Gå til innhold

Huff, gravid igjen etter 13 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg går på minipillen, og har sex 1 gang i mnd liksom! Vi brukte ett år med gutten vår!! Huff, blir ikke dette veldig travelt da og ikke minst tett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir travelt en liten periode, men blir jo en perfekt aldersforskjell mellom de da:)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Gratulerer :) såå tett er det strengt tatt ikke, men travelt vil jeg tro det blir i starten ja. Men tenk på alt du får igjen for det :)

Skrevet

Ble planlagt gravid igjen 10 mnd etter. Er utrolig fornøyd med aldersforskjellen! Travelt fra lillesøster var 10 mnd og mye bedre nå når hun har bikket to. Det er så store forskjeller på de søte små, så det som er travelt for noen er mye lettere for andre.

Gratulerer og lykke til:)

Anonymous poster hash: a2dbe...81b

Skrevet

Blir tettare her, gledar meg til babytida er over. Ser ikkje for meg det skal bli avslappande med to små. Men ein får til det ein må få til :)

Gjest sussie77
Skrevet

Gratulerer:) Ble gravid igjen etter 11 måneder. Det kommer nok til å gå bra. :) 

Skrevet

Ble planlagt gravid igjen 10 mnd etter. Er utrolig fornøyd med aldersforskjellen! Travelt fra lillesøster var 10 mnd og mye bedre nå når hun har bikket to. Det er så store forskjeller på de søte små, så det som er travelt for noen er mye lettere for andre.

Gratulerer og lykke til:)

Anonymous poster hash: a2dbe...81b

Signerer denne. Er akkurat to år mellom mine yngste, og det ble ikke slitsomt før yngste ble mobil. Ca 10 mnd. Nå er han to og ting roer seg sakte men sikkert.

De får mye glede av hverandre:)

Anonymous poster hash: 460b6...933

Skrevet

Her er det nesten to år i mellom. Det var ikke planlagt, men syns det er helt perfekt aldersforskjell.

Anonymous poster hash: b543f...a16
Skrevet

Skjedde her også, overholdet ikke planlagt, men det ble veldig bra :)

21 mnd mellom barna mine, de er nå 4,5 og 6 år, verdens beste venner.

Den mest slitsomme perioden var fra yngste var ca 10 mnd og frem til hun fikk taket på språket fra 1,5 år og utover. I den slitsomme perioden var det mye sjalusi, krangel om leker, frustrasjoner pga kommunikasjonsproblemer osv.

Men heldigvis begynte yngste å snakke veldig tidlig, hun snakket i hele setninger før hun var 2 år gammel og da løsnet det veldig. Da kunne de leke sammen, de forsto hverandre og fikk et helt nytt samspill. De har lekt sammen siden.

De krangler selvfølgelig av og til, men som regel leker de kjempefint sammen. Det er utrolig sjelden de velger å være i hvert sitt rom, de leker sammen, spiller spill, tegner og koser seg fra morgen til kveld. 

Vi har utallige ganger sagt til oss selv og til hverandre at vi er så glad for det "uhellet" der, de to har det så utrolig fint sammen og har så stor glede av hverandre.

Anonymous poster hash: 3d5e3...38b
Skrevet

er akkurat samme mellom mine eldste. det gikk veldig fint faktisk. og de er beste venner :-) kjeder seg aldri de to. litt travelt, men man er allerede inn i gode rutiner etter førstemann. tredje kom 3 år og 3 mnd etter og når han var 15 mnd ble jeg gravid med fjerdemann :-) det kan bli travelt :P

Skrevet

Gratulerer! Blir nok travelt, men kjempe kjekt for de små! :-)

Skrevet

Gratulerer! Blei gravid etter 8 mnd, og synes det har vore veldig greit.  Det hadde nok vore travlare om ikkje eldste hadde gått i bhg medan eg var heime med minste, men då fekk eg teke inn at litt søvn.  Han hadde korte dagar og mange fridagar innimellom. No (2 og 3,5) er det berre kjekt at dei er så tette i alder og deler mange interesser.  Gode vener er dei og.

Skrevet

Jeg synes du er heldig. Det er slik aldersforskjell jeg vil ha mellom mine barn. Vi brukte fem år på å få førstemann, og er redde det vil ta lang tid før nestemann melder sin ankomst også. 

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 09607...df6
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg to tette nå, men har lovet legen og min mor (!!) at jeg ikke skal bli gravid igjen.

Ca to år mellom er veldig bra for søskenforholdet, tror jeg, selv om vi har vært veldig fornøyd med stor aldersforskjell også.

Gratulerer, det går nok så bra :)

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg to tette nå, men har lovet legen og min mor (!!) at jeg ikke skal bli gravid igjen.

Ca to år mellom er veldig bra for søskenforholdet, tror jeg, selv om vi har vært veldig fornøyd med stor aldersforskjell også.

Hvorfor har du lovet dem det? Kjedelig å love det, når du egetlig har lyst selv da :) Hvis ikke det er en medisinsk grunn for det da..

Anonymous poster hash: 2bed7...00a

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)

Hvorfor har du lovet dem det? Kjedelig å love det, når du egetlig har lyst selv da :) Hvis ikke det er en medisinsk grunn for det da..

Anonymous poster hash: 2bed7...00a

Legen er det medisinsk, både fysisk og psykisk, siden jeg har hatt to svangerskap og en ma på halvannet år og mistet min lille baby, og min mor er det pga harde svangerskap og alderen min :) er egentlig enig med de, ellers hadde jeg selvsagt ikke lovd det :)

Fornuften sier 'nok nå' og hjertet sier 'en til' :) blir nok fornuften som vinner denne gang.

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Har selv 13,5 mnd mellom mine. Det gikk helt fint det:-) Enig med de over her, når minste er mellom 1 og 2 år  det var mest slitsomt. Fra minste var 3 år, utelukkende positivt med liten aldersforskjell. Nå er de 4 og 5 og verdens beste venner, omtrent like avhengige av hverandre som tvillinger. Kunne gjerne gjort det samme en gang til.

Gratulerer så masse med et lite under i magen, og lykke til! 

Anonymous poster hash: c767c...b3d
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Nå ser jeg litt lysere på saken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...