Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Mannen min hadde ferie akkurat da lillegull ble født. Det betyr at han istedet for velferdspermisjon har vært hjemme med ferie i to uker. Noen som vet om han kan ha rett på forlengelse av ferien, altså at han får velferdspermisjon istedet for ferie, og dertil forlenget ferie(evt ferie til gode)? Anonymous poster hash: 064a9...80b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Ingen rettighet. Bare om arbeidsgiver velger å være grei. Anonymous poster hash: 56e51...b08
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Permisjonen må takast ut direkte etter fødsel om ikkje retten skal falle bort. Men arbeidsgjevar kan sjølvsagt velge å innvilge permisjon likevel.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Velferdspermisjon skal være avsluttet 14 dager /dvs 10 arbeidsdager etter at babyen har kommet hjem fra sykehuset. Mannen din kan spørre om han kan ta ut disse 14 dagene også få forsøvet ferien i 2 uker men arbeidsgiver kan si nei. Anonymous poster hash: 091c3...b01
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg skjønner ikke helt?! Dere mener altså dere skal ha mer fri fordi han hadde ferie da barnet kom til? Velferdspermisjonen som gis ti dager etter fødsel/hjemkomst er jo ikke akkurat gratis for samfunnet, og dere mener dere er snytt for denne? Håper arbeidsgiver ler og sier nei, for meg høres dette tåpelig ut! Meningen er at man skal ha fri til å være hjemme å avlaste mor, og det har han! Anonymous poster hash: ef526...16e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Mannen min hadde ferie akkurat da lillegull ble født. Det betyr at han istedet for velferdspermisjon har vært hjemme med ferie i to uker. Noen som vet om han kan ha rett på forlengelse av ferien, altså at han får velferdspermisjon istedet for ferie, og dertil forlenget ferie(evt ferie til gode)? Anonymous poster hash: 064a9...80b Sitter han i fengsel? Anonymous poster hash: 743fb...2d2
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Mannen min hadde ferie akkurat da lillegull ble født. Det betyr at han istedet for velferdspermisjon har vært hjemme med ferie i to uker. Noen som vet om han kan ha rett på forlengelse av ferien, altså at han får velferdspermisjon istedet for ferie, og dertil forlenget ferie(evt ferie til gode)? Anonymous poster hash: 064a9...80b Sitter han i fengsel? Anonymous poster hash: 743fb...2d2 Garantert, kun menn som sit i fengsel vil vere heime med babyen I fengsel har ein ikkje ferie det eg veit..
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg skjønner ikke helt?! Dere mener altså dere skal ha mer fri fordi han hadde ferie da barnet kom til? Velferdspermisjonen som gis ti dager etter fødsel/hjemkomst er jo ikke akkurat gratis for samfunnet, og dere mener dere er snytt for denne? Håper arbeidsgiver ler og sier nei, for meg høres dette tåpelig ut! Meningen er at man skal ha fri til å være hjemme å avlaste mor, og det har han! Anonymous poster hash: ef526...16e Synes det var eit legitimt spørsmål, eg..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 Mannen min hadde ferie akkurat da lillegull ble født. Det betyr at han istedet for velferdspermisjon har vært hjemme med ferie i to uker. Noen som vet om han kan ha rett på forlengelse av ferien, altså at han får velferdspermisjon istedet for ferie, og dertil forlenget ferie(evt ferie til gode)? Anonymous poster hash: 064a9...80b Sitter han i fengsel? Anonymous poster hash: 743fb...2d2 Garantert, kun menn som sit i fengsel vil vere heime med babyen I fengsel har ein ikkje ferie det eg veit.. Jo, om dei meistrar ni kasus på nynorsk, so hev dei klart å tinga seg til ferie! Anonymous poster hash: 743fb...2d2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg skjønner ikke helt?! Dere mener altså dere skal ha mer fri fordi han hadde ferie da barnet kom til? Velferdspermisjonen som gis ti dager etter fødsel/hjemkomst er jo ikke akkurat gratis for samfunnet, og dere mener dere er snytt for denne? Håper arbeidsgiver ler og sier nei, for meg høres dette tåpelig ut! Meningen er at man skal ha fri til å være hjemme å avlaste mor, og det har han! Anonymous poster hash: ef526...16e Kan man ikke stille et enkelt spørsmål uten å bli halshugd her inne?? Og nei, han sitter ikke i fengsel. Takk til dere andre for saklige og gode svar HI Anonymous poster hash: 064a9...80b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #11 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg skjønner ikke helt?! Dere mener altså dere skal ha mer fri fordi han hadde ferie da barnet kom til? Velferdspermisjonen som gis ti dager etter fødsel/hjemkomst er jo ikke akkurat gratis for samfunnet, og dere mener dere er snytt for denne? Håper arbeidsgiver ler og sier nei, for meg høres dette tåpelig ut! Meningen er at man skal ha fri til å være hjemme å avlaste mor, og det har han! Anonymous poster hash: ef526...16e Kan man ikke stille et enkelt spørsmål uten å bli halshugd her inne?? Og nei, han sitter ikke i fengsel. Takk til dere andre for saklige og gode svar HI Anonymous poster hash: 064a9...80b Velferdspermisjon er da noe menn i fengsel får. Sammen med bl.a. fremstilling. http://www.ilafengsel.no/fremstilling.html Fremstilling Når tilsatte tar med en eller flere innsatte ut av fengselet kalles dette en «fremstilling».Fremstilling reguleres av § 34 i straffegjennomføringsloven og § 3-32 i forskrift til loven. Det fremgår her at innsatte kan fremstilles ved behov dersom ikke sikkerhetsmessige eller kapasitetsmessige hensyn taler mot. Anonymous poster hash: 743fb...2d2
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #12 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg skjønner ikke helt?! Dere mener altså dere skal ha mer fri fordi han hadde ferie da barnet kom til? Velferdspermisjonen som gis ti dager etter fødsel/hjemkomst er jo ikke akkurat gratis for samfunnet, og dere mener dere er snytt for denne? Håper arbeidsgiver ler og sier nei, for meg høres dette tåpelig ut! Meningen er at man skal ha fri til å være hjemme å avlaste mor, og det har han! Anonymous poster hash: ef526...16e Kan man ikke stille et enkelt spørsmål uten å bli halshugd her inne?? Og nei, han sitter ikke i fengsel. Takk til dere andre for saklige og gode svar HI Anonymous poster hash: 064a9...80b Velferdspermisjon er da noe menn i fengsel får. Sammen med bl.a. fremstilling. http://www.ilafengsel.no/fremstilling.html Fremstilling Når tilsatte tar med en eller flere innsatte ut av fengselet kalles dette en «fremstilling».Fremstilling reguleres av § 34 i straffegjennomføringsloven og § 3-32 i forskrift til loven. Det fremgår her at innsatte kan fremstilles ved behov dersom ikke sikkerhetsmessige eller kapasitetsmessige hensyn taler mot. Anonymous poster hash: 743fb...2d2 Men det er også noko arbeidatakarar får. Du finn det nødvendig å kverulere fordi HI forvekslar velferdspermisjon og lovfesta permisjon?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #13 Skrevet 17. juli 2013 Men jeg skjønner ikke helt?! Dere mener altså dere skal ha mer fri fordi han hadde ferie da barnet kom til? Velferdspermisjonen som gis ti dager etter fødsel/hjemkomst er jo ikke akkurat gratis for samfunnet, og dere mener dere er snytt for denne? Håper arbeidsgiver ler og sier nei, for meg høres dette tåpelig ut! Meningen er at man skal ha fri til å være hjemme å avlaste mor, og det har han! Anonymous poster hash: ef526...16e Kan man ikke stille et enkelt spørsmål uten å bli halshugd her inne?? Og nei, han sitter ikke i fengsel. Takk til dere andre for saklige og gode svar HI Anonymous poster hash: 064a9...80b Velferdspermisjon er da noe menn i fengsel får. Sammen med bl.a. fremstilling. http://www.ilafengsel.no/fremstilling.html Fremstilling Når tilsatte tar med en eller flere innsatte ut av fengselet kalles dette en «fremstilling».Fremstilling reguleres av § 34 i straffegjennomføringsloven og § 3-32 i forskrift til loven. Det fremgår her at innsatte kan fremstilles ved behov dersom ikke sikkerhetsmessige eller kapasitetsmessige hensyn taler mot. Anonymous poster hash: 743fb...2d2 På min arbeidsplass søker man faktisk velferdspermisjon!! Så det så.... Kanskje du har funnet ut noe du liker å brife med, men kanskje ikke så lurt når man ikke vet alt her i verden?? Anonymous poster hash: ef526...16e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Mulig det heter velferdspermisjon i fengsel også, men på min arbeidsplass og forøvrig også min manns arbeidsplass heter disse to ukene "velferdspermisjon". Dette fordi man ikke har lovfestet rett på permisjon etter fødsel, men noe den enkelte arbeidsplass avgjør om de skal gi eller ikke. Denne permisjonen betales derfor ikke av "felleskassa=nav", men av arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 064a9...80b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #15 Skrevet 17. juli 2013 Haha, det er temmelig avslørende hva man selv har erfaring med om man tror velferdspermisjon er forbeholdt fengslede og ikke noe som er helt vanlig i arbeidslivet, da. Anonymous poster hash: 56e51...b08
LivetErEnLek Skrevet 17. juli 2013 #16 Skrevet 17. juli 2013 Vi fikk yngste da mannen var i ferie. De to ukene etter at hun ble født ble da omgjort til velferdsperm og så tok han to uker ferie senere når det passet arbeidsgiver.
<3 2G <3 Skrevet 17. juli 2013 #17 Skrevet 17. juli 2013 Jeg for min del hadde sjekket dette før barnet ble født om jeg visste det var en mulighet for at baby kom i ferien.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #18 Skrevet 17. juli 2013 Mulig det heter velferdspermisjon i fengsel også, men på min arbeidsplass og forøvrig også min manns arbeidsplass heter disse to ukene "velferdspermisjon". Dette fordi man ikke har lovfestet rett på permisjon etter fødsel, men noe den enkelte arbeidsplass avgjør om de skal gi eller ikke. Denne permisjonen betales derfor ikke av "felleskassa=nav", men av arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 064a9...80b Man har lovfestet rett på to uker velferdspermisjon ved fødsel jo, men man har ikke krav på lønn. Det er opp til arbeidsgiver om det betales ut lønn eller ikke, men de kan ikke nekte pappaen velferdsperm i forbindelse med fødsel. Anonymous poster hash: f39f7...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå