Gå til innhold

Familielivet henger i en tynn tråd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom de årene jeg har vært sammen med samboeren min har vi stilt opp for svigers gårdsdrift. Gjerding, lamming, sanking osv.

De er ikke helt unge lenger, og svigerfar har vært alvorlig syk og klarer ikke lenger fysisk arbeid. - mer og mer faller på min samboer.

Vi har begge 100% jobb, samt barn som skal følges opp med barnehage, skole, fritidsakt osv.

Vi har nå  ferie, og skulle egentlig reise igår, men da måtte samboeren min dra på fjellet for å ta beitevakten. (bønder i området har liste/samarbeid hvem som har gjetevakt) Nå må han også reparere en traktor før vi kan dra noe sted.

Nå mangler det bare at det kommer en slik alarm om at det er bjørn i distriktet, da må han dra opp igjen. Flott!!

Hva med å innse at man ikke kan drive det lenger.

Yei!

Gha

Blærk

Yuk

Anonymous poster hash: 71aff...00a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er tanken at dere skal ta over gårdsdriften?

Om ikke, så er det jo på tide med en samtale om reduksjon/avrunding av driften om de ikke evner å drive noenlunde på egenhånd. Da vil det være naturlig at du og samboer er enige om hva dere tenker før dere tar det opp med svigers.

Anonymous poster hash: 7cb43...0f1
Skrevet

De har ikke tenkt å gi seg. Samboeren min har tatt en slik prat jevnlig over flere år.

Vi skal ikke overta. Samboeren min har ikke odel.

Hi

Skrevet

Om han ikkje har odel er det på tide at han setter ned foten! Kor lenge har han tenkt å vere gardsdreng?

Skrevet

Hvis ikke samboeren din har odel, så må det vel være en annen person som har det? Denne personen burde muligens involvere seg. Og samboeren sin må minne seg opp og si ifra SKIKKELIG!! Det er vel få som orker 100 %-jobber og fullt familieliv i tillegg til å halvveis drive en gård liksom...det må da svigers forstå??

Skrevet

De har ikke tenkt å gi seg. Samboeren min har tatt en slik prat jevnlig over flere år.

Vi skal ikke overta. Samboeren min har ikke odel.

Hi

Da må jo den som skal overta engasjere seg og dere slutte med det. Om din samboer ikke klarer å sette grenser for seg selv, er det dumt for dere.

Anonymous poster hash: 7cb43...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...