Gå til innhold

Lommepenger til Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Thailand med barna mine som er i skolealder.

Dette er første gang vi reiser på en utenlandsk tur. Vi blir borte i 10 dager, og trenger da tips og råd om diverse ting. F.eks. hvor mye bør man ha i lommepenger osv.

Kommer gjerne med råd og tips

Anonymous poster hash: 8b5dd...777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye dere trenger i lommepenger komme helt ann på hvilken type tur dere skal på. Bor dere på all-inclusive kan dere i teorien klare dere uten lommepenger.

Anonymous poster hash: 4e3df...104
Skrevet

Hva er greia med å ha med seg "lommepenger" ?

Har man ikke bare med seg kort, og en oversikt over hvor mye man har råd til å bruke på ferien?

Jeg skjønner ikke helt hva dere tenker med disse lommepengene som jeg har gått glipp av.... :P

Skrevet

Hva er greia med å ha med seg "lommepenger" ?

Har man ikke bare med seg kort, og en oversikt over hvor mye man har råd til å bruke på ferien?

Jeg skjønner ikke helt hva dere tenker med disse lommepengene som jeg har gått glipp av.... :P

Dette er min første ordentlige ferie med barna. Vi har aldri vært på så lange turer før, så trenger tips/råd hva som er vanlig. Hilsen HI

Skrevet

Jeg og min samboer var i Thailand i 14 dager. Ao Nang og bangkok. Er ikke noe storshoppere, men kjøpte det vi ville (vesker, sko, snacks, elefantutflukt, matlagingskurs osv). Spiste hvor vi ville, både "dyre" steder og vanlige restauranter. Når vi kom hjem ble vi helt sjokka over hvor lite penger det var gått. Ville nesten tilbake å bruke mer bare for å bruke :P latterlig billig der nede. Nå var vi der i mai/juni og lavsesong på sitt beste, så fikk ting hakket billigere på toppen... men jeg husker desverre ikke det eksakte beløpet som gikk, da vi som nevnt over her ikke hadde egne "lommepenger", men kun kort med penger på :)

Skrevet

Jeg og min samboer var i Thailand i 14 dager. Ao Nang og bangkok. Er ikke noe storshoppere, men kjøpte det vi ville (vesker, sko, snacks, elefantutflukt, matlagingskurs osv). Spiste hvor vi ville, både "dyre" steder og vanlige restauranter. Når vi kom hjem ble vi helt sjokka over hvor lite penger det var gått. Ville nesten tilbake å bruke mer bare for å bruke :P latterlig billig der nede. Nå var vi der i mai/juni og lavsesong på sitt beste, så fikk ting hakket billigere på toppen... men jeg husker desverre ikke det eksakte beløpet som gikk, da vi som nevnt over her ikke hadde egne "lommepenger", men kun kort med penger på :)

Ok, takk for svar. Jeg hadde tenkt å bruke kort der nede, men for ikke å overskride grensen, så lurte jeg på hva som er "vanlig" man bruker. Har ca. 8000-10000 kr, men regner med at man kommer langt med det? Hilsen HI 

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg hadde tenkt å bruke kort der nede, men for ikke å overskride grensen, så lurte jeg på hva som er "vanlig" man bruker. Har ca. 8000-10000 kr, men regner med at man kommer langt med det? Hilsen HI

10000 skal holde meget fint der borte ja i 10 dager:) Du og barna dine lever meget fint på 200-300 kr dagen for mat, resten kan gå til andre ting.
Skrevet

Hvor skal dere bo? Husk at det er lurt og sette seg inn i litt skikker der, samt den lille vett regel om at de kjører på venstre side, glemte meg faen ofte og holdt på å bli meid ned :P

Skrevet

Sist jeg var i Thailand brukte jeg 12,000 på fire uker. Betalte da alt av hotell (fine hotell) og reiser i landet for disse pengene. Hadde bare bestilt flybilletter. Shoppet ikke så mye, men fikk sydd noe hos skredder, kjøpte noen gaver og kjøpte en 3-4 i Bangkok + noen småting. Kjøpte alt jeg ønsket meg. Regner med at hotell kanskje kostet 5-6, resten var da lommepenger. 6000 til mat og shopping på fire uker.

Anonymous poster hash: e5c45...a84

Skrevet

Akkurat kommet hjem fra Thailand. Brukte ca 1000. kr om dagen for 2 voksne og 2 bare. Dette var mat, taxi, utflukter, is, brus ol

Skrevet

Akkurat kommet hjem fra Thailand. Brukte ca 1000. kr om dagen for 2 voksne og 2 bare. Dette var mat, taxi, utflukter, is, brus ol

Hvor i Thailand var dere, og hvor lenge var dere der? Hilsen HI

Skrevet

Ca 5100 bath? Er ikke det ganske mye? Hva gjorde dere? Bare nysgjerrig. Hilsen HI

Skrevet

1000 kroner dagen er ikke så mye. Må beregne ca. 50-100 kroner per måltid + ekstra for alkohol. Ved siden av dette koster jo transport, utflukter osv. penger.

Anonymous poster hash: e5c45...a84

Skrevet

1000 kroner dagen er ikke så mye. Må beregne ca. 50-100 kroner per måltid + ekstra for alkohol. Ved siden av dette koster jo transport, utflukter osv. penger. Anonymous poster hash: e5c45...a84

Ok, takk for svar. Hvor var dere og hvor mye brukte dere til sammen?beklager hvis det blir mange spørsmål, men greit å vite. Bodde dere bra? Hilsen HI

Skrevet

Jeg brukte 6000 foe ett par år siden på tre uker, men da var jeg alene. Det var inkl hotell for 10 netter og en flyreise. Alle måltider spist ute, og var en del ute på byen. Noe shopping også.

Anonymous poster hash: 7d017...311

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:) jeg har spart ca. kr 10000 til lommepenger , men regner med at vi kommer langt med det:) regner med at vi blir noen dager i Bangkok også reiser vi videre.

Har dere noen spesielle tips hva vi "MÅ" få med oss? Hilsen Hi

Skrevet

Hvor i Thailand var dere, og hvor lenge var dere der? Hilsen HIAnonymous poster hash: 8b5dd...777

Vi var i Krabi, koh samui og hua hin. Var i 4 uker, bodde på hoteller/resorter. Vet ikke hvor mye vi har brukt totalt. Har vært på snorkling, båttur, elefantsafari, tigertempel,+++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...