Gå til innhold

Sykemelding i ferien - hvordan kontakte sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal tilbake fra ferie i slutten av denne uken, men har fått sykemelding i tre uker.

Må jo rapportere om dette til sjefen som er på ferie. Hadde dere ringt, sendt sms eller email om dette?

Anonymous poster hash: f8642...69a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en nestsjef da, som har ansvaret på jobb mens sjefen er på ferie?

Jeg ville ringt til jobben og fortalt nestsjefen at du er syk og avklart med han hvem av dere som skal gi beskjed videre til sjefen og hvordan. Nestsjefen har kanskje kontakt med sjefen eller ihvertfall en avtale om hvordan han skal kontaktes i krisetilfeller o.l.

Anonymous poster hash: df539...b0f
Skrevet

Er det ikke noen på jobben som har ansvaret for sånne ting som ikke er på ferie?

Hvis ikke så ville jeg sendt en skikklig forklaring på mail og en kort sms hvor jeg også skrev at jeg normalt ville ringt men ikke ønsket å forstyrre på et ugunstig tidspunkt i ferien.

Anonymous poster hash: b7a16...d46
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde gitt beskjed til min sjef på sms. Men så er det jeg som er ansvarlig for å ta imot slike beskjeder til vanlig, da. Så noen må jo få vite om det :)

Skrevet

Ingen nestsjef, kun folk fra andre avdelinger på jobb.

Mannen min mener jeg skal sende mail til sjefen med kopi til hun som er lønnsansvarlig (mulig hun er på jobb), og ingen sms. Men har ikke lyst til at det skal brukes mot meg senere at jeg ikke varslet på riktig måte.

Anonymous poster hash: f8642...69a
Skrevet

Jeg ville lagt sykmld på sjefens kontor og sendt en sms og gitt beskjed om at den lå der. Sånn at han/hun vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...