Gå til innhold

Herman og Hedda er da ikke snobbenavn? Dustedame...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er en hormonell gjøk, men ei dame sa at Hedda og Herman (barnas navn) er snobbenavn. Hun sa det rimelig nedlatende.

Jeg ble litt sånn æææhh, synes du... tja, vel... svarende.

Tredjemann er rett rundt hjørnet og jeg har virkelig ikke tenkt på at vi har snobbenavn på ungene våre. For meg blir snobberi fort harry eller vulgært nemlig... Litt sånn wanna-be posh. Er Henrik, Helena og Hermine også snobbenavn for navn av dere?

Anonymous poster hash: 0b6d6...480
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er en hormonell gjøk, men ei dame sa at Hedda og Herman (barnas navn) er snobbenavn. Hun sa det rimelig nedlatende.

Jeg ble litt sånn æææhh, synes du... tja, vel... svarende.

Tredjemann er rett rundt hjørnet og jeg har virkelig ikke tenkt på at vi har snobbenavn på ungene våre. For meg blir snobberi fort harry eller vulgært nemlig... Litt sånn wanna-be posh. Er Henrik, Helena og Hermine også snobbenavn for navn av dere?

Det er nok litt vestkant over navnene, men dama var frekk da. Hun har vel ikke noe med å kommentere andres navn på en nedlatende måte :/

Anonymous poster hash: 8399c...a30

Skrevet

Ikke snobbenavn! Fine ordentlige og sterke navn. Hadde valgt Hedda selv til jente, men vet ikke hva vi venter + nær venninne heter det ;)

Blås i denne hurpa!

Anonymous poster hash: d6964...5b4
Skrevet

Veldig vestkant. Beklager. Ikke kall den neste for Clemens, Vincent eller Hedvig i alle fall!

Anonymous poster hash: fe888...9af

Skrevet

Synes det er litt "snobb" over alle navnene du nevner, ja... Sorry! Men spiller det egentlig noen rolle? Du liker de, og det er fine navn:) tenker bare litt vestkant med en gang jeg hører de...

Anonymous poster hash: 77d52...17b

Skrevet

Det som er mest snobbete er vel forresten at du velger samme forbokstav på navnene til alle barna.

Skrevet

Min sønn heter Herman, og det er da ikke snobbete??

Anonymous poster hash: 456fe...efa

Skrevet

HI her.

Artig at jeg liker Hedvig da som en nevner som et ikke-navn her. :-)

Vestkantnavn og snobbenavn er for meg ikke helt det samme, så det får jeg leve godt med.

Synes barna mine har fine navn jeg, men tenker kanskje på å ikke ta et på H denne gangen.

Det var litt tilfeldig med de to første. Hva med Aksel, Elvira, Sophia, Alma, August?

Ja, jeg er litt hormonell, men synes det er så frekt å kommentere barns navn sånn.  

"Så stor nese du har frue" og "ikke heldig med den sveisen" er vel neste.

Skrevet

Herman & Hedda er ikke sossenavn her hvertfall. Bor du litt utpå bygda?

Anonymous poster hash: 3181b...0e6
Skrevet

Herman tenker jeg på som snobbenavnet over alle, men utrolig frekt av damen å si det uansett. Hedda har jeg aldri tenkt på som snobbete, bare fint :)

Anonymous poster hash: 43ced...bf0
Gjest sug lut
Skrevet

Overhodet ikke snobbete - hun må ha forvekslet "snobbete" med "ikke-vulgært". Flotte sterke ordentlige navn alle sammen.

Skrevet

Spørs vel kva ho meinar med snobbete, det er ikkje angoamerikanske namn og det er vel nok for enkelte. Ingen ting i vegen med namna..

Skrevet

Fine navn. Ikke snobbete.

Anonymous poster hash: 22306...8d4
Gjest Skofantomet
Skrevet

Herman er et snobbe navn, akkurat som Nathaniel er unge mødre navn. Men hvorfor bry seg? Er det negativt å være snobb?

Skrevet

Ene min heter Herman som første fornavn, han er oppkalt etter min gudfar.

(Vi har dobbeltnavn på alle småtrollene våre)

Anonymous poster hash: 66d23...c8a

Skrevet

Hva feiler henne som sier noe sånn. Synes du navnene er fine selv så drit i hva hun sa eller hva andre mener for den sags skyld. Herman og hedda var veldig fine navn synes jeg... likte btw hermine også <3

Anonymous poster hash: 62045...d4b

Skrevet

Hedda har jeg ikke tenkt på som snobbete egentlig, men Herman er veldig snobbe navn, og sammen ble de snobbete ja. Men hva har vel hun med det å gjøre

Anonymous poster hash: 7c9c4...27a

Skrevet

Mulig det en gang har vært "snobbe"navn, men det er da ikke det nå. Må være flere tiår siden i så fall. Nå er det staute flotte navn. :)

Skrevet

Det som er mest snobbete er vel forresten at du velger samme forbokstav på navnene til alle barna.

Det er da ikke snobbete i det hele tatt. Nå om dagen blir det vel heller nærmest regnet for en hyggelig eksentrisk ting å gjøre. De jeg kjenner som har gjort det er langt fra snobbete, men jordnære vanlige folk.

Anonymous poster hash: 51a38...944

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Ingen av de navnene du nevner vil jeg kalle for snobbenavn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...