Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Begynte for nesten en uke siden, uhell en gang daglig frem til i går, da var det to uhell, og ett uhell allerede i dag. Godt vi har slike "trenetruser", men det er så slitsomt at hun aldri sier i fra om at hun skal tisse!! Enten er det vi som må spørre, ellers er det litt uhell i trusa, også sier hun at hun må tisse. Flere som driver med bleieslutt i disse dager?? Anonymous poster hash: f0d95...952
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Her har det funka med å gå på do ofte i en periode. Vi spurte ikke, men sa heller "nå skal vi sitte på do litt". Anonymous poster hash: cd7e7...ebd
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Holdt på i 2 år her, men det har løsna nå skjønner frustrasjonen, men det er bare å holde ut
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 oooh det er vanskelig, gruer meg litt til neste mann skal slutte:P Anonymous poster hash: 4812e...099
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 Vi sendte våre på do en gang i timen til å begynne med. Da ble det lite uhell, men hvis de skulle styrt det selv hele tiden hadde vi måttet vasket mye tøy. Anonymous poster hash: c5eb8...42d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Hvor gammel er jenta? Vi slutta seint med vår gutt,men det var fordi vi følte han ikke var klar tidligere. Ville ikke sitte på do,potte eller med do-ring i det hele tatt. Kunne tisse på seg uten å si ifra for han brydde seg ikke. Vi beholdt bleia på lenger og tilslutt både sa han og viste at han var klar til å gå på do. Da var det gjort på noen få dager- både med dag og nattbleieg Anonymous poster hash: 8321b...0f6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Dumt å slutte før barnet er klart for det. Viktig å få barnet på do/potte etter hvert måltid til å begynne med, før man fjerner bleiene. Anonymous poster hash: 2f5ce...b6d
Honningmelon Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Jeg ser ikke fram til bleieslutt med 2-åringen. Det har vært et styr med de to eldste. Så denne gangen har jeg bestemt meg for å vente til hun virkelig er ordentlig klar selv. Helst litt overklar. Jeg orker bare ikke det styret som vi har hatt. Håper det går litt lettere denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 HI her Hun fyller tre neste måned. Virker som hun er klar for å slutte, problemet er at hun glemmer at hun ikke har på bleie. Gjerne i situasjoner der hun er opptatt av lek og moro. Håper ikke dette tar to år, men nå har vi i hvertfall holdt av hele juli ;-p Anonymous poster hash: f0d95...952
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #10 Skrevet 17. juli 2013 Begynte for nesten en uke siden, uhell en gang daglig frem til i går, da var det to uhell, og ett uhell allerede i dag. Godt vi har slike "trenetruser", men det er så slitsomt at hun aldri sier i fra om at hun skal tisse!! Enten er det vi som må spørre, ellers er det litt uhell i trusa, også sier hun at hun må tisse. Flere som driver med bleieslutt i disse dager??Anonymous poster hash: f0d95...952 Nr 1 tok 2 mndr ved 3 års alder Nr 2 har holdt på i 2,5 år- jobber fortsatt m saken , startet ved 3 års alder Nr 3 så vidt begynt- klarer fint å tisse på kommando. Er 2,5 år. Anonymous poster hash: 313c4...39c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Har så vidt startet med pottetrening her med 2,5 åringen. Forsøkte med klistremerker men d fungerte bare i 14 dager. Plutselig for 4 dager siden bestemte hun seg for å gå på potta og sa fra når hun var tissetrengt. Men i går var vi mye på farta så ble da lite pottetrening. Har forsøkt henne gjentatte ganger på do men hun tør ikke... Anonymous poster hash: 16966...5e7
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Har så vidt startet med pottetrening her med 2,5 åringen. Forsøkte med klistremerker men d fungerte bare i 14 dager. Plutselig for 4 dager siden bestemte hun seg for å gå på potta og sa fra når hun var tissetrengt. Men i går var vi mye på farta så ble da lite pottetrening. Har forsøkt henne gjentatte ganger på do men hun tør ikke... Anonymous poster hash: 16966...5e7
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Har hatt uhell daglig i flere måneder på 4 åring som sluttet sent. Tisset i bilstolen flere ganger, bæsjer enda i trusa osv osv. Men det er piece of cake i forhold til trassen. Anonymous poster hash: c323e...800
mamma_i_2009 Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 Her var det bleieslutt når gutten selv var klar. Da både gikk han uten dag og natt, første uhellet hadde vi etter 1 mnd
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #15 Skrevet 18. juli 2013 Her tok vi av bleia tvert når ungen fylte to år. Uten treningsbleie og annet tull. Ungen hadde en god del uhell første dagene, men så gikk det seg til. Man må bare prøve litt forskjellig, og la ungen få lære å kjenne på følelsen av å må tisse. De må lære seg dette, der kommer for det oftes ikke av seg selv. Kjenner jeg blir helt matt av utsagnet: vente til ungen er klar.. Joda, trenger ikke å bruke tvang, det funker ikke. Men barn må faktisk pushes litt. Jeg synes det er en fæl generasjon som vokser opp nå, der mye blir styrt og bestemt av barn som ikke er klar for slikt ansvar. Husk, det er barn vi har. La de være barn, og vi voksne skal være foreldre. Anonymous poster hash: 43a26...eb0
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Du burde la henne gå naken. Funker veldig bra her Anonymous poster hash: d6007...a14
*Lissi* Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 Vi driver på med vesla på 2,5 år nå. Setter henne bare på potta med jevne mellomrom. Går stort sett fint. Går ofte naken nedentil når vi er inne.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 Jeg prøver en ny variant her og har pottetrent vesla siden hun var 6 mnd! Det er visst slik de gjør det i store deler av verden ellers, der engangsbleier er dyrt. Nå er hun 10 mnd og sitter på potte flere ganger daglig. Tisser og bæsjer "på kommando" da. Veldig stolt av seg selv hver gang. Men kan selvfølgelig ikke holde seg, så hun tisser i bleia ellers også. Fordelen er at jeg har et sted å gjøre av ungen mens jeg er på do selv (vi går på do "sammen"), at hun ikke plages med sår stump lenger (fordi hun ikke har så ofte våte bleier) og jeg slipper de fleste bæsjebleie-skiftene. Dessuten er hun utrolig vrang og urolig på stellebordet også, så greit å unngå det mest mulig. Men jeg savner noen andre som har prøvd lignende opplegg å dele erfaringer med. Aner ikke hvor lenge vi kan regne med å holde på slik? Kan vi be de ansatte i barnehagen følge opp når hun begynner der? Ser for meg det blir litt vanskelig, de har jo mange barn å følge med? Anonymous poster hash: 6f8df...852
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Har så vidt startet med pottetrening her med 2,5 åringen. Forsøkte med klistremerker men d fungerte bare i 14 dager. Plutselig for 4 dager siden bestemte hun seg for å gå på potta og sa fra når hun var tissetrengt. Men i går var vi mye på farta så ble da lite pottetrening. Har forsøkt henne gjentatte ganger på do men hun tør ikke... Anonymous poster hash: 16966...5e7 Da tar dere med potta når dere er ute og farter. Anonymous poster hash: c5eb8...42d
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Nettopp, #14 sier noe viktig: Ta med potta og bruk den inne på en do (handicap-doen er fin til det), ute bak bilen eller en annen passende plass. Vi har mange morsomme pottebilder her i huset, potte kan brukes nesten hvorsomhelst og nårsomhelst. Når pottetida var over, dro vi på barnesetet til doen slik at vi kunne bruke det om vi måtte gå på en offentlig do eller på do når vi var på besøk hos andre. Med barn i forskjellige aldre, er det noen år vi har dratt rundt på potte og / eller dosete nå.
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2013 #21 Skrevet 18. juli 2013 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article587680.ece Les dette, står mye viktig her om pottetrening og for all del ikke stress barnet!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #22 Skrevet 18. juli 2013 Jeg er av den late typen som ikke orker å stresse med bleieslutt før barnet er klart for det. De to eldste var begge nesten tre år, men bleieslutt var kjempelett. På en uke sluttet begge med både dag og nattbleier, og jeg kan ikke huske at noen av de har hatt uhell etter det. Yngste er akkurat 2.5 nå, jeg er lei av bleier og har vært inne på tanken å få han til å slutte tidligere enn de andre. Har tatt han på do et par morgener med en gang han våkner, men jeg er for morgentrøtt til å være konsekvent... Mulig han blir tre år han også. Anonymous poster hash: 44d33...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå