Gå til innhold

Noen som har prøvd insanity workout?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en slik DVD om jeg får tak i.
Men har ikke hørt om noen som har testet det, så lurer på om det kanskje ikke er "godt nok" om noen forstår.

Anonymous poster hash: c1221...4aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg bodde i USA pleide vi å trene insanity hver dag før volleyballtrening. Jeg har trent en del og vil kalle meg i god form, men det tok virkelig knekken på meg. Den er utrolig hard, men tror ikke du kan få bedre trening enn det. Selv jeg som ikke har mye å ta av fikk en enda flottere figur, og mistet ett par kilo ekstra. 

Jeg var somregel helt utkjørt når selve volleyballtreningen skulle starte, husket jeg angret som en hund på at jeg hadde meldt meg på det noen ganger :P 
Om jeg skulle gått ned i vekt tror jeg for min del at den ville blitt for hard. Den kan fort ta bort gleden av å trene, men samtidig er de utrolig motiverende gjennom filmen. Om du fort mister treningsgleden ville jeg gått for noe annet, men om det bare er for å komme i bedre form vil denne garantert gi resultater. 

Dette er vist den store tingen å trene etter i USA.

Skrevet

Jeg begynte for en uke siden. DVD jeg klarte bare fit testen og første treningsdag. Ble så jævelig støl, klarte nesten ikke gå dagen etter :) skal prøve meg igjen senere :)

Anonymous poster hash: c175e...28a

Skrevet

Jeg begynte for en uke siden. DVD jeg klarte bare fit testen og første treningsdag. Ble så jævelig støl, klarte nesten ikke gå dagen etter :) skal prøve meg igjen senere :)

Hvor kjøpte du den? :)

Skrevet

Hvor kjøpte du den? :)

Jeg låner den, men tror du bla får kjøpt den på Amazon :)

Skrevet

ja, et par økter.

Mannen min har tatt insanity med seks økter pr uke i to mnd tidligere.

Dette er snakk om skikkelig hardtrening, og anbefaler virkelig ikke å starte med slikt uten noe grunnlag.....

De fleste vil ha god effekt av tre økter i uka, altså halvparten, samt normalt bra og helt moderat kosthold.

Skrevet

Den finnes også på "piratbukta" om du har tendenser til sånne pritaktiviteter..

• 1 år senere...
Skrevet

Det er bare tull at man ikke bør starte med Insanity uten treningsgrunnlag. Hele treningsprogrammet går jo ut på at du skal jobbe så hardt du klarer, utifra den formen du innehar. Så om du er topptrent eller sofaslave spiller ingen rolle, du skal i utgangspunktet være like gåen etter endt økt uansett.

Problemet for utrente istarten, er jo som tidligere nevnt at man vil bli stiv å støl etter 1.økta, men det er bare å fortsette, tren selv om man er stiv i starten av økta, det løser seg opp når musklene blir varme. Og etter hvert, så vil du gradvis bli mindre og mindre stiv etter øktene. 
Dersom du er utrent så kan man også oppleve å bli svimmel under/etter øktene, dette er helt ufarlig og kommer kun som en reaksjon fordi kroppen brått blir utsatt for en arbeidsintensitet den ikke er vant med.
Men om du har hjerte/lunge problemer så bør man absolutt lytte til signaler kroppen gir, evnt rådføre seg med lege før man starter på programmet.

Jeg spiller selv fotball, og etter en skadeperiode på 1,5 år så kastet jeg meg rett ut i insanity, og da var jeg skikkelig utrent. Jeg veide 112 kg å gikk ned til 90 på 9 uker. Etter de 9 ukene programmet varer var jeg bedre trent enn noensinne, og min siste treningsøkt var like tung som den første. Det handler bare om at den enkelte skal pushe grensene sine utifra der man er i dag. 

Nå har jeg vært ute i over 1 år med ankelbrudd, å har akkurat startet på programmet for 2.gang.

Dette kan trygt anbefales, til både topptrente og utrente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...