yksi Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Er det noen som har barn, som også driver gård?? Jeg driver med kjøttfeproduksjon, og jobber deltid som "vanlig ansatt" i tillegg. Er det noen som vet noe om hvilke rettigheter jeg har med tanke på graviditet og etter fødselen? Jeg kan jo ikke akkurat ta mammaperm fra kuene mine, de kan ikke bare legges bort noen måneder... Jeg klarer ikke finne noe om dette på nett, google vil bare gi meg treff på hvordan dette kan løses dersom FAR er bonde, kvinner skal visst ikke drive med slikt:) Jeg mener å ha forstått det slik at jeg kan få noe tilskudd til avløser, men jeg frykter også at dette tilskuddet blir redusert/fjernet fordi jeg har fast inntekt ved siden av. Men dyra mine må jo ha mat...! Noen som har vært borti dette??
bonden Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Hei! Vi driver gård, både jeg og mannen jobber på gården og utenom foreløpig. Har sau og kjøttfe. Tror gubben har snakket litt med regnskapsfører og han hadde i hvert fall litt peiling på hva som var mulig/ikke mulig... Men vi har ikke sjekket fullstendig enda... Ikke lett å få hjelp i hvert fall.. Bør jo være noen ordninger vi kan benytte oss av!
yksi Skrevet 20. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2013 Hm... Enig med du, noe må det da finnes, dyra må tross alt ha stell selv om jeg skal føde.... Men detta er nok ikke det de NAV-ansatte er oftest borti! Ikke hun jeg prøvde å prate med iallefall - før jeg ga opp... Vi får grave videre å se hva vi finner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå