Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 4 år. Har av diverse grunner ikke sluttet med smokk før nå. Vi er på 2. Natten og barnet skriker så mye at det faktisk kaster opp. Helt hysterisk. Første natten gikk ok. Hvor lenge skal man egentlig holde hardt? Det kan ikke være bra å være så hysterisk? Samboeren er oppe med barnet nå. Prøver å roe. Helt vill. Jeg får vondt Anonymous poster hash: 5ba51...826
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Hva med å levere smokk til Sabeltann, et smokketre e.l? Da får barnet være med og se at smokken blir levert,og synes sikkert at det er stas. Og da vet det jo også at det ikke finnes noen smokk hjemme etterpå. Fungerte hvertfall her :-) Anonymous poster hash: 01e03...445
MammantilNurket Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Dette høres ut som en veldig strevsom situasjon for liten og stor. Er det så farlig om barnet har smokk om natten, da? Når barnet blir så oppskaket at h*n gråter til h*n kaster opp tenker jeg at dette er uheldig. La barnet få ha smokken litt til. Som noen andre her inne sa i en annen "smokketråd": "Jeg har fortsatt til gode å treffe en konfirmant med smokk" Det ordner seg. Endret 17. juli 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Vel, vi gav smokkene til sabeltann... Hi Anonymous poster hash: 5ba51...826
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Dette høres ut som en veldig strevsom situasjon for liten og stor. Er det så farlig om barnet har smokk om natten, da? Når barnet blir så oppskaket at h*n gråter til h*n kaster opp tenker jeg at dette er uheldig. La barnet få ha smokken litt til. Som noen andre her inne sa i en annen "smokketråd": "Jeg har fortsatt til gode å treffe en konfirmant med smokk" Det ordner seg. Ja, altså, jeg mener at barnet godt kan ha smokk om natten. Tror ikke det er så skadelig. Men far er helt uenig. Hi Anonymous poster hash: 5ba51...826
MammantilNurket Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Dette høres ut som en veldig strevsom situasjon for liten og stor. Er det så farlig om barnet har smokk om natten, da? Når barnet blir så oppskaket at h*n gråter til h*n kaster opp tenker jeg at dette er uheldig. La barnet få ha smokken litt til. Som noen andre her inne sa i en annen "smokketråd": "Jeg har fortsatt til gode å treffe en konfirmant med smokk" Det ordner seg. Ja, altså, jeg mener at barnet godt kan ha smokk om natten. Tror ikke det er så skadelig. Men far er helt uenig. Hi Anonymous poster hash: 5ba51...826 Ser ikke problemet jeg heller. Som pedagog vurderer jeg det som helt unødvendig å utsette barnet for denne belastningen, som mamma får jeg bare såå vondt. Foreslår at du skjærer igjennom og insisterer på at barnet skal få beholde smokken litt til. På sikt tenker jeg Sabeltann-tipset til hun over her er en god plan - kjenner mange småtroll som har sendt smokken til Sabeltann m/godt resultat
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Vi er også på 2 natt, helt uten problemer. Men vi har trappet ned siste måned mer og mer.....til slutt var det bare natt han fikk bruke smokk. Så snakket vi masse med han om at "nå skal vi snart slutte med smokk". Vi var forberedt på skrik, men ikke en lyd. Har dere forberedt han godt nok? Snakket om det? Trappet ned? 3 åring her Anonymous poster hash: 82b7e...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå