Gå til innhold

Syke syke mennesker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjukt ja, men som vi sier til turister og innvandrere i Norge: Her gjelder våre lover og de må dere følge.

Samme gjelder i andre land. Liker vi ikke lovene så må vi heller ikke reise dit.

Anonymous poster hash: 998b5...0ac
Gjest Nerdens'mus
Skrevet (endret)

Tror Dubai får et problem snart nå når de er så godt som fri for olje og prøver å bli et turist land. For hvilken dame med vettet i behold tar ferien en plass hun kan bli voldtatt. For så å bli dømt for sex utenom ekteskapet.

Endret av Nerdens'mus
Skrevet

Sjukt ja, men som vi sier til turister og innvandrere i Norge: Her gjelder våre lover og de må dere følge.

Samme gjelder i andre land. Liker vi ikke lovene så må vi heller ikke reise dit.

Det må fortsatt være lov å mene at det er helt sykt og galt. Man ikke da ikke mene at en ting er greit kun pga at det sanksjoneres av et lands myndigheter.

Anonymous poster hash: b2abd...730

Skrevet

Det er utrolig at folk fortsetter å reise dit. Dette er langt fra den første saken der nøyaktig dette skjer. Husker en (britisk?) dame som ble voldtatt av kelneren på toalettet. I restauranten satt hennes forlovede. De tok bryllupsreisen på forskudd og skulle gifte seg etterpå. Enda så mye oppstyr det blir rundt disse sakene så glemmes de like fort. Og vi kvinner, kanskje spesielt norske kvinner, er like naive som alltid der vi farter rundt som om vi er usårlige. Helt ærlig burde man frarådes å reise til land som har slike lover. Folk sjekker jo tydeligvis ikke selv før de drar, og uansett hvor latterlig galt det er, kommer ikke de lovene til å bli endret.

Skrevet

Det må fortsatt være lov å mene at det er helt sykt og galt. Man ikke da ikke mene at en ting er greit kun pga at det sanksjoneres av et lands myndigheter.

Mener ikke at det er greit, men jeg mener at det er SVÆRT viktig å sette seg inn i landets lover, regler og normer før man drar på ferie / flytter. Vi pakker ikke med oss norges lover i kofferten...

Skrevet

Heilt ufattelig!

Trur ikkje vi reiser dit med det første :(

Skrevet

Herlighet! Om jeg hadde reist til Dubai hadde jeg ikke satt meg inn i reglene ved en mulig voldtekt! Hvem i helvete tenker på at man kan bli dømt til sex utenfor ekteskapet ved voldtekt? SYKE folk.

Anonymous poster hash: b6c5d...2bc
Skrevet

Mener ikke at det er greit, men jeg mener at det er SVÆRT viktig å sette seg inn i landets lover, regler og normer før man drar på ferie / flytter. Vi pakker ikke med oss norges lover i kofferten...

Det er vel ikke hennes feil at hun ble voldtatt.

Anonymous poster hash: f7ae9...891

Skrevet

Men det er jo en kjenngjerning at det er slik praksis der nede. Ikke lov til å sex på stranden, ikke lov til å sole seg uten BH og ikke lov bla bla bla....

Men hadde jenta vært smart, så hadde hun heller anmeldt dette hjemme, siden han var en kollega eller hva nå han var.

Men er lett å være etterpåklok :(

Skrevet

Herlighet! Om jeg hadde reist til Dubai hadde jeg ikke satt meg inn i reglene ved en mulig voldtekt! Hvem i helvete tenker på at man kan bli dømt til sex utenfor ekteskapet ved voldtekt? SYKE folk.

Anonymous poster hash: b6c5d...2bc

Word! Tragisk sak.
Skrevet

Det er vel ikke hennes feil at hun ble voldtatt.

Anonymous poster hash: f7ae9...891

Hva er det med Dib og å tillegge andre meninger man ikke har??

Har ALDRI sagt at det er hennes feil. Men når man ikke har 4 menn som kan bekrefte at voldtekten fant sted så kan man, som hun ble, bli dømt for å ha hatt sex før ekteskapet. Slik er loven i landet og da bør man sette seg inn i det før man drar dit.

Systemet er ikke likt i alle land og politiet og lovene er ikke like gode. Man må rett og slett vite hva man skal forholde seg til og ikke minst: Hvem man snakker med og søker råd hos når uhellet er ute. Å gå til politiet er ikke alltid den beste løsningen i alle land

Skrevet

Jeg vil aldri sette mine ben i et land med Sharia-lovgivning som Dubai eller liknende. Egypt og India utgår også, så lenge kvinners rettigheter er så under enhver kritikk. Det tør jeg faktisk ikke.

Ungene mine vil heller ikke få lov til dette, om jeg så må sabotere økonomien deres for å hindre dem i å reise, vil jeg gjøre det. De er ikke beskyttet om de reiser gjennom et internasjonalt selskap eller organisasjon heller...

Anonymous poster hash: f881c...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...