Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Hvordan merker man man magemusklene forsvinner/svekkes? Hører jo mange snakke om dette, både i svangerskapet og etterpå. Jeg er nå 8 måneder på vi, men merker ingenting av dette? Ingen problem med sits ups, planke eller noe slikt. Eneste hindring er når magen kommer i veier. Den blir jo trekantet når jeg tar sit ups (fordi magemusklene har delt seg regner jeg med?), men ser ikke at det påvirker funksjonen? Er det jeg som er heldig eller skjer det noe under fødselen som gjør at magen blir ødelagt? Anonymous poster hash: 1bf7c...556
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Dersom magen din blir trekantet har nok magemusklene delt seg. Da er d egentlig liten hensikt med mageøvelser. Er vel ikke farlig men har liksom liten hensikt. Magemusklene mine delte seg for 2 mnd siden ca. Er i uke 33 nå. Merket det rundt navlen først. Kjente at de delte seg. Har vært gravid før så skal vel mindre til. Enn kan jo trene mye annet enn magen når en er gravid:) så får du ta magen etter fødsel (men undersøkelse da at magemusklene har grodd sammen igjen. Spesielt planken er ikke anbefalt ved delte magemuskler). Anonymous poster hash: 26193...35f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Det at magen blir trekantet er et tegn på at magemusklene er delte. Jeg har fire barn og har hatt stor mage med alle sammen, mine magemuskler er delte selv 4 år etter at jeg fødte siste gangen. Dvs at magen min står ut som en slik trekant hele tiden så magemusklene klarer ikke holde magen flat lenger. Prøver jeg ta situps tyter bare trekanten høyere opp, magen blir ikke flat når jeg strammer magemusklene men står opp som en trekant. Man skal helst ikke trene de rette magemusklene når magen er delt, jeg har hørt at om du trener ved å ta situps under svangerskap kan det medføre at det blir vanskeligere for dem å komme sammen igjen etterpå, men vet ikke om det er sant eller en myte. Ihvertfall står det flere steder på nettet at det er de skrå magemusklene du skal trene etter at magen har delt seg, og la de rette hvile. Anonymous poster hash: c3caf...71b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Ok, jeg skjønner at jeg ikke bør gjøre det, men når skal de slutte å fungere? For de funker jo så langt helt fint selv i delt tilstand... Er det etter fødsel de slutter å fungere? Kanskje særlig om jeg har vært dum og trent mage som blir trekantet? Anonymous poster hash: 1bf7c...556
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 De fungerer jo hele tiden, men det er en glippe mellom dem så magen står opp som en trekant. Mine magemuskler fungerer utmerket de, jeg kan ta situps om jeg vil det, men magen blir ikke flat når jeg gjør det. Når jeg står oppreist og strammer magemusklene blir heller ikke magen flat, den står ut som en trekant. Dvs at kroppen min fungerer som den skal, det er bare utseendemessig at det ikke er 100% lenger. Når du står oppreist med rett rygg skal jo magemusklene holde innvollene på plass så magen er flat, men hos meg klemmer tarmer og innvoller mot magemusklene så magen står som en trekant hele tiden... Anonymous poster hash: c3caf...71b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Ah, ok, takk for svar. Kanskje problemet til de som sier magemusklene slutter å virke bare er at de var så utrente i utgangspunktet da. Men da dropper jeg i hvert fall mageøvelser frem til baby er født og 6 uker etterpå, så får vi se om trekanten forsvinner. Jeg vil jo gjerne ha flat mage igjen, men for meg er det viktigere at den virker skikkelig enn det kosmetiske Anonymous poster hash: 1bf7c...556
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har født tre ganger og har ikke merka at jeg har trekantmage..?Nå er det bare to mnd siden sist fødsel,så nå er fettet i veien, men fikk helt flat mage igjen med de to andre og håper da virkelig at det kommer til å skje denne gangen også. Har md andre ord ikke merka noe mht at magemusklene har delt seg. Anonymous poster hash: edb3d...eec
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har født tre ganger og har ikke merka at jeg har trekantmage..?Nå er det bare to mnd siden sist fødsel,så nå er fettet i veien, men fikk helt flat mage igjen med de to andre og håper da virkelig at det kommer til å skje denne gangen også. Har md andre ord ikke merka noe mht at magemusklene har delt seg. Anonymous poster hash: edb3d...eec Hadde du ikke trekantet mage på slutten i svangerskapet heller, hvis du lå på rygg og satte deg rett opp ved hjelp av magemusklene? Anonymous poster hash: 1bf7c...556
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har født tre ganger og har ikke merka at jeg har trekantmage..?Nå er det bare to mnd siden sist fødsel,så nå er fettet i veien, men fikk helt flat mage igjen med de to andre og håper da virkelig at det kommer til å skje denne gangen også. Har md andre ord ikke merka noe mht at magemusklene har delt seg. Anonymous poster hash: edb3d...eec Hadde du ikke trekantet mage på slutten i svangerskapet heller, hvis du lå på rygg og satte deg rett opp ved hjelp av magemusklene? Anonymous poster hash: 1bf7c...556 Tja, jo jeg hadde vel det ja når jeg tenker meg om.Men betyr det at jeg aldri kommer til å få flat mage igjen?? Anonymous poster hash: edb3d...eec
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har født tre ganger og har ikke merka at jeg har trekantmage..?Nå er det bare to mnd siden sist fødsel,så nå er fettet i veien, men fikk helt flat mage igjen med de to andre og håper da virkelig at det kommer til å skje denne gangen også. Har md andre ord ikke merka noe mht at magemusklene har delt seg. Anonymous poster hash: edb3d...eec Hadde du ikke trekantet mage på slutten i svangerskapet heller, hvis du lå på rygg og satte deg rett opp ved hjelp av magemusklene? Anonymous poster hash: 1bf7c...556 Tja, jo jeg hadde vel det ja når jeg tenker meg om.Men betyr det at jeg aldri kommer til å få flat mage igjen?? Anonymous poster hash: edb3d...eec Håper jeg virkelig ikke siden min mage for tiden er trekantet... Dessuten kan man ha flat vaskebrettmage selv med delte magemuskler, bare se på Gwen Stefani. Kan hun så kan jeg! Anonymous poster hash: 1bf7c...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå