Von Hertelhofen Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Har så lyst å lage vårruller. Men jeg har alltid hatt en sperre på fritering, har fått ordet BRANN stemplet inn i hodet. Så, er det et sjansespill? Dere som gjør det, bruker dere termometer?
<3 2G <3 Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Så lenge du passer på at det ikke lommer vann i nærheten av varm olje så går det fint. Bruker bare baksiden av en tresleiv for å se om det er varmt nok. (Bobler rundt enden) Endret 17. juli 2013 av 1G+1G :D
Von Hertelhofen Skrevet 17. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2013 Så lenge du passer på at det ikke lommer vann i nærheten av varm olje så går det fint. Bruker bare baksiden av en tresleiv for å se om det er varmt nok. (Bobler rundt enden) Takk for svar. Greit med den tresleiva, men hvordan ser du om det er FOR varmt?
<3 2G <3 Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Da blir maten brent Helt ærlig så er jeg usikker. Er vann som er farligst egentlig. At det ryker?
Tauriel Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Har frytyrkoker selv, er egen temperaturmåler som viser varmen. Ellers så må du bare følg med og ikke ha for mye/lite olje i. Så er det ingen fare Anbefaler og plassere den under ei vifte med tanke på lukt
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 For all del, ikkje bruk vifte over ei fritygryte! Blussar det opp store flammer vil dei gå rett opp i ventilatoren
Tauriel Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 For all del, ikkje bruk vifte over ei fritygryte! Blussar det opp store flammer vil dei gå rett opp i ventilatoren ojj det har jeg ikke tenkt på... Men vifta blir nok stående på uansett, men frityrn blir flyttet fra nå av
Gjest sug lut Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Det er vel ikke verre enn å koke smultringer, som jeg gjør hvert år, men jeg har heller ikke godfølelsen for å fritere annet.
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 For all del, ikkje bruk vifte over ei fritygryte! Blussar det opp store flammer vil dei gå rett opp i ventilatoren ojj det har jeg ikke tenkt på... Men vifta blir nok stående på uansett, men frityrn blir flyttet fra nå av Då har du ikkje noko problem Eg gjer det samme om eg skulle finne på å fritere noko, frityrgryte på benken, vifte på fullt ved sida av..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Synes de bli best i ovnen jeg da Pensler de bare med litt olje først. Synes de blir alt for fettete av å friteres Anonymous poster hash: a942a...f73
millemille Skrevet 17. juli 2013 #11 Skrevet 17. juli 2013 Ikke gå fra gryta og ha et lokk klart til å legge over hvis du skulle være maks uheldig og det begynner å brenne. Tror det er større sjanse for at du brenner deg enn at oljen gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå