Gå til innhold

Må man bestille time til etterkontroll etter spiralinnsetting selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller får man innkalling? Og hvor lenge etter det vanlig å ha det?

Anonymous poster hash: 63e3f...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt noen etterkontroll etter spiralinnsetting?

Skrevet

Aldri fått sjekket mine.

Skrevet

Heller ikke hatt noen etterkontroll... :)

Skrevet

Får man ikke tilbud om noen etterkontroll? Jeg skal få satt inn spiral, men en av grunnene til at jeg tviler litt er at jeg er redd den skal falle ut! Tenker det må være greit å få sjekket at den sitter som den skal etter å ha "brukt" den litt... :P

Anonymous poster hash: 2f1c5...545

Skrevet

Får man ikke tilbud om noen etterkontroll? Jeg skal få satt inn spiral, men en av grunnene til at jeg tviler litt er at jeg er redd den skal falle ut! Tenker det må være greit å få sjekket at den sitter som den skal etter å ha "brukt" den litt... :P

Kjenner du trådene da? For da er den der den skal ;) Have fun!

Anonymous poster hash: 1a1a9...7cf

Skrevet

Nei, for er foreløpig ingen tråder der ;) Skal få satt inn neste uke. Men de trådene bekymrer meg litt og.. Redd mannen skal kjenne de?

Skrevet

Nei, for er foreløpig ingen tråder der ;) Skal få satt inn neste uke. Men de trådene bekymrer meg litt og.. Redd mannen skal kjenne de?

Om han gjør det, så får du bare klipt de kortere.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Om du har satt den inn selv, ville jeg sjekka det opp, sånn i tilfelle;)

Skrevet

http://www.lommelegen.no/artikkel/kobberspiral :
"4-12 uker etter at du har fått satt spiralen på plass, kan du få en kontrolltime hos legen. Da vil hun høre etter hvordan spiralen fungerer for deg, og om du har hatt noen plager i forbindelse med den."

Leste om det her inne, og kom plutselig over avsnittet over hvor det står noe om kontrolltime...
HI

Skrevet

Det anbefales en kontroll en gang i året - men jeg gjorde det ikke på de tre årene jeg hadde min.. Du må i såfall bestille time selv :)

Skrevet

Da jeg fikk satt inn spiralen, fikk jeg beskjed om å ha ny time etter 3 mnd. Kontordama satte opp ny time til meg. Legen sjekka med ultralyd om spiralen satt der den skulle.

Anonymous poster hash: 56124...1a4

Skrevet

Da jeg fikk satt inn spiralen, fikk jeg beskjed om å ha ny time etter 3 mnd. Kontordama satte opp ny time til meg. Legen sjekka med ultralyd om spiralen satt der den skulle.

Men er det en reel risiko for at ting ikke er som de skal?  

Skrevet

Var nok bare en gyn.lege som følger opp sine pasienter. Men den kan falle ut eller flytte på seg...

Skrevet

Var nok bare en gyn.lege som følger opp sine pasienter. Men den kan falle ut eller flytte på seg...

Ja. Men er det stor sjanse for at det skjer? 

Skrevet

Ja. Men er det stor sjanse for at det skjer?

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: det vet jeg ikke, men har jo hørt historier...

63e3f54f1ae74dfaf64ae499cc44a07f] 63e3f...07f [/acronym]

Skrevet

Ikke stor sjans, men det kan skje. Og om du sjekker den med ultralyd, kan den falle ut dagen etter. Jeg hadde korte tråden før, nå er de ca 3-4 cm lange og legger seg stort sett rundt livmorhalsen. Nå plager den aldri mannen lenger. Også veldig lett å sjekke om den er der og når du skal fjerne den er deg ikke noe problem å få tak i trådene. Har gitt narkose til mange pasienter der trådene har lagt seg inni livmorhalsen så man ikke får tak i den utenfra.

Anonymous poster hash: 20cff...a0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...