Gå til innhold

Spørsmål ang barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan dere gjør det når dere bruker "ukjente" barnevakter. Dvs barnevakter dere har fått anbefalt gjennom andre, feks niesen til naboen etc. Lar dere barne møte dem i forkant for at de skal bli kjent eller kommer de bare kvelden de skal sitte barnevakt? Jeg er ikke vant med denne typen barnevakter fra min egen barndom ( da det alltid var en bestemor som kunne stille opp..) og jeg har en liten diskusjon med min svigerinne. Hun mener barnevakten ( den ukjente) bare kan komme den kvelden vi trenger barnevakt uten å kjenne barna på forhånd. Dette er jeg nærmest 100 prosent sikker på at ikke vil være ok for barna. De går ikke til fremmede på den måten. Barna er 2 og 6 år. Hun gir meg følelsen av at barna mine er skikkelig sære og vanskelig og at jeg er hønemor... Men er det virkelig så unaturlig at de ikke syns det er greit å bli overlatt til, for dem, fremmede???

Anonymous poster hash: 24fe2...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke latt fremmede passe ungene mine, de må være trygge på den som er der i tilfelle det skulleskje noe.

Skrevet

Det er totalt uansvarlig å bruke fremmede som barnevakt uansett hvor gode anbefalinger og referanser man har. Ikke bare er det uansvarlig, det er idiotisk. Ingenting er så viktig at man lar barna være hos noen de ikke kjenner, samme om de har blitt introdusert for hverandre tidligere eller ikke.

Gjest sussie77
Skrevet

Hadde ikke brukt en ukjent barnevakt nei.

Gjest Lagå
Skrevet

Hadde aldri latt en fremmed passe barnet mitt selvom han/hun er godt vant med å passe barn. Barnet mitt skal være trygg på barnevakten og kjenne hn godt!

Gjest Skofantomet
Skrevet

Hæ?? Hadde mine barn våknet til en total fremmede i sofaen så tror jeg de hadde blitt livredde stakkar. Selvfølgelig må de få bli kjent med barnevakten :o

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet da. For ordens skyld så er det snakk om jenter på 16-17 som min svigerinne har fått anbefalt av naboer og venner. De skulle ha kommet før leggetid (og dermed også lagt barna...) Kjenner det er vanskelig for dette er den typen barnevakt min mann er oppvokst med. Og dermed blir det så naturlig for den siden av familien...

Anonymous poster hash: 24fe2...d5c

Skrevet

Ville ikkje latt folk lisja ikkje kjenner passe henne.

Skrevet

Nå bruker ikke jeg andre barnevakter enn tante og besteforeldre, men si meg, har ingen av dere sitter barnevakt som ungdom?

Kjente dere alle ungene like godt?

Det gjorde ikke jeg, og ikke kjente jeg alle mine barnevakter like godt heller.

Dagens foreldre overbeskytter og er pysete!

Anonymous poster hash: f9480...717

Skrevet

Nå bruker ikke jeg andre barnevakter enn tante og besteforeldre, men si meg, har ingen av dere sitter barnevakt som ungdom?

Kjente dere alle ungene like godt?

Det gjorde ikke jeg, og ikke kjente jeg alle mine barnevakter like godt heller.

Dagens foreldre overbeskytter og er pysete!

Anonymous poster hash: f9480...717

Satt barnevakt for nabobarn og seinare barn av søskenbarn. Aldri ukjente barn.
Skrevet

Nå er sønnen min over normalt sosial da, men han hadde ikke hatt problemer med en ukjent barnevakt. Men jeg ville aldri betrodd min lille til et menneske jeg ikke kjenner! Ihvertfall ikke på kveld/natt!! Men hvis det var snakk om et par timer på dagtid mens jeg var opptatt og ungjenta hadde passet barnet i hagen og hjemme, og jeg visste at naboen var hjemme, så greit. Var selv barnevakt på den måten i nabolaget når jeg var på den alderen, men det blir mer som en lekekamerat enn barnevakt :) og greit for ungjenta å tjene litt penger :)

Anonymous poster hash: 11641...bdc

Skrevet

Når jeg var 14-15 år passet jeg noen unger.... Og henne ene jeg passet for, var i helgene når hun skulle ut, ungene viste ikke hvem jeg var, men hun sa ungene aldri våknet, så dem merket ikke noe til det. Heldigvis våknet dem ikke. Nå som jeg har fått barn selv, hadde jeg aldri ville ha gjordt det. Jeg må kjenne dem og stole på dem. Vil bare at familie skal passe barnet vårt.

Anonymous poster hash: 56cea...b54

Skrevet

Aldri passet fremmede barn, men søskenbarn, søsken, barn av mine foreldres venner.. Men aldri noen som ikke kjente meg på forhånd! Aldri om jeg hadde gjort det med min lille...

Skrevet

Hadde aldri latt fremmede passe barna mine, er litt hønemor så foreløpig er det bare familie som får passe barna mine.

Skrevet

Da vi giftet oss i fjor sommer måte vi ha en "ukjent" barnevakt. VI fikk henne anbefalt av ene naboen vår.

Jenta var 16 år og skulle passe våre 2 barn på 2,5 og 4,5 år. Vi og barna ble godt kjente med henne. Hun kom på besøk og pratet og lekte med barna et par ganger før jeg og mannen tok oss en tur på kino sånn at hun kunne være alen med barna. Dette gjentok seg flere ganger før selve bryllupsdagen. Vi møtte også moren hennes og dette var en veldig hyggelig, voksen og pliktoppfyllende 16 åring som tydelig likte og være sammen med ungene våre.

Det gikk helt fint, barna fortalte at de hadde kost seg og at de hadde lagt seg når de fikk beskjed om det :) Hun sa også at det gikk helt knirkefritt. Vi bruker henne som barnevakt enda, tror hun er den beste barnevakten en kan ha, vi var kjempeheldige med henne :) Men mitt tips er at barna og dere blir godt kjent med henne først. Syns heller at det er svigerinnen din som er rar. Jeg hadde aldri latt noen jeg ikke kjente eller stolte på passe barna mine. Det hadde vært helt uaktuelt !!

Skrevet

Som tenåring satt jeg endel barnevakt. De jeg ikke kjente fra før, møtte jeg før jeg skulle passe barna for å bli litt kjent. Vet ikke hva som er vanlig, men tenker det føles tryggere for alle parter:-) Ikke noe kjekt å passe barn som blir engstelige hvis de våkner fordi det er en ukjent person der og lettere for foreldrene å slappe av når de er trygg på barnevakten.

Anonymous poster hash: 17161...2ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...