Gå til innhold

15 voksne, hvor mange kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dåp neste helg. 15 voksne. Dåpsbarnet er eneste barnet.

Middag først. Hvor mange kaker?

Anonymous poster hash: 7ccd6...106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville laga 3-4 stk avhengig av str, men ville nok gått for 4 stk av normal str.  Det vert restar, men det sender ein med gjestane heim.

Skrevet (endret)

Til dåp må utvalget vere bra. Minimum 5, restane er aldri noko problem å bli kvitt.

Edit: Alle treng ikkje vere store.

Til ei vanleg anledning ville eg svart 2-3.

Endret av ★
Skrevet

Ville laga 3-4 stk avhengig av str, men ville nok gått for 4 stk av normal str. Det vert restar, men det sender ein med gjestane heim.

Ok :) tenkte 4 selv, og da er det snakk om 2 store og 2 vanlige. Vanskelig å beregne.

Skrevet

Marsipankake

Kransekake

Suksessterte

Gjærbakst? :)

Skrevet

Marsipankake

Kransekake

Suksessterte

For min del er kransekake og gjærbakst utafor talet på kaker.

I tillegg til marsipankake og suksesskake bør pavlova, kvæfjordkake og sjokoladekake vere på bordet, synes eg.

Skrevet

Minst sju.

Hehe, aldri ;) Da kan jeg like gjerne lage en kake hver til alle ;)

Skrevet

Minst sju.

Neida, du slepp sikkert å lage kake i det heile tatt. I alle fall om familie og venner er normale folk, problemet er hvilke tilbod om kake du kan seie neitakk til.
Skrevet

Marsipankake

Kransekake

Suksessterte

For min del er kransekake og gjærbakst utafor talet på kaker.

I tillegg til marsipankake og suksesskake bør pavlova, kvæfjordkake og sjokoladekake vere på bordet, synes eg.

Enig. Kransekake og gjærbakst telles ikke som kaker.

Marsipankake og bløtkake er ikke populært i vår familie, så det blir det ikke.

Jeg tenker en svær kvæfjordkake, en dobbel pavlova, en sjokoladekake (stor langpanne som pyntes med "dåpspynt"), ostekake. Og evt cupcakes, gulrotkake eller noe annet. Men helst bare de 4 kakene. Suksesskake er godt, men orker ikke lage det til dåpen.

Er jo snakk om store kaker. Utvalget trenger ikke være så enormt, er bare nærmeste familie som er invitert og de er ikke veldig fine på det ;)

Skrevet

Minst sju.

Neida, du slepp sikkert å lage kake i det heile tatt. I alle fall om familie og venner er normale folk, problemet er hvilke tilbod om kake du kan seie neitakk til.

Familien er svært normale, men eg derimot er neppe riktig skrudd sammen siden jeg vil lage alle kakene selv :P elsker å bake, det er min måte å koble av på :)

Gjest sug lut
Skrevet

Minst sju.

Det var det jeg opprinnelig hadde tenkt å svare.

Skrevet

Minst sju.

Familien er svært normale, men eg derimot er neppe riktig skrudd sammen siden jeg vil lage alle kakene selv :P elsker å bake, det er min måte å koble av på :)

Sånn å forstå :)
Skrevet

Hva med cakepops og søte mini-cupcakes? :)

Skrevet

Minst sju.

Sånn å forstå :)

Men mamma og svigermor ordner hele koldtbordet, og søstrene mine skal pynte lokalet, så jeg kan egentlig bare drømme meg bort i bakebollen og vite at alt er på stell :)

Skrevet

Hva med cakepops og søte mini-cupcakes? :)

Ja har veldig lyst til å lage cupcakes, men er det like populært for de voksne (og godt voksne!) som for barn? Fordi det kommer ingen barn i dåpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...