ms.Pond Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Nå har samtlige instanser rundt meg gått inn for at jeg skal få meg en hviledag. Det er skjønt, vakkert og en gest så varm og verdifull at jeg har lyst til å lagre den i hjertet for all framtid. Det ble rett og slett litt for mye nå. Derfor jeg er litt av og på her inne også, Jeg er litt av og på i resten av hverdagen også for tiden. Håper å få løst opp litt i alt nå som jeg har en hel dag for meg selv. Kunne sikkert ha trengt en uke, men man får ta det man kan få og logge helt ut av det sosialiserte samfunnet for en stund, og bare eksistere for seg selv. Dette er Mors Dag. Og det skal bli godt.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Det var bra! Bra det blir forstått og sett slik at du kan få sjansen til å hente deg litt inn, om enn bare for en liten stund. Nyt dagen og tenk bare på deg selv!!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Kos deg og gjør ting du liker. Aksiktsmaske, minispa, spise i senga, hva som helst bare det gir deg en følelse av ro.
bIomstre Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Godt at du blir sett! Håper dagen er god (og lang)
Gjest sug lut Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Det er så veldig fortjent. Håper du gjør det meste ut av dagen din.
ms.Pond Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2013 Takk, vakre dere! I dag har jeg gjort alt det jeg ikke har klart tidligere, jeg har rast, grått, sløvet, og gått en lang tur i skogen. Og der fikk jeg en åpenbaring. Jeg kom plutselig ut på en slette jeg aldri har vært på før, og der, midt i gråværet som hang over oss i hele dag, kikket sola plutselig ned, og strålte rett på en liten myk og slak bakke, helt i kanten av sletta. Og jeg visste jeg hadde funnet min plass. En helt privat liten eng, midt i skogen, overstrødd med gule og lilla blomster, med skogen i bakgrunnen og utsikten foran, og sola til langt utpå kvelden. Perfekt. Nå har jeg bestilt meg diger lavvo (som forhåpentligvis kommer før helga), svigerfar bidrar med hjemmelaget bålpanne, og jeg har sittet og lest enkle snekkeroppskrifter på å lage kubbestoler, benker og bord, og har planer om å kjøpe meg gode skinn til å dekorere herlighetene med. Lavvoen skal fylles med blant annet snorer i taket til å tørke urter og andre godsaker, et lite ildsted, barseng med skinn og andre ting jeg kommer på etterhvert. Oioi, dette blir så bra! Åh, det er godt å leve igjen
Gjest sug lut Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 For en fantastisk åpenbaring - ser deg for meg nesten som en sånn typisk new age-plakat fra åttitallet, hehe, bare at det ikke er på liksom!
ms.Pond Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2013 Spent på om dette blir noe av.. Men bak klyngen med trær litt til høyre på bildet renner en bitteliten bekk. På andre siden av den var det en svak helling som var helt perfekt til lavvo, uteplass og bålpannekvelder med rødvin. Og alt bare noen hundre meter hjemmefra (og bortimot 150 høydemeter, men litt trim har man bare godt av).Jammen er det kjekt å ha egen skog innimellom
ms.Pond Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2013 (endret) ...Jeg klarte selvsagt ikke å ta bilde av akkurat der jeg skulle ha plassen, for da var jeg så gira at jeg glemte alt annet... Og på andre siden, altså bak meg, var det bare utsikt Endret 16. juli 2013 av mama foodie
ms.Pond Skrevet 16. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 16. juli 2013 For en fantastisk åpenbaring - ser deg for meg nesten som en sånn typisk new age-plakat fra åttitallet, hehe, bare at det ikke er på liksom! Haha! Jeg så for meg meg mer som en blanding av Sound of Music og Laura i huset på prærien
Gjest sug lut Skrevet 16. juli 2013 #11 Skrevet 16. juli 2013 Hehe, det er jo en GIGANTISK åpning i skauen, jeg så i hodet mitt bare en sånn minimini-lysning, sånn 30x30, og så sollys gjennom tunge mørke skyer i en klar stråle rett ned, skikkelig new-age/Jesus-aktig Det er jo en perle av en plass! Jeg vil også ha egen skog!
Iiiiik Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Jeg så for meg lysningen der vampyrene hadde en kamp i Twilight-bøkene. Din var langt mer idyllisk! Så fint at du ble forært en helt egen dag. Be om flere hvis du trenger det! Mistenker at du er det beste i tilværelsen for mange, de unner deg nok det som er viktig for deg. Klem
ms.Pond Skrevet 17. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2013 Bakgrunnshistorie: Det var her gammelgården opprinnelig lå. Godt og uveisomt til, og tydeligvis ikke noen som tenkte på evt besøk som hadde lyst til å komme. Men veldig fint og snilt for meg som kommer flere hundre år senere og vil flytte inn igjen på de duvende enger. Og i tilfelle Bjørnar (eller Bjørnhild) kommer tilbake, så er det et jakttårn i nærheten med stige som jeg kommer meg opp, men ikke han Takk for gode ord! Dere er så fine damer :) Det er lettere å smile i dag, selv om været er tungt. Smått misunnelig på alle "sol og svett"-bildene som florerer på facebook i disse dager. Vi er hakket unna å fyre i peisen - om vi hadde hatt en. MEN - jeg har lavvo underveis i posten, bålpanne in the making, og har fått materialer til å snekre benker og stoler. Og så ser jeg det henger noen diiiiigre skinnfeller på låven fra den tiden de kjørte hest og slede på vinteren her, og jeg lurer på om jeg skal prøve og tigge til meg ett eller to av de
Gjest sug lut Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Jeg skjønner godt at de slo seg til der, og det forklarer jo størrelsen - og så må det være veldig mye interessant gammel historie knyttet til stedet? Bygdebøker, gamle folk, her er det fine ting å lære! Hvor gammelt er det, er vel ikke sånn helt Svartedauen-gammelt? Ja, det er varmt her, tjueseks... men hei, sommer er ikke bare varme, sommer er de fine stedene man finner og turene man tar, og så er det minnet om den dagen du fant ditt eget sted....
Gjest Siklerotte Skrevet 17. juli 2013 #15 Skrevet 17. juli 2013 Så fint at du fikk en dag for deg selv og at det hjalp litt. Nydelig sted du har funnet deg, jeg blir misunnelig! Skulle gjerne hatt noe slikt i nærheten, men man kan jo ikke få alt... Du får dele bilder når du får satt opp leirplassen din, det blir nok veldig idyllisk!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. juli 2013 #16 Skrevet 17. juli 2013 For en flott plass, og så så fint at du fant den akkurat når du trengte det! Hadde jeg bodd nærmere kunne jeg godt kommet på litt rødvin og andre godsaker i lavvoen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå