planlegge og ordne alt :(

Han er verdens snilleste, og er veldig i han.

Men kunne ønske jeg også kunne få komme hjem til at ting var i orden noen gang....

Anonymous poster hash: e8304...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han nå er sånn, hvorfor sier du ikke bare til han hva han skal gjøre? Noen er bare trege i nøtta og trenger å få det inn med teskje. Min er litt sånn, men gjør alt mulig rart bare jeg ber han om det.

Anonymous poster hash: ba5d1...862
Skrevet

Hadde jo vært litt gøy om du ble borte helt til gjestene kom. Så kunne han kjent litt på følelsen av rotete hus når gjestene dukket opp før du kom hjem ;)

Skrevet

Ja, sitter her nå og har mest lyst at han kan få rydde og ordne med all maten selv. Jeg løfter ingen finger. Alltid jeg som må stresse og ordne, nå kan han få kjenne på det samme.

Hi

Skrevet

Mannen min er også litt sånn, han ser ikke at det er rotete når gjestene er her engang. Men han vet det selv, så selv om det er litt irriterende å måtte be ham gjøre ting, så gjør han da de tingene uten å mukke. Hender han får ånden over seg og plutselig rydder, kjipe da er at han forventer at jeg også da rydder, mens om jeg rydder så kan han fint sitte i sofaen og se på tv, enkelte manfolk altså :P Inderlig godt han har flust av gode egenskaper til å veie opp for de dårlige, akkurat som meg ;)

Skrevet

Skriv en liste over alt som skal gjøres før gjestene kommer, klask den i bordet foran ham og spør hva han har tenkt å gjøre av dette. Fortell ham at dette må gjøres, det er ikke et alternativ å droppe det, og tar han ikke halvparten rømmer du og sjekker inn på hotell til over helgen. Eller kanskje til huset er strøkent.

Skrevet

Ja, sitter her nå og har mest lyst at han kan få rydde og ordne med all maten selv. Jeg løfter ingen finger. Alltid jeg som må stresse og ordne, nå kan han få kjenne på det samme.

Hi

Jeg håper du har tenkt å si det til ham. Hvis ikke er du dømt til å mislykkes, og ikke minst dømt til å bli skuffet. Menn (eller noen andre egentlig) er ikke tankelesere skjønner du.

Anonymous poster hash: 02d70...ec5

Skrevet

Har sagt det til han ja ;) nå har han reist for å handle.

Hi

Skrevet

Skriv en liste over alt som skal gjøres før gjestene kommer, klask den i bordet foran ham og spør hva han har tenkt å gjøre av dette. Fortell ham at dette må gjøres, det er ikke et alternativ å droppe det, og tar han ikke halvparten rømmer du og sjekker inn på hotell til over helgen. Eller kanskje til huset er strøkent.

Liste over ting som må gjøres er lurt, men sier som det ofte blir sagt i lignende tråder her; hvorfor skal HAN få velge? Jeg foreslår at du setter opp ei liste over ting han MÅ gjøre, HI, ikke ei liste over ting som må bli gjort men som han kan få velge og vrake fra. Kanskje du kan pusle med litt småting samtidig, så han tror at du også arbeider ;) Eventuelt sett deg ned med en kaffikopp og kos deg med den.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert mannen har like høye krav til hvor rent og ryddig det må være før gjestene kommer. Hvis han synes det ser greit ut, bør det da være hans jobb å fikse det. Kansje heller ingå et kompromiss om hva som egentlig er nødvendig.

Anonymous poster hash: eade6...3a9

Skrevet

Hadde jo vært litt gøy om du ble borte helt til gjestene kom. Så kunne han kjent litt på følelsen av rotete hus når gjestene dukket opp før du kom hjem ;)

Det funker jo ikke når han ikke ser rotet?

Anonymous poster hash: fbf10...dc3

Skrevet

Makan, hadde aldri gått med at mannen hadde slengt en slik liste i fjeset mitt. Ville ikke gjort det selv heller, en sånn kjæreste er ikke jeg!

Anonymous poster hash: eff92...8d5

Skrevet

Kjent situasjon for de fleste tror jeg. De ser visst med andre øyne enn oss, og tror de mener oppriktig at huset ser rent og pent ut når d åpenbart ikke er d. Jeg bruker å skrive ned lister på ting han kan gjøre. ellers så må jeg gjenta samme beskjeden flere ganger og da blir d "masing". Har ikke lyst til å være masekjerring så har tro på lister;)

Anonymous poster hash: e90a7...5ac

Skrevet

Vanlig situasjon. Her er det heldigvis motsatt når vi får gjester da samboer er veldig opptatt av fasade så da rydder han å styrer på, verre når vi er alene. Da ser han ikke alltid rot nei. Jeg gjør 70% av husarbeidet da.

Anonymous poster hash: 6c7e1...2b8
Skrevet

Jeg pleier bare si: -støvsuger du så vasker jeg?

Da rekker jeg å tømme/fylle oppvaskmaskinen og løpe over med støvkluten mens han støvsuger, og så tar han seg av babyen mens jeg svinger moppen. Bruker sjelden mer enn en time når vi tar det sammen. Han er også av typen som ikke ser det jeg ser (rettere sagt er det vel jeg som har høyere krav til hvordan jeg vil hjemmet skal se ut for andre), men aldri noe problem bare jeg spør om hjelp.

Han sier det samme hver gang jeg blir litt frustrert; -du må spørre eller be meg gjøre det,jeg har ikke peiling selv,synes det er fint her jeg... :)

Anonymous poster hash: f5d85...23f

Skrevet

Som dere fleste her sier så må det nok lister og påminnelser for at det skal bli gjort noe ;)

Han har skjønt det nå, han har ryddet og er i gang med maten. For en gangs skyld skal jeg gå til dekket bord :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...