Gå til innhold

Dere som har vært på sydentur m/svigers eller foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min famile på 2 barn og sambo skal to uker til syden med svigers jeg har et bra forhold til, MEN, som jeg har besøk av 3-4 ganger pr uke (mot min vilje egentlig, men, får ikke gjennomslag fra sambo om å begrense), så kjenner liksom at "svigerdosa" er nådd leeeenge før ferien. For å si det sånn har ferien vært et hederlig avbrekk fra den slags besøk i hytt og pine. Vi har rom ved siden av hverandre, så planen fra sambo sin side er at vi skal sitte sammen hver kveld osv. Hvordan få en finest mulig ferie ? Kjenner jeg kunne tenkt meg ferie etter disse to ukene....hehe....Erfaringer fra andre som har reist med nærmeste familie man egentlig ønsker litt avstand til ? Ps, turen er ikke påspandert altså...hehe

Anonymous poster hash: bfe39...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg begynt å drikke allerede på flyet og ikke sluttet før jeg var hjemme igjen.

Har hatt svigermor med til syden og ferie flere ganger, men hun er et herlig menneske. Hjelper oss med ungene og er ikke oppi oss hele tiden, hun liker å slappe av på rommet sitt når det er som varmest midt på dagen. Passer gjerne ungene når vi skal på shopping om kveldene.

Dine svigers hadde jeg ikke reist med, kan du bytte hotell på dere og late som det er blitt en feil?

Anonymous poster hash: 5bd69...029

Skrevet

Man MÅ kunne gjøre ting uten at alle er med hele tiden. Kanskje svigers kan passe barna så kan dere gå ut og spise en kveld inn i mellom alene?

Ta med bok som du kan trekke deg tilbake for å lese en kveld du trenger alenetid.

Prøv å se mulighetene og ikke bare bakdelene...

Anonymous poster hash: 6657a...87c

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du blir med på denna turen vist dem er så ille. Du må da ha noe og få sakt over mannen, eller bestemmer han alt over deg? Virker sånn på innlegget....

Anonymous poster hash: 9d292...ac1

Skrevet

For å si det sånn, så fikk jeg avverget at vi skulle bo i samme leilighet DERSOM det skulle bli snakk om det under bestilling. Ellers så har jeg nok ikke hatt så veldig mye medbestemmelsesrett her, for de nærmer seg 80 år og det er første gang dem skal til syden, så det er så viktig for sambo å gjennomføre denne turen for at drømmen dems skal gå i oppfyllelse. Altså, det er spreke og ok mennesker jeg er glad, MEN, som sagt så ser jeg dem så ofte at jeg kjenner det er nok allerede på en måte...

Må jo prøve gjøre det beste ut av det. Holde litt avstand der jeg kan. Feks gå opp på rommet når minstemann skal sove osv.

Anonymous poster hash: bfe39...c01

Skrevet

Vi reiser på ferie med både mine og mannens foreldre. Vi henger ikke sammen hele tiden. Gjør egne ting innimellom og benytter anledningen til å ha barnefri, spesielt om kveldene, så stikker vi ut og spiser mens gamlingene passer ungene.

Anonymous poster hash: a5a4b...11b

Skrevet

Vel, her er det vel bare å engasjere seg i samboers planer og komme med gode ideer til sviges drømmeferie! Min ham på hvor slitsomt det er for eldre å ha små barn rundt seg hele tiden. Foreslå at dere bør vise litt hensyn og dra på utflukter alene så de får litt fred og ro. Finn ut hva som finnes av organiserte turer som du kan oppmuntre de dra på. Og ikke minst, benytt deg av at dere har med barnevakt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...