Gå til innhold

Trenger søvntips til baby 4 måneder! Dagsøvn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig heldig, babyen min på fire måneder sover natten gjennom. Men på dagtid NEKTER hun plent å sove! Hun er helt tydelig trøtt, men det er umulig å få henne til å sovne! Hun gnir seg i øynene, sutrer, og er helt tydelig ukomfortabel. Og ja, jeg har forsøkt å legge henne før dette stadiet, men vi ender alltid opp med det samme; Gråting. Om natten sovner hun av seg selv, hun pludrer ofte litt før innsovning, og kanskje sutrer hun i et par minutter, men så sovner hun rolig.

Jeg bysser i armene, vugger i vogna, triller i vogna, synger for henne, spiller av vuggesanger, leser opp min manns kjedelige jobbpapirer, holder henne i hånda og stryker henne over håret.... Hun bare gråter og gråter uansett hva jeg gjør. Faktisk så gråter hun mye mer om jeg er i nærheten av henne, da særlig om jeg trøster henne. 

Helsesøster sier jeg bare skal la henne gråte. Hun sier jeg skal gå inn hvert femte minutt om hun gråter. Jeg klarer ikke dette! Innsovning på kvelden tok timesvis før, så vi prøvde å la henne sovne selv der, og da lot vi henne gråte litt, og gjorde som helsesøster hadde sagt. Det tok bare et par dager, så sovnet hun av seg selv. På dagtid er jeg derimot alene med henne, og jeg klarer ikke høre på den såre gråten når jeg ikke har noen med meg. Det river meg opp innvendig. Jeg har prøvd, men det blir ti ganger verre om jeg går inn til henne. Det føles så utrolig feil å la henne gråte! Så jeg ender opp med å bare la henne sovne til brystet. Jeg trapper ned på amminga, så det er ikke aktuelt å fortsette med dette. Det har virket noenlunde til nå, hun er bare generelt sutrete gjennom hele dagen. Hun blir veldig oppjaget når hun får flaske, så å sovne til den kommer ikke til å skje. Det har vært slik helt siden hun var to måneder og ble mer våken av seg, men da hjalp det å synge og bysse henne i armene...

Jeg vil bare hennes beste, men jeg vet ikke lengre hva det er. Jeg føler jeg gjør alt jeg kan, men ingenting virker. Hun er jo så trøtt, stakkar, og jeg duger rett og slett ikke :( Jeg klarer ikke hjelpe henne til å finne roen og søvnen...
Er det noen som har noen tips og råd? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...