Gå til innhold

Herregud, baby er 4 mnd og bilstolen er for liten !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selene går et par cm nedenfor skuldrene, hvis dere skjønner. Så selen må først opp, så over skuldrene til baby, så ned for å festes.

Har fått beskjed om at selen skal gå ca paralellt med skuldrene. Ikke mye høyere og ikke mye lavere.

Må jeg kjøpe nytt allerede? Det er vel ikke helt vanlig ? Og ja, det er på øverste av 3 nivå.

Anonymous poster hash: b428f...651

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Ta ut nyfødt innlegget, om du ikke har gjort det.

Skrevet

Byttet selv rundt 8 mnd, min gutt lå over øverste strek på lengde og var vel da 10-11 kg. Syntes det høres veldig rart ut at baby ikke passer stolen enda. Min niese av normal str passer babysetet enda og hun er 13mnd og min digre nevø på 6 mnd og 11,5 kg passer sitt helt fint!

Hviket sete har du? En baby på 4 mnd kan ikke sitte oppreist i et sete nr 2, en grunn til at de sier 9 mnd og minimum 9 kg. Hvis babyen din er så diger ville jeg nok snakket med helsesøster evt tatt baby med på en utstyrsbutikk og funnet et sete som passet han bedre.

Anonymous poster hash: 28484...b03
Skrevet

Jeg skiftet også på 4 måned, stor gutt. Gikk over til besafe sitt bakover sete og så kjøpte jeg en nakkepute slik at han fikk hodestøtte. Min fikk ikke plass bredden nede i de største babysetene.. Fortvila situasjon.

Anonymous poster hash: 64dd3...c92

Skrevet

Lurer veldig på hvilket sete du har jeg og.... Våres baby passet fortsatt når det var 15 mnd. Vi byttet når ungen var 11 mnd.

Anonymous poster hash: c6673...a87

Skrevet

Har tatt det ut :/ synes for så vidt setet ble litt hardt etter jeg tok det ut...

Skrevet

Byttet selv rundt 8 mnd, min gutt lå over øverste strek på lengde og var vel da 10-11 kg. Syntes det høres veldig rart ut at baby ikke passer stolen enda. Min niese av normal str passer babysetet enda og hun er 13mnd og min digre nevø på 6 mnd og 11,5 kg passer sitt helt fint!

Hviket sete har du? En baby på 4 mnd kan ikke sitte oppreist i et sete nr 2, en grunn til at de sier 9 mnd og minimum 9 kg. Hvis babyen din er så diger ville jeg nok snakket med helsesøster evt tatt baby med på en utstyrsbutikk og funnet et sete som passet han bedre.

Anonymous poster hash: 28484...b03

Husker ikke hva setet heter. Må sjekke, men får ikke gjort det nå.

Hehe, babyen er ikke diger :) under kurven på vekt, over på lengde. Lang og tynn.

Gjest sussie77
Skrevet

Har tatt det ut :/ synes for så vidt setet ble litt hardt etter jeg tok det ut...

Hvilket sete har du?

Skrevet

Lurer veldig på hvilket sete du har jeg og.... Våres baby passet fortsatt når det var 15 mnd. Vi byttet når ungen var 11 mnd.

Ja synes også det er merkelig :/

Skrevet

Hviket sete har du? En baby på 4 mnd kan ikke sitte oppreist i et sete nr 2, en grunn til at de sier 9 mnd og minimum 9 kg. Hvis babyen din er så diger ville jeg nok snakket med helsesøster evt tatt baby med på en utstyrsbutikk og funnet et sete som passet han bedre.Anonymous poster hash: 28484...b03

Hehe, babyen er ikke diger :) under kurven på vekt, over på lengde. Lang og tynn.Anonymous poster hash: b428f...651

Ungen kan umulig være lengre enn en 1 åring... Mener ikke og være spydig :)

Skrevet

Hviket sete har du? En baby på 4 mnd kan ikke sitte oppreist i et sete nr 2, en grunn til at de sier 9 mnd og minimum 9 kg. Hvis babyen din er så diger ville jeg nok snakket med helsesøster evt tatt baby med på en utstyrsbutikk og funnet et sete som passet han bedre.Anonymous poster hash: 28484...b03

Hehe, babyen er ikke diger :) under kurven på vekt, over på lengde. Lang og tynn.Anonymous poster hash: b428f...651

Ungen kan umulig være lengre enn en 1 åring... Mener ikke og være spydig :)

Såklart ikke :) men selene er fortsatt for korte. Synd jeg ikke husker hva setet heter, men skal sjekke og oppdatere.

Skrevet

Ungen kan umulig være lengre enn en 1 åring... Mener ikke og være spydig :)Anonymous poster hash: c6673...a87

Såklart ikke :) men selene er fortsatt for korte. Synd jeg ikke husker hva setet heter, men skal sjekke og oppdatere. Anonymous poster hash: b428f...651

Var jeg som skreiv vi kunne bruke våres når det var 15 mnd, og vi har pebble. For må være bedre og kjøpe nytt baby sete, for babyen er litt for liten til neste sete :)

Skrevet

Er stor forskjell på setene! Hadde maxi cosi cabriofix tilførstemann, det måtte byttes ut da han var 8mnd gammel. Med andremann kjøpte jeg Britax. Det er skikkelig romslig! 2åringen satte seg i det (baaaare møtte prøvesitte den :P ) og det var riktignok noe smått, men det vare så vidt faktisk :)

Skrevet

Ungen kan umulig være lengre enn en 1 åring... Mener ikke og være spydig :)Anonymous poster hash: c6673...a87
Såklart ikke :) men selene er fortsatt for korte. Synd jeg ikke husker hva setet heter, men skal sjekke og oppdatere. Anonymous poster hash: b428f...651
Var jeg som skreiv vi kunne bruke våres når det var 15 mnd, og vi har pebble. For må være bedre og kjøpe nytt baby sete, for babyen er litt for liten til neste sete :)

Takk for tips :)

Skrevet

Vi har kjøpt cybex sirona. Vi måtte bytte da han var 4,5 måned, og det var for tidlig for de andre. Cybex kan vippen bakover og er godkjent fra 0-18 kg. :)

Skrevet

La meg gjette- maxi cosi!?!  Slik var det her også, ikke akkurat ved 4 mnd men lenge før hun var ett år!

Med andremann kjøpte vi izi sleep setet og var mye mer fornøyd!

Skjønner ikke hvorfor alle skal ha maxi cosi, selene er utrolig korte!  Snakk om bomkjøp for oss hvertfall!!

Anonymous poster hash: dabed...efc
Skrevet

La meg gjette- maxi cosi!?!  Slik var det her også, ikke akkurat ved 4 mnd men lenge før hun var ett år!Med andremann kjøpte vi izi sleep setet og var mye mer fornøyd! Skjønner ikke hvorfor alle skal ha maxi cosi, selene er utrolig korte!  Snakk om bomkjøp for oss hvertfall!! Anonymous poster hash: dabed...efc

Selene er ikke korte på maxi cosi pebble iallfall :)

Skrevet

La meg gjette- maxi cosi!?!  Slik var det her også, ikke akkurat ved 4 mnd men lenge før hun var ett år!

Med andremann kjøpte vi izi sleep setet og var mye mer fornøyd!

Skjønner ikke hvorfor alle skal ha maxi cosi, selene er utrolig korte!  Snakk om bomkjøp for oss hvertfall!!

Anonymous poster hash: dabed...efc

haha.. snakk om å oppleve ting ulikt! Jeg angrer såå på at vi kjøpte izi sleep, og ikke maxi cosi. Vi måtte som sagt bytte veldig tidlig og bruke penger på nytt sete. Hadde vi hatt maxi cosi hadde passet mye lenger. Merkelig! Sikkert ulik kroppsform på ungene som gjør det! Men takk for at du sa det, da skal jeg se an neste unge før jeg bastant går for maxi cosi!

Skrevet (endret)

Er du sikker på at det ikke er ett triks for og stille på selene el slik at de blir lengre?

Og jeg hadde maxi cosi til mini byttet til besafe izi da hun nærmet seg året, men hun passer enda i maxi cosien  og selene er ikke korte nå er hun snart 2 år.

Endret av mamma_til_2
Skrevet

Vi har britax sete, og her kunne alle ungene sitte i det til de var godt over året, også førstemann som var stor for alderen da. (i høyden) De satt i det setet til de var rundt 15 mnd alle sammen :)

Skrevet

Min jente på 16 mnd skiftet sete i forrige uke fra maxi cosi fordi det ble litt trang plass til bena. Det med at festet til selene ligger under skuldrene gjør ingenting så lenge selene ikke glir ned fra skuldrene og ørene ikke synes over kanten på toppen av bilsetet. Vektgrensen er 13 kg på maxi cosi og nå er hun snart 11 kg. Barnet sitter tryggest i babysete sa en som selger cybex siriona inn til butikkene. Han mente vi skulle beholde maxi cosi lengst mulig. Valgte den nye siriona som er 5 Gmail lengre.

Skrevet

Det med at festet til selene ligger under skuldrene gjør ingenting så lenge selene ikke glir ned fra skuldrene og ørene ikke synes over kanten på toppen av bilsetet.

Det står i brukermanualen at dersom selefestet er lavere enn skuldrene så går det under "feil bruk". På min BeSafe IziGo hvertfall. Som vi for øvrig nå har skiftet ut ved 8mnd. Ble noe trangt i skuldrene og småen hatet den "babystillingen" (litt sånn kurvet bakoverlent) nå som han kan sitte oppreist selv. Prøvde en izi sleep og syns den var romsligere, men ville ikke kjøpe nytt babysete nå. Han er over 10kg. Kjøpte 9-18 Besafe combi...

Skrevet

Det er forskjellige meninger om selene og mange selgere i butikker sier de ikke skal sitte høyere. Sa hva jeg hadde hørt og da sa de at det var viktig at selene satt gått på skuldrene og ikke gled ned. Er nok ingen krystallklar fasit men jeg tror mange skifter til for stort sete for tidlig.

Skrevet

Hadde Brio sete (mener det var Brio), brukte det til han var ett, er nå gått over til max-way :-)

Anonymous poster hash: 17057...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...