Gå til innhold

Mistenker nabo for vold mot hundene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nabo som ikke er helt god. Han har to små hunder som ofte går løse. Stadig vekk hører vi han rope/hyle/skrike på hundene sine, for å få de til å komme hjem igjen. Han skriker av full hals, ofte lenge, fordi hundene hans naturlig nok ikke vil hjem til en såpass ustabil eier. Når bikkjene endelig kommer hjem, hører vi de hyle, antagelig fordi de får juling.

Bør jeg melde han til Mattilsynet? Noen som vet om Mattilsynet er pliktig til å komme på kontroll når noen sender en anonym bekymringsmelding?

Vanskelig dette.

Anonymous poster hash: d3377...6be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er usikker på hvem det er du skal ta kontakt med, men om det er mulig, ville jeg sendt inn en bekymringsmelding til hvilken enn instanser man kan sende inn til. Men mest sannsynlig så vil det ikke skje noe videre, dessverre.

Anonymous poster hash: 14fbe...9aa
Skrevet

Mattilsynet, ja. Det var jo akkurat en sak om dem i en av de store avisene, hvor de sa at man skulle heller melde fra en gang for mye. Tror de er pliktige til å følge opp.

Anonymous poster hash: 87c07...65d
Skrevet

Er mattilsynet som har ansvaret her dessverre, så må ta kontakt med de. Hvis det ikke skulle være virkelig alvorlig så mulig politiets vanlige nr 02800

Anonymous poster hash: c5dc0...d39
Skrevet

Tror dessverre ikke mattilsynet vil gjøre noe her. Har hørt om værre tilfeller, men Mattilsynet kunne visst ikke gjøre noe så lenge hundene hadde tilgang på vann og ly....

Og slik mishandling vil nok noe påstå er "trening" :(

Anonymous poster hash: 0f07c...080
Skrevet

Æsj. Okei, takk for svar alle sammen. Men jeg tror nok jeg melder uansett, bedre en gang for mye enn en gang for lite, som en sa over her. Takk. HI

Anonymous poster hash: d3377...6be

Skrevet

Faen på tide med dyrepoliti i dette dritt landet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 6423a...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...