Gå til innhold

Hva skal dere lage til middag idag? U/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal kvitte meg med feilkjøpte kyllingklubber som eg trudde var kyllingfiletar, og som har teke opp irriterande mykje plass i fryseboksen.  Skal marienere og krydre dei, før eg steiker i omnen og nyt med ris og salat.

Må sjekke opp vegetarpaien til yogajente.  Har utruleg nok innført ein vegetarmiddag i veka her i huset, og har til no funne rettar mannen og vert begeistra for. 

Gjest Lagå
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden med et spørsmål HI, men om noen har forslag til grønnsaker til kyllingen så hyl ut :D

Skrevet

Skal kvitte meg med feilkjøpte kyllingklubber som eg trudde var kyllingfiletar, og som har teke opp irriterande mykje plass i fryseboksen.  Skal marienere og krydre dei, før eg steiker i omnen og nyt med ris og salat.

Må sjekke opp vegetarpaien til yogajente.  Har utruleg nok innført ein vegetarmiddag i veka her i huset, og har til no funne rettar mannen og vert begeistra for.

Samme her, prøver i spise veggis et par ganger i uka, men vanskelig å overbevise mannen med bare kjip salat og bønner :-)

Skrevet

Stekt chorizopølse med nypoteter, maiskolbe, og potetsalat. Sommarmat i haustver (det er november ute, diverre :( ).

Ikkje ei oppskrift henta frå Grete Roede akkurat..

Skrevet

Røkt torsk med gulrotstuing og potet :)

Anniepannie: Jeg bruker å woke grønnsaker til kyllingen. Brokkoli, løk, gulrot, paprika, mais, aspargesbønner osv. Kjempegodt! :)

Anonymous poster hash: e04c8...558
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden med et spørsmål HI, men om noen har forslag til grønnsaker til kyllingen så hyl ut :D

Eg er lat, så eg ville stekt ei pakke wokblanding.
Skrevet

Pai med kjøttdeig. Nam :)

Anonymous poster hash: eb680...e49

Skrevet

I dag skal jeg lage  tomatsuppe eller ertesuppe.

Anonymous poster hash: c59ad...9f6
Skrevet

Samme her, prøver i spise veggis et par ganger i uka, men vanskelig å overbevise mannen med bare kjip salat og bønner :-)

Salat og bønner er ikkje mannemat akkurat.  Har funne mange "burger" oppskrifter på veganmisjonen som har falle godt i smak, bla denne: http://www.veganmisjonen.com/2013/01/oppskrift-veganburger-mcfreest.html      (kan fint serverast med anna enn burgerbrød)    Men no kuppa eg visst tråden her :)

Skrevet

Denne paien med tomatsalat. Så sinnsykt god OG sunn, og en vegetarrett gubben forsyner seg flere ganger av :-)

http://www.greenkitchenstories.com/feta-spinach-pie-with-an-oat-crust/

Ooh, den så virkelig snadder ut! Kanskje jeg kan få overtalt mannen til at vegetar ikke er så ille hvis jeg prøver den :)

Her blir det kyllinglår på potetseng med salat ala matprat. Mannen er i gang på kjøkkenet ;)

Skrevet

Kylling, ris og stekte grønnsaker (squash, paprika, løk og sopp).

Anonymous poster hash: 14dd6...94a
Skrevet

fiskeboller med hvitsaus, potet, gulrot og bacon :)

Skrevet

Hot dogs :-p

Anonymous poster hash: 27fda...010

Skrevet

Salat med bacon, avocado, fetaost, nøtter, paprika og tomat :) brød ved siden av. Må gjøre det litt enkelt i dag!

Skrevet

Skal sjekke ut godfisk sine grilla laks oppskrifter så regner jeg med at det blir det... Med 35+ i skyggen så er ikke matlysten på topp verken hos store eller små...

Anonymous poster hash: d5ea3...1b1
Skrevet

Hjemmelaga wok. Da har jeg kyllingfile i terninger, gulrot, paprika, løk, brokoli, vannkastanjer og bambussudd. (De to siste ingrediensene på hermitikk da.) Så koker jeg nudler ved siden av :) Super godt!

Anonymous poster hash: 652ee...285
Skrevet

I dag skal jeg lage pizza etter samboers ønske.

Skrevet

Salat med kyllingfilet, pasta, løk, mais og en dressing lagd av rømme, majones og tacokrydder. Bakt foccacia til. Kaloribombe til salat og være :P

Skrevet

Tomatsuppe:) Laget av hermetiske tomater, løk, hvitløk, gulrøtter, paprika og buljong.. Med egg og fullkornsmakaroni og grove rundstykker til...

Og vi får visst det samme til lunsj i morgen, ser jeg..

Anonymous poster hash: c68f1...9e4
Skrevet

Her vart det enda enklare mat enn tenkt, fordi mannen plutselig ikkje skulle vere heime til middag og eg og lisja ikkje kom oss på butikken før 17.30. Det vart kokte grillpølser og toro rotmos på oss. Den yngste var superhappy med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...