Gå til innhold

Plager i uke 18-20 ?


Gjest Vinglepetrine

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetrine

Jeg trodde at ukene vi er inne i nå skulle være frie for både kvalme og tretthet, men for meg stemmer ikke det i det heletatt.

Jeg kaster fortsatt opp hver morgen (ca. kl 06), er så trøtt at jeg er nærmest i koma etter kl 18 og har nå startet å få litt menssmerter nederst i magen/ryggen dersom jeg går eller står lenge.

Dette med magesmerter bekymrer meg litt, men jordmor sier at "vondter" som går over da men legger seg ned og slapper av ikke er farlige (?).

 

Andre her som har slike magesmerter/ryggsmerter, og som fortsatt er trøtte og har STORT behov for søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vondt noe sted, og kaster ikke opp, men jeg er fremdeles trøtt. Jeg får fortsatt akutte "anfall" hvor jeg bare må sove. Veldig slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fremdeles trøtt, spesielt om kvelden. Kan være kvalm innimellom, men det er noen dager siden sist nå. Håper det er på retur.

 

Håper dette gir seg snart for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får "menssmerter" i korsryggen innimellom, spesielt hvis jeg har anstrengt meg eller er sliten. De varer en god stund og så er de borte like raskt som de kom. Har fått beskjed om at det muligens er bekkenet, eller rett og slett at livmoren vokser litt i rykk og napp.

 

Kalmen er heldigvis borte, men jeg har treg mage og er stadig forstoppet. Fremdeles mye trøtt og sliten, men så lenge jeg får lagt meg til samme tid hver dag og får en cowboystrekk på sofaen etter middag går det greit.

 

Er i uke 18.

Endret av Krusemynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter er der, er vokssmerter så de er jeg takknemlig for.

Har kynnere, litt symfyseløsning og begynnt med halsbrann.

Mao helt normalt :)

 

Jeg har som hvert svangerskap mistet nattesøvnen, så får akkutt tretthet i løpet av dagen, men denne forskyvningen av døgnet har vært nyttig når babyen kommer, så kan ikke klage.

 

Jeg har ikke fæle svangerskap, føder som en katt så kan ikke klage :)

Men er utålmodig, vil komme meg over uke 30 så fort som mulig, "bare " 10 uker til det, sukk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan føder en katt ...? :)

 

hvis jeg snur meg fort i senga på natta for eksempel så får jeg ofte en så sinnsyk intens stikkende smerte på sia neders i magen , akkurat som en kniv. Har hatt strekkesmerter hele tia, men den smerten der er helt syk. må ligge helt i ro i flere minutter før det gir seg. sukk...

sover også dårlig, så blir litt trøtt på dagen iblant, men ikke som de første mnd da jeg bare orka å ligge rett ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg trodde og det skulle være bedre nå. Nå er jeg i uke 19. Og etter en full jobbuke ligger jeg rett ut på hele lørdagen med kvalme, trøtthet og skikkelig hodepine ,-og gardinene dratt for sola. Noe bedre søndag. Jeg blir så lei. Og det går sånn utover humøret da jeg føler jeg kun går på jobb, og ellers er dårlig. Føler jeg ikke har noe fritid i det hele tatt. Ikke orker jeg å kose meg med mat heller,-denn kvalmen!! Hadde lovd meg selv å trene og spise sunt i svangerskapet. Yeah right! Her er det nok å prøve å være så utkvilt som mulig sånn at jeg ikke spyr enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for sikkerhets skyld begynt først nå med kvalme og oppkast (uke 22):P Kan ha noe med at jeg har spiserørsrefluks å gjøre selvfølgelig.. Trøtt som en uttrødd ullsokk på våren. sove<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen kvalme, litt trøtthet og dårlig nattesøvn. Sliter med korsrygg og bekken smerter..

 

I tillegg opplever jeg at magen ofte utover dagen blir veldig hard og føles støl. Veldig øm i livmoren.. Er det normalt? Litt sånn ubehagelig vondt hvis jeg klemmer på magen og beveger meg mye..er 22+1

Endret av Tilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...