Gå til innhold

har funnet drømmehuset..

Anbefalte innlegg

Skrevet

men mangler egenkapitalen..jeg kan få 100% lån men mangler realkausjonist.

Hadde det kun vært kausjonister hadde det ikke vært noen problem, men foreldrene mine har låst seg inn som selvstendig næringsdrivende og dermed kan ikke hjelpe.

trodde det ikke skulle være mulig å finne ett hus som er så perfekt beliggenhet for min del...har en onkel som jeg muligens kan spørre, men han er så gjerrig så vet ikke om jeg tør...dette er også min fadder...

av og til kunne jeg ønske at reglene ikke ble så mye strengere altså..

Anonymous poster hash: 508cd...e31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De reglene er helt fucka. Hvilken bank vil gi deg 100%? Vi ønsket å kjøpe hus forrige måned, ville fått et mindre lån enn vi har nå. Men Dnb de sa nei. De mente vi måtte selge først, hvis ikke ville de ikke regne med hele egenkapitalen vår. Så de valgte å halvere egenkapitalen vår, så da fikk vi ikke høyt nok lån. Smålig!

Anonymous poster hash: faf0b...b56
Gjest Skofantomet
Skrevet

Du har ikke mulighet for å låne andre steder til egenkapital?

Skrevet

det er sparebanken pluss her som gjerne vil låne meg det jeg ønsker men trenger realkausjonister for 15% av lånet..

syns det er utrolig trist akkurat nå, men skjønner det jo, men det er jo som regel unge mennesker og aleneforsørgere som kommer dårligst ut..

Gjest Skofantomet
Skrevet

det er sparebanken pluss her som gjerne vil låne meg det jeg ønsker men trenger realkausjonister for 15% av lånet..

syns det er utrolig trist akkurat nå, men skjønner det jo, men det er jo som regel unge mennesker og aleneforsørgere som kommer dårligst ut..

Men har du mulighet for å sitte med et forbrukslån og boliglån? Ja det koster penger, men det er en utvei :)

Skrevet

Men har du mulighet for å sitte med et forbrukslån og boliglån? Ja det koster penger, men det er en utvei :)

har det i tankene og håper egentlig jeg kan få det til.

søker kommunen nå om startlån men det tar jo litt tid å få svar på spesielt nå i ferien..bare håper at dette huset ikke blir solgt med engang..det er veldig tregt marked her nede på sørlandet..

Gjest Skofantomet
Skrevet

har det i tankene og håper egentlig jeg kan få det til.

søker kommunen nå om startlån men det tar jo litt tid å få svar på spesielt nå i ferien..bare håper at dette huset ikke blir solgt med engang..det er veldig tregt marked her nede på sørlandet..

Ja de søknadene kan de fort bruke 3 mnd på :(

Om det virkelig er drømmehuset hadde jeg ikke nølt, såfremt du vet du har økonomi til det :)

Skrevet

Sørlandet ja, tregt marked her, ble nysgjerrig på hvilket hus det er, link? Vi skal ikke kjøpe da, men er for tiden så lei av løsningene her hjemme at jeg drømmer meg bort på finn.no:-) Blir nok å bygge drømmehuset om noen år tenker jeg:)

Jeg ville mast på de om startlån, kanskje få behandlet søknaden raskere, ring og mas hver uke hehe. Og evt om noen begynner å by (meld deg som interessert) så du får beskjed, så kan du evt høre med onkelen din om han vil stille som kausjonist.

Lykke til!

Anonymous poster hash: cb9fb...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...