Gå til innhold

Mat i dåpen, hjelp?


Siljeteo

Anbefalte innlegg

Hei! Vi skal ha dåp for junior om en mnd, og jeg har lyst til å servere rømmegrøt++. Blir ca 30 stk, store og små.. Hvor mye må jeg beregne per porsjon? Rømmegrøt, eggerøre, spekemat, potetsalat, brus, kaker?

 

-Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke rømmegrøt litt risky? ikke alle liker det og mange har forskjellige rømmegrøt oppskrifer de syns er gode. jeg feks ELSKER den bestemor lager men brakk meg av en annen jeg smakte for ikke lenge siden. Jeg ville gått for koltbor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett kva ein serverar risikerar ein kresne gjestar. Synes det er synd om vi kjem dit at ein ikkje kan servere anna enn koldtbord.

 

Om du går for rømmegraut får dei kresne ete flatbrød og spekemat. Er ikkje det heller bra nok får dei ta med matpakke..

 

I oppskrifter står det kor mange porsjonar du lagar. Med tilbehør som du listar opp vil eg tru det held med ein porsjon kvar. Med mindte tilbehør ville eg berekna 1 1/2 porsjon pr gjest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i koldtbord selv, så valget stod mellom gryterett eller rømmegrøt..og siden det er på sommeren, valgte vi rømmegrøt :) Jeg kjenner jo alle som kommer, så tror nok de finner noe å spise allemann.. Tilogmed søstra mi som er kresen-vegetarianer :) Tror vi kom fram til at 100 g spekemat per pers, 350 g rømmegrøt per pers, eggerøre av 60 egg, å masse potetsalat skulle holde :) men hva med brus og kaker? Saft til grøten i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...