Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Da skal jeg begynne med denne? Noen tips ? Lurte også på om dere vet om noen gode sider hvor de forklarer bipolar lidelse godt for både pasient og hvor det kan bli lettere for pårørende å skjønne diagnosen? Anonymous poster hash: 3da9f...e1e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har prøvd den to ganger. Ble så ufattelig trøtt av den, ble enda mer aggressiv osv. Kunne sovne sittende hvor som helst. Er umedisinert og veldig dårlig nå. Det eneste som hjelper utenom er lav karbo, masse omega 3, trening, rutiner, unngå stress. Ønsker deg lykke til!!! Håper du tåler medisinen. Anonymous poster hash: 93c8f...2d2
Mother Gothel Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Jeg går på Lamictal, og har fått et helt nytt liv etter jeg begynte på medisinen. I begynnelsen av opptrappingen var jeg veldig trøtt og tørr i munnen, men dette gikk over etter noen uker. http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/bipolar-lidelse-hva-er-det Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Google bipolar og lamictal så finner du mye info, står side opp og side ned. Har selv bipolar type 2, dessverre fungerte ikke lamictal på meg, men vet det fungerer for mange. Vær nøye med å følge opptrappingsplanen, les pakningsvedlegget nøye. Med bipolar diagnose er det endel ting man må ta hensyn til, søvn, rutiner i hverdagen, alkohol bør unngås, koffein bør unngås på kvelder. Visse sosiale settinger kan trigge symptomene. Mange ressurssterke mennesker har denne diagnosen, det er ingen skam. Lykke til Anonymous poster hash: 4fd55...c05
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Tusen takk for svar alle sammen leser opp og ned på nettet, men syns det er vanskelig å finne noe som kan forklare diagnosen på en god måte. Linken jeg fikk istad var kjempegod . Prøver å få en "pårørende" til å forstå diagnosen litt bedre da denne personen mener det som står skrevet er likt alle mennesker med depresjon og at man kan gjøre mye for å forandre tankesettet. Noe som sikkert er sant mange ganger også i denne diagnosen men ikke alltid. Bruker den aldri som unnskyldning men er ikke lett å få andre til forstå tankemåten. Føler jeg har fått dårlig forklaring av både lege og psykolog når det gjelder sykdommen. Så da tenkte jeg at personerfaringer er det beste, selvom alle er forskjellige:) men er veldig spent på om lamictalen utgjør noe forskjell for meg.. Rutiner sier du? Hvorfor er dette så viking ? Anonymous poster hash: 3da9f...e1e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Oppopp:) Anonymous poster hash: 3da9f...e1e
Voilà Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Jeg går på Lamictal, og hadde ikke fungert så godt som jeg faktisk gjør nå uten disse. Nå tar jeg jeg også andre medisiner for andre diagnoser, og siden min diagnose ikke er en ren bipolardiagnose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå