Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Enten ser han tv, sitter på data eller har en annen grunn til at vi aldri kan kommunisere... I kveld hadde jeg noe viktig å prate om..om barna. Jeg skrur da bare av tv en . Så blir han sur fordi han så på et program?? Her har han sittet på data i hele kveld, kommer opp i stuen til meg å glor på tv å blir sur når jeg skrur av tv en. Jeg må fint vente til programmet hans er over for å prate??! Er ikke dette bare respektløst ovenfor meg. `? Vurderer å gå fra han da jeg er lei av å ikke kunne kommunisere. Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Ingen som forstår min frustrasjon?? Hva hadde dere gjort? Må man liksom bestille "time" for å prate med sin egen mann? Er dette vanlig? HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Hønemor30 Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Nei, dere må ta tak i forholdet deres. Ta det opp med han og legg dette frem så han skjønner alvoret av det.
Gjest Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Jeg kan fint være som din mann noen ganger, da jeg kobler helt ut og ikke orker no`gnelder fra andre. Men er han slik hver dag og kveld da? Endret seg i det siste? Om han alltid har vært sann, så blir det nok vanskelig å "å lære en gammel hund å sitte" om du skjønner. Endret 17. juli 2013 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Han har alltid vært fraværende på kommunikasjonen ja... er hans svakhet......ingen nyhet dette..... Er bare dritt lei hele den tause og frekke mannen. HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Hvis du bare slo av tv'en mens han så på noe uten å si at du måtte prate med ham først og at det var viktig, da forstår jeg at han ble sur akkurat i kveld. Men sånn generelt hadde jeg ikke orket et forhold med en jeg ikke kunne kommunisere med. Prøv dere på parterapi, ofte så må man bare snu om litt for å greie å kommunisere bedre. Anonymous poster hash: 3fa5a...669
Gjest Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Hmmm ja da bør det begynne å ringe bjeller hos deg. Hadde det slik med exmann i perioder, og kunne like godt føre en samtale med veggen ( som i filmen Shirley Valentine) og få like gode svar fra den liksom. Men grunnen til at min var slik, var at han var utro. Ikke at jeg påstår din er det. Ville vel ha innført Tv fri tid hver kveld, feks 20-21.00 og se om det hjelper Har ikke no`godt forslag dessverre.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Han bør ta seg sammen. Forstår deg!!! Går ikke an. Si hvor lei du er og at om han ikke behynner å endre seg så klarer du ikke forholdet i lengden. Anonymous poster hash: 9ba9e...d5a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 Han har alltid vært slik dessverre. Er ingen grunn til det. Han er bare slik. Han er elendig på kommunikasjon. Sannheten er at jeg ikke tør gå. Jeg har "ingenting" utenom fam og venner. Han har 3 mill i års inntekt. Jeg har ingenting, utenom en liten jobb. Vi har barn sammen. Ja det praktiske.............. HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Jeg gråter nå. Jeg orker ikke mer. Han ville prate etter programmet var ferdig. Jeg orket ikke. Så sier han: er det den tonen nå? Så bare går han........... HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #11 Skrevet 17. juli 2013 Det er da rimelig uhøflig å bare skru av Tven uten videre når noen sitter og ser på. Anonymous poster hash: f1182...901
mylittlecat Skrevet 17. juli 2013 #12 Skrevet 17. juli 2013 Jeg hadde heller ikke blitt særlig fornøyd om noen slo av programmet jeg så på. Dere kan da fint prate etterpå?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #13 Skrevet 17. juli 2013 Det er da rimelig uhøflig å bare skru av Tven uten videre når noen sitter og ser på. Anonymous poster hash: f1182...901 Jeg begynte jo å prate først da, men skrudde av når jeg ser han ikke klarer å se på meg...synes ikke noe om å prate med noen uten øyenkontakt;( HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Når jeg sitter å gråter så bryr han seg ikke. Later som han ikke ser det å spør meg "hvilket hotel skal vi velge". Akkurat som jeg bryr meg om ferien vår nå..... HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #15 Skrevet 17. juli 2013 Det er da rimelig uhøflig å bare skru av Tven uten videre når noen sitter og ser på. Anonymous poster hash: f1182...901 Jeg begynte jo å prate først da, men skrudde av når jeg ser han ikke klarer å se på meg...synes ikke noe om å prate med noen uten øyenkontakt;( HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb Men kunne du ikke si du hadde noe å prate med ham om, og om dere kunne ta det når programmet var ferdig? Var det noe som hastet slik at du ikke kunne vente en halvtime? Virker jo ikke sånn hvis han allerede hadde sittet med dataen i flere timer uten at du tok det opp... Anonymous poster hash: f1182...901
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #16 Skrevet 17. juli 2013 Dere to har tydeligvis store problemer med å kommunisere. Hvis du hadde spurt ham om dere kunne prate mens han så programmet så ville du ha fått svar at han ville prate etter programmet var ferdig. Hadde du gjort det hadde du fått en mann som følte han bestemte også, og en oppmerksom mann siden programmet var ferdig og han ikke var irritert over å ikke få se det ferdig. Når han foreslår å prate etter programmet og du begynner å gråte vil jeg tro han synes det blir overdramatisering og ikke forstår hvorfor dere ikke kunne prate etter programmet. Og jeg kan til en viss grad forstå akkurat det. Det virker på det du skriver at hvis du hadde valgt en annen fremgangsmåte i kveld så hadde du fått et annet resultat. Når det er sagt, så skal det selvfølgelig ikke være slik at du alltid må vente på at han skal bli klar til å prate, eller at alt annet er viktigere enn det du har å si! Mannen din har akkurat like mye ansvar for kommunikasjonen dere mellom som det du har! Nå virker det som om dere prater til hverandre, ikke med hverandre. Parterapi kan forandre dette! Det virker som om dere går inn i et mønster. Du "maser" (i hans øyne), mens du "maser" fordi han ikke prater nok med deg og du ikke får kontakt med ham. Løsningen på det vil ikke være å fortsette på samme måten. Du må bli konstruktiv og si f.eks. "Vi må snakke sammen om barna i kveld, kan vi ta det nå? Hvor lenge varer programmet... da tar vi det etterpå." (hvis det ikke ble for sent, selvfølgelig). En mann som føler seg presset blir, etter min erfaring, verre enn et barn i verste trassalder, så å presse ham vil sjelden føre frem. Du må rett og slett tenke strategi for å greie å snu dette. Når er det enklest å få mannen i tale? Når er det umulig slik at det bare ender med en krangel? Jeg mener selvfølgelig ikke at du alltid skal føye deg og tilpasse deg mannen, det må gå begge veier. Men jeg tror du kan få bedre resultater med en slik "vrang" mann hvis du er litt mer strategisk. Men få ham med på parterapi, dere trenger det. Lykke til! Anonymous poster hash: 3fa5a...669
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #17 Skrevet 17. juli 2013 Ja han mener jeg maser og maser.... Jeg maser fordi jeg han er så taus og lat... and the list goes on... HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2013 #18 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Det er da rimelig uhøflig å bare skru av Tven uten videre når noen sitter og ser på. Anonymous poster hash: f1182...901 Men det er mye mer uhøflig å ignorere sin egen kone i årevis. MYE! Endret 17. juli 2013 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #19 Skrevet 17. juli 2013 Dere to har tydeligvis store problemer med å kommunisere. Hvis du hadde spurt ham om dere kunne prate mens han så programmet så ville du ha fått svar at han ville prate etter programmet var ferdig. Hadde du gjort det hadde du fått en mann som følte han bestemte også, og en oppmerksom mann siden programmet var ferdig og han ikke var irritert over å ikke få se det ferdig. Når han foreslår å prate etter programmet og du begynner å gråte vil jeg tro han synes det blir overdramatisering og ikke forstår hvorfor dere ikke kunne prate etter programmet. Og jeg kan til en viss grad forstå akkurat det. Det virker på det du skriver at hvis du hadde valgt en annen fremgangsmåte i kveld så hadde du fått et annet resultat. Når det er sagt, så skal det selvfølgelig ikke være slik at du alltid må vente på at han skal bli klar til å prate, eller at alt annet er viktigere enn det du har å si! Mannen din har akkurat like mye ansvar for kommunikasjonen dere mellom som det du har! Nå virker det som om dere prater til hverandre, ikke med hverandre. Parterapi kan forandre dette! Det virker som om dere går inn i et mønster. Du "maser" (i hans øyne), mens du "maser" fordi han ikke prater nok med deg og du ikke får kontakt med ham. Løsningen på det vil ikke være å fortsette på samme måten. Du må bli konstruktiv og si f.eks. "Vi må snakke sammen om barna i kveld, kan vi ta det nå? Hvor lenge varer programmet... da tar vi det etterpå." (hvis det ikke ble for sent, selvfølgelig). En mann som føler seg presset blir, etter min erfaring, verre enn et barn i verste trassalder, så å presse ham vil sjelden føre frem. Du må rett og slett tenke strategi for å greie å snu dette. Når er det enklest å få mannen i tale? Når er det umulig slik at det bare ender med en krangel? Jeg mener selvfølgelig ikke at du alltid skal føye deg og tilpasse deg mannen, det må gå begge veier. Men jeg tror du kan få bedre resultater med en slik "vrang" mann hvis du er litt mer strategisk. Men få ham med på parterapi, dere trenger det. Lykke til! Anonymous poster hash: 3fa5a...669 Han har sagt seg villig til terapi, men har også sagt at "hva er vitsen" vi har vært der før...det stemmer, vi var der for mange år siden. Når alt kommer til alt så er han slik han er og det er mitt valg om jeg vil godta det eller gå videre med livet har jeg kommer frem til... han vil aldri forandre seg.... han kan fint prate med andre og er den hyggelige fyren, men vil ofte ikke prate med meg fordi alt jeg sier er "mas" i følge han. Så han er slem å bruker "mas" som unskyldning for å ikke kommunisere også. Jeg kjenner han.... Han er ellers en veldig snill mann og en veldig veldig god far som barna forguder. HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2013 #20 Skrevet 17. juli 2013 Skaff deg en elsker, da. Fyll opp reservene med det din mann ikke kan eller vil gi. Han nekter deg noe som er viktig for deg (nærhet, intimitet, samtale, kontakt) men vil likevel beholde de tingene som er viktig for ham selv, som du har å tilby? No can do, i min verden i alle fall. Er man to, så er man to om å holde liv i det også.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #21 Skrevet 17. juli 2013 Skaff deg en elsker, da. Fyll opp reservene med det din mann ikke kan eller vil gi. Han nekter deg noe som er viktig for deg (nærhet, intimitet, samtale, kontakt) men vil likevel beholde de tingene som er viktig for ham selv, som du har å tilby? No can do, i min verden i alle fall. Er man to, så er man to om å holde liv i det også. Han nekter ikke sex..er heller jeg som ikke vil ha sex med han. Jeg er ikke den typen som ønsker en elsker, eller vil han en elsker osv. Jeg vil bare kunne ha det morsomt, prate og ha en venn ( i han). Prate sammen, Nå klarer jeg ikke sove... Tydeligvis ikke mannen heller.. Jeg sa rett ut til han at jeg orker ikke dette forholdet hvis han ikke klarer å kommunisere... Han sa nei vel da, gjør som du vil...Jeg er meg... Jeg har ikke problemer med å kommunisere, det er du...så han skylder på meg. HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2013 #22 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Skaff deg en elsker, da. Fyll opp reservene med det din mann ikke kan eller vil gi.Han nekter deg noe som er viktig for deg (nærhet, intimitet, samtale, kontakt) men vil likevel beholde de tingene som er viktig for ham selv, som du har å tilby? No can do, i min verden i alle fall. Er man to, så er man to om å holde liv i det også.Han nekter ikke sex..er heller jeg som ikke vil ha sex med han.Jeg er ikke den typen som ønsker en elsker, eller vil han en elsker osv.Jeg vil bare kunne ha det morsomt, prate og ha en venn ( i han). Prate sammen, Nå klarer jeg ikke sove... Tydeligvis ikke mannen heller.. Jeg sa rett ut til han at jeg orker ikke dette forholdet hvis han ikke klarer å kommunisere... Han sa nei vel da, gjør som du vil...Jeg er meg... Jeg har ikke problemer med å kommunisere, det er du...så han skylder på meg. HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb Feil ordbruk av meg, jeg skulle ha sagt skaff deg en kjæreste. I tillegg til ektemannen. Du skal se sexlysten går opp sammen med den nye i alle fall... Og gjett hvorfor? Fordi kvinner ofte mister tenningen på den mannen som holder dem i en mangeltilstand. Hun får ikke det hun vil ha (f eks kontakt og samtale, eller i andres tilfelle, husarbeid) - det fører uvegerlig til at han heller ikke får det han vil ha (f eks sex). See? Endret 17. juli 2013 av Pashla
Gjest Yzma Skrevet 17. juli 2013 #23 Skrevet 17. juli 2013 Skaff deg en elsker, da. Fyll opp reservene med det din mann ikke kan eller vil gi. Han nekter deg noe som er viktig for deg (nærhet, intimitet, samtale, kontakt) men vil likevel beholde de tingene som er viktig for ham selv, som du har å tilby? No can do, i min verden i alle fall. Er man to, så er man to om å holde liv i det også. Han nekter ikke sex..er heller jeg som ikke vil ha sex med han.Jeg er ikke den typen som ønsker en elsker, eller vil han en elsker osv. Jeg vil bare kunne ha det morsomt, prate og ha en venn ( i han). Prate sammen, Nå klarer jeg ikke sove... Tydeligvis ikke mannen heller.. Jeg sa rett ut til han at jeg orker ikke dette forholdet hvis han ikke klarer å kommunisere... Han sa nei vel da, gjør som du vil...Jeg er meg... Jeg har ikke problemer med å kommunisere, det er du...så han skylder på meg. HI Anonymous poster hash: 836c8...0eb Wow. En slik respons fra mannen ville glatt ført til at han ble singel. En ting er dårlig kommunikasjon, men fullstendig mangel på respekt hadde jeg aldri akseptert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå