Gå til innhold

Noen med carpal tunnel syndrom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min sliter veldig med det for tiden, men kan ikke operere seg nå. Noen som vet om andre ting som kan fungere? Jeg har foreslått akupunktur men han er ikke så gira på det.. Holder han våken halve natta, hver eneste natt..

Anonymous poster hash: 9c16e...ae7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tilskudd med vitamin B6, men han må opp i større doser. Får kjøpt vitamin B6 på apoteket i 40 mg tabletter, han bør nok ta to slike pr dag (en morgen og en kveld) i 1-2 uker før han går ned til en tablett pr dag. Hvis det ikke er gått for langt er det en del som får reversert det med dette.

I tillegg bør han unngå mat som trigger betennelse, dvs sukker og raske karbohydrater.

Et gram karbohydrater binder også til seg nesten tre gram vann, så det å kutte ned på karbohydratene vil for noen gjøre at de får mindre væske i kroppen og dermed mindre spreng der det allerede er for lite plass.

Er han blodtype A eller B så bør han unngå tomater. Blodtype B bør også unngå kylling (kalkun er ok) og reker også. Dette vil hos mange gi vann i kroppen.

Jeg ville i tillegg definitivt forsøkt akupunktur!

Anonymous poster hash: 75d8f...f9a
Skrevet

Jeg slet veldig med det i svangerskapet. Jeg kjøpte en slags skinne som de har på apoteket. Den sov jeg med om natten (selv om man visstnok ikke skulle gjøre det). Da var jeg helt fin om natten!! Det reddet de siste månedene av graviditeten min. Før jeg fikk skinnen var jeg mye våken og sto og ristet på armen og hadde det ikke noe godt.

Anonymous poster hash: 71c5f...3f1

Skrevet

Hva er det? Bare nysgjerrig!

Anonymous poster hash: e2c83...038
Skrevet

Jeg bruker skinne på hendene om natten som støtter selve håndleddet. Til en viss grad hjelper det.

Hvorfor kan han ikke operere? Om han velger å utsette operasjonen er han bare dum!

Jeg er alene med to barn uten avlastning, men hendene mine er så jævlig at jeg velger å operere nå fremfor om 4 mnd da mannen min er hjemme igjen. Jeg klarer jo ikke åpne en melkekartong engang! Men hvordan jeg skal skifte bæsjebleie med en hånd, det lurer jeg litt på...

Anonymous poster hash: 6eec0...da0

Skrevet

Jeg ble kvitt karpaltunnelsyndrom da jeg fikk lav dose med Levaxin for lavt stoffskifte. Hadde hatt det i nesten fem år i varierende grad, men skikkelig ille under og etter to svangerskap. Menn kan også få hypotyreose - og man skal ikke se blindt på blodprøvesvar. Men han må nok ha mer symptomer enn karpaltunnelsyndromet.

Anonymous poster hash: 2c8e6...ef1

Skrevet

En kiropraktor prøvde å gjøre noe med håndleddene mine, men for meg var det Levaxin (tyroksinhormon) for lavt stoffskifte som løste problemet etter kort tid.

Anonymous poster hash: 2c8e6...ef1

Skrevet

Hvorfor ikke operere nå? Jeg endte opp med å gå så lenge med det at det har blitt permanente skader, så operasjonen hjalp ikke...

Skrevet

Jeg bruker skinne på hendene om natten som støtter selve håndleddet. Til en viss grad hjelper det.

Hvorfor kan han ikke operere? Om han velger å utsette operasjonen er han bare dum!

Jeg er alene med to barn uten avlastning, men hendene mine er så jævlig at jeg velger å operere nå fremfor om 4 mnd da mannen min er hjemme igjen. Jeg klarer jo ikke åpne en melkekartong engang! Men hvordan jeg skal skifte bæsjebleie med en hånd, det lurer jeg litt på...

Anonymous poster hash: 6eec0...da0

Han kan ikke opereres nå siden han må gjøre ferdig et prosjekt i sommer som er helt nødvendig. Selvstendig næringsdrivende så ikke bare å la vær heller.

Men særlig lurt er det ikke, det blir bare værre og værre og er mye oppe om natta. Prøvde ibux og paralgin forte en natt for å se om det kunne fungere men var like ille. Noen som har prøvd kortisonsprøyte?

Anonymous poster hash: 9c16e...ae7

Skrevet

Ta tilskudd med vitamin B6, men han må opp i større doser. Får kjøpt vitamin B6 på apoteket i 40 mg tabletter, han bør nok ta to slike pr dag (en morgen og en kveld) i 1-2 uker før han går ned til en tablett pr dag. Hvis det ikke er gått for langt er det en del som får reversert det med dette.

I tillegg bør han unngå mat som trigger betennelse, dvs sukker og raske karbohydrater.

Et gram karbohydrater binder også til seg nesten tre gram vann, så det å kutte ned på karbohydratene vil for noen gjøre at de får mindre væske i kroppen og dermed mindre spreng der det allerede er for lite plass.

Er han blodtype A eller B så bør han unngå tomater. Blodtype B bør også unngå kylling (kalkun er ok) og reker også. Dette vil hos mange gi vann i kroppen.

Hvilken medisinsk utdannelse har du?

Det lurer jammen jeg på og.

Skrevet

Jeg har det, operert den ene hånden, ikke hatt anledning til å ta den andre når, må vente til jeg klarer meg med en hånd igjen:) Det er lite og ingenting som hjelper her, det eneste er å ikke belaste så mye på dagtid, det får jeg igjen for på kvelden, mye skriving på data strikking ol. Jeg syns det fungerer bedre å ha på skinne på dagtid for å avlste, om jeg værker på kvelden så gjør jeg det både med og uten skinne dersom det først begynner:) Lykker til, og la meg si at etter jeg opererte den ene hånden er det som ett nytt liv. Fått styrken tilbake (kunne glippe handleposer ol) og ingen smerter:)) 

Anonymous poster hash: 97679...98d
Skrevet

Jeg gjetter på Hogwarts.
Skrevet

Jeg gjetter på Hogwarts.

Hihihi mammantilnurket. Sitter her alene og sturer. Takk for at du ga meg dagens latter. Ha en fin kveld :-).

Anonymous poster hash: d9029...b06

Skrevet

Jeg gjetter på Hogwarts.
Hihihi mammantilnurket. Sitter her alene og sturer. Takk for at du ga meg dagens latter. Ha en fin kveld :-).

Anonymous poster hash: d9029...b06

Ikke meninga å være anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...