Gå til innhold

Prevensjonsmidler- hva bruker dere etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist brukte jeg cerazette. Tenker denne gangen å prøve spiral. Er gravid enda altså men tenker allerede på prevensjon;)

er d vondt å få satt inn spiral evt hvilke andre p.midler kan enn bruke mens enn ammer?

Anonymous poster hash: d697c...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte cerazette etter første. Det var 6 måneder med sammenhengende småblødning.

Så kutta vi ut prevensjon og "hoppa av i svingen". Skal sies at det var fordi det ikke hadde vært noen krise om jeg ble gravid igjen.

Etter nummer to steriliserte mannen seg.

Anonymous poster hash: 2c682...2ae

Skrevet

Jeg vurderer plaster selv, for jeg klarer ikke tanken på at en lege skal stappe noe oppi meg, har fått litt panikk etter forrige fødsel da en lege stod med hele hånda langt oppi .. ja, du vet.. og kjente og vred rundt, og jeg hadde infeksjon så det var grusomt.. 

Evnt får jeg bare ta meg sammen og se om jeg klarer å ha i spiral.. hadde vært litt greit med litt avstand mellom nr 2 og nr 3, for blir altfor kort mellom nr 1 og 2 etter min mening (gravid på pillen, blir 1 år og 9 mnd mellom de to første).

Skrevet

Bruker kobberspiral. Vondt å sette inn (ubehagelig hvertfall), men ingen plager siden. Hatt den et halvår nå. Fortsatt ikke menstruasjon tilbake etter fødsel for ni mnd siden så kan ikke uttale meg om hvordan den oppfører seg.

Anonymous poster hash: 32246...95c

Skrevet

Det er vel ikke så mange alternativ om en ammer. Her har gubben sterilisert seg og jeg bruker p-ringen frem til vi får bekreftet at han er sterilisert. Ammer ikke.

Brukte cerazette sist, holdt på å ta livet av gubben.

Skrevet (endret)

Sist brukte jeg mini piller under ammingen. Så gikk jeg over til p-piller. Nå er jeg gravid med nr.2 som er planlagt. Etter dette skal jeg sterilisere meg. Det er nemlig gratis å utføre dette under barseltida selv om man føder vaginal. Man må bare få jordmor til å søke for en.

Endret av Ane Elise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...