Gå til innhold

Reiser til Daftø i morgen. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle erfaringer er velkomne :)

Anonymous poster hash: 7d65c...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Daftø er et supert sted. Det eneste tipset jeg har å komme med, må være at dere ikke spiser på restauranten som er der. Det tok 70 minutter fra vi bestilte, til vi fikk maten - og den smakte dritt.

Prøvde igjen to dager senere, samme greia. Det var veldig mange rundt oss som klagde også.

Ellers så er det et kjempe fint sted. Gå en tur ned til vannet og stien rundt. Bad og kos dere. Daftøland er mye større enn hva vi trodde, så beregn god tid, om dere skal inn dit :) god tur!

Gjest Tale30
Skrevet

Tusen takk for svar. Vi tenkte grillings på hytta :) Blir der tre dager, og regner med å returnere som pirater ;)

Vi var jo i fantastiske Abra Havn tidligere i sommer, så vi har satt lista høyt :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan like gjerne stå frem ;)

Stå frem som en stolt pirat!

Skrevet

Ah, abra havn er 100 ganger bedre, om man tenker "pirat og sjørøvere".. Daftø er ikke sånn veldig piratinspirert egentlig. Og daftøland bar kun et svakt preg av sjørøver.

Men det er mange gøye ting å leke med. Et par små lekeplasser, i tillegg til daftøland. Stort område.

Jeg vet ikke hva slags hytte dere skal ha. Vi hadde først 6 manns hytte, den var moderne og fin. Den siste natten hadde vi 4 mannshytte, fordi de andre var fullbooket. Ble litt skuffet over standarden der..

Og ja, husk myggspray! Jeg fikk 17 myggestikk på kun en kveld :P

Gjest Tale30
Skrevet

Så bare i kalenderen at det var pirat ditt og røver datt :) Jeg er ganske sikker på at ingenting kan slå Abra Havn, det kiler i magen bare jeg tenker på det - og jeg er 35 ;)

Vi skal bo i en hytte med terrasse, do og dusj i alle fall.

Hvordan var bassenget og stranden? Det er jo heldigvis meldt knall vær!

Takk for mygg-tips :/

Skrevet

Ja. Hvor mange sengeplasser er det i den? Og kan du huske hvor hytten ligger?vi har vært i de alle tror jeg :P

Bassengene er fine de, men vannet i barnebassenget var skikkelig kaldt når vi var der i juni. Håper det er bedre nå. Litt sklier og sånn. Ikke spesielt stort, men helt ok.

Stranden nedenfor har vi ikke vært på så mye, så det husker jeg ikke helt. Vi har mest bare gått på tur rundt vannet :)

Gjest Tale30
Skrevet

Det ligger i skogslyckan ( apropos mygg) vet ikke antall sengeplasser.

Er det stappfullt der når det er fullt? Er det trengsel ved bassenget liksom?

Skrevet

Skogslyckan har 4 mannshyttene tror jeg. Fin beliggenhet, men temmelig gamle hytter. Koselig sted, med mye mygg.

Bassengene blir fort fulle. Jeg hadde tatt badingen så tidlig, eller så sent som mulig.

Gjest Tale30
Skrevet

Høres litt slitsomt ut i forhold til bildene på nettsiden, men vi får det nok gøy :)

Skrevet

Daftø er virkelig helt supert! Bedre enn Abra havn. Men er ikke en temapark slik som AH er. Hyttestandard varierer, men vi var fornøyd. Tror dere får det kjempebra!

Om barna ikke er kjempesmå er det en fin plass ved siden av også. Lagunen. Der har de byen beste strand og en kul miniatyrgolf :)

God tur! :)

Anonymous poster hash: d5264...203

Skrevet

Daftø!!! Beste campingplassen jeg vet om. Vært der nesten hver sommer siden jeg var liten, bodde på campingvogn.

Lekeplassen og bassenget har så klart forbedret seg de siste årene. Masse gøyt å finne på der, det finner dere fort ut av :)

Anonymous poster hash: 70e7d...aec

Skrevet

Daftø er helt supert. Som pirattema by, så er abra havn 100 ganger bedre.

Som feriested/lekeplass osv, så er daftø bedre.

Abra havn er jo kun for pirater, altså det er kun piratinspirerte greier der. På daftø er det litt av alt. Mye mer "moro".. Vi har hvertfall kost oss veldig der, de gangene vi har reist dit. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...