Gå til innhold

Arrrgh! Trepersienner!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har persienner i kirsebærfarge i stuen.

Er så lei av de støvsamlerne, blir liksom aldri helt rene.

Går det an å ta dem ned og dusje dem?

Haraldri prøvd, så må høre her før jeg ødelegger dem.

Anonymous poster hash: 3af26...309

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Haha..jeg satt akkurat og irriterte meg over samme problem. Har desverre ikke svar på spm ditt, men slenger meg på og håper du får svar. Her bruker jeg bare den Jiff kosten, blir liksom ikke 100% av det, nei.

Skrevet

Baaaaahhh.... Jeg tror det blir ikeatur til helgen for å kjøpe lystette rullgardiner til soverommet. Her er det nemlig sorte metallpersienner!!! 

Støvsamlere deluxe, ikke pent, og ikke holder de lyset ute heller.

Men vil tro det går fint å dusje dem. Er jo som regel bare å hekte dem av, sånn rimelig enkelt i allefall. 

Anonymous poster hash: 67945...0d1
Skrevet

Altså. Nå har ikke jeg persienner men løsningen er som følger: Slipp persiennen helt ned og vri de slik at du får en hel flate, tørk av hele flaten. Vri deretter motsatt vei og tørk av hele flaten der og. Er det virkelig noen som tørker støv av hver skinne i persiennen en av gangen:)

Skrevet

Altså. Nå har ikke jeg persienner men løsningen er som følger: Slipp persiennen helt ned og vri de slik at du får en hel flate, tørk av hele flaten. Vri deretter motsatt vei og tørk av hele flaten der og. Er det virkelig noen som tørker støv av hver skinne i persiennen en av gangen:)

Wow! Revolusjonerende!! For DET har jeg jo ikke gjort...134 ganger.

Problemet er at en ikke får med alt støvet.

Anonymous poster hash: 3af26...309

Skrevet

Du bruker såpevann da? Jeg tror forresten det er ganske uvanlig å slippe ned hele persiennen å gjøre det slik. Hadde tidligere persienner her som ikke var vasket på "100 år" før jeg flyttet inn, og etter tips ble i hvertfall de gullende rene. Men det var slike gammeldagse i metall. Bør nok være litt forsiktig før man setter i gang med såpevann på trepersienner.

Skrevet

Jeg har pleid å ta mine ned, henge de opp i dusjen og vaske dem. Funker det.

Anonymous poster hash: 6f381...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...