Gå til innhold

Gave til nybakte storesøsken også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart ferie, og tid for besøksrunde til slekt og venner. Har vært litt babyboom i sommer, så i går var jeg ute og handlet inn barselgaver. Så kom jeg på at en del av disse har jo storesøsken. Burde jeg hatt en liten ting til de også? De er i alderen 2-4 år. Det er vel en typisk alder der det kan være litt traumatisk å få en lillesøster/bror som alle skal besøke og gi gaver til?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga en liten gave til storesøsken også. Hun ble kjempe gla for det. Tror det er vanlig å gi en liten ting

Anonymous poster hash: 55646...e9e

Skrevet

Gave til storesøsken er mye viktigere enn gave til de nyfødte.

Anonymous poster hash: 1f611...9d2
Skrevet

Tror det er omtrent like vanlig å gi til storesøsken som å ikke gjøre det. Ikke noe man må gjøre, men veldig koselig, og både foreldre og storesøsken setter som regel pris på det. :)

Anonymous poster hash: 54a09...983
Skrevet

Jeg kjøper alltid til søsken og.

Vår eldste ble 3 år uker etter lillebroren ble født, og hun fikk av alle bortsett fra en..

Anonymous poster hash: be596...9f1

Skrevet

Vi har gir til storesøsken også. I en familie der femtemann kom kjøpte vi et familiespill til de fire "store". Ellers har jeg gitt småting, en tøff lommebok, solbriller, rimelige leker o.l.

Anonymous poster hash: 6e8b2...4c7

Skrevet

På den ene siden ser jeg at pga sjalusi så er det greit å gi storesøsken en gaven, men på den andre siden har de også godt av å lære at det ikke er deres "bursdag". Har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre.. Men ser jo her at det er vanlig..

Anonymous poster hash: fb303...150
Skrevet

På den ene siden ser jeg at pga sjalusi så er det greit å gi storesøsken en gaven, men på den andre siden har de også godt av å lære at det ikke er deres "bursdag". Har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre.. Men ser jo her at det er vanlig..

Anonymous poster hash: fb303...150

Jeg mener de har mange år og mange andre anledninger der de kan lære det. Akkurat det å få et søsken kan feires for alle mann synes jeg. Mor får jo også ofte en oppmerksomhet/gave, så hvorfor ikke søsken?

Anonymous poster hash: 6e8b2...4c7

Skrevet

Tror jeg tar meg en gavehandlerunde til jeg! :)

Her fikk ikke storesøster noe, men hun var såpass stor at hun fint forstod.

Skrevet

Her fikk storesøsknene velge hver sin dukke når lillebror ble født.

Skrevet

Jeg syns det er minst like viktig å feire nybakte storesøsken..

Skrevet

Jeg bruket å kjøpe, men om jeg går på barselbesøk en kveld mens d store sover, da får de ikke noe.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her har de to eldste fått, og et par har kjøpt bare til de og ikke den nyfødte. Han skjønner jo ikke det likevel :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg så hvor mye det betydde for vår eldste, derfor kjøper jeg nå alltid en liten ting til eldre søsken. Trenger ikke være store greiene, men det er ofte hyggelig for dem å få litt oppmerksomhet midt i babymaset :)

Skrevet

Jeg gir ofte en liten ting, særlig hvis vi drar på besøk når storesøsken er hjemme. Men det er noe enkelt, da, f.eks klistremerker og en kjærlighet på pinne, lekeslim eller noe sånt. Bare det også er pakket inn som gaven til babyen!

Mine barn skal få en gave når de blir storesøsken og kommer på besøk på sykehuset i hvert fall!

Anonymous poster hash: ffde2...e1e
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis det skal pakkes ut noe fra et gavepapir, dvs noe til babyen, bør det pakkes ut noe til de større søsknene også. Hvis du kommer med blomster til mor/familien betyr ikke det at søsken må ha noe. Ei heller hvis du kommer med f eks ei brukt vugge eller et lammeskinn babyen skal få arve.

Men det å få småsøsken innebærer å føle seg tilsidesatt. Derfor er det viktig å vise storesøsken oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...