Gjest Lagå Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Hvordan utarter den seg og hvor i hodet har dere vondt? Hvordan var det første gang dere fikk den? I det siste kan jeg plutselig ha vondt i hodet i flere dager, men igår fikk jeg skikkelig vondt midt på hodet, pannen og bak øynene i 20-tiden. Måtte gå å legge meg for jeg ble skikkelig trøtt av det. Våkna i 23-tiden og da hadde jeg enda mer vondt så har igrunn sovet siden 20-tiden igår pga. hodevondt
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 en av de viktigste kjennetegnene ved migrene er at det er ensidig. Det kan selvsagt være tilfeller hvor man får begge sider samtidig, men det du beskrives høres ut som noe annet. Synes du skal gå til lege - plutselig, kraftig hodepine over flere dager bør du ta på alvor.. Anonymous poster hash: 4c983...c0d
DaTuMa Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Har alltid vondt på venstre side. Bak øyet og i panna. Det er så vondt at man ikke er i tvil om at det er migrene ihvertfall. Jeg kommer meg ikke opp av senga når jeg har det. Klarer hverken lyd eller lys....må sende sms til mannen feks om at han må ringe jobben min for meg, klarer ikke ringe selv. Syns ikke det du beskriver høres ut som migrene. Ring legen og be om en time.
Ecirtaeb Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Synes heller ikke det høres ut som migrene. Jeg har ALLTID vondt på samme plass, på høre side i panna akkurat ved hårfestet. Klarer ikke lyder eller lys. Og blir helt "lammet", klarer f.eks ikke holde øynene åpen... Hodepine kan komme av så mangt så ville nok tatt en telefon til legen, spesielt siden du har i flere dager sammenhengende. God bedring!
Nettie+jentungen Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Får vondt i panna og bak øynene, noen anfall er værre enn andre. De værste gjør med ut av stand til å gjøre noe som helst annet enn å ligge i senga og vri meg i smerte. Reagerer veldig på lys og må derfor ha det mørkt. Enig med de to andre, syns ikke det høres ut som migrene. Ta kontakt med legen
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Hos meg er det en ensidig, pulserende smerte bak det ene øyet, som blir verre ved bevegelser - og som øker på til jeg ligger og spyr dersom jeg ikke tar anfallsmedisin eller går og legger meg. Som de andre her skriver høres det ikke ut som det er typisk migrene du har. Om du ikke har brukt å ha særlig hodepine før, ville jeg tatt en telefon til legen. Anonymous poster hash: 788d3...073
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har ikke "uholdbare" smerter. Og nå og da, på begge sider. Men det er migrene... Det som kjennetegeger migrene er at paracet og ibux ikke tar smerten...Jeg har kastet opp pga den, men bare et par gang. Har jeg ikke migrenemedisin klarer jeg en dag på jobben,- stort sett. Men blir veldig sliten og uvel. SMertene mine er lokalisert bak øyeeplene. Opptrer oftest på høyre side, men også på venster, og en sjelden gang bak begge. Bruker maxalt,- og funker som f..har "anfall" ca i forbindelse med menstruasjon, men kan gå halvår uten,- særlig om jeg er flink til og ut og jogge mye. Hører andre har lite effekt/forverere det med tløperening. Andre har funnet god hjelp i tung styrketrening, mens andre igjen blir bedre av p-piller, andre blr rverre osv...Hormonspiral tok nesten vekk min migrene, men har sluttet med den pga andre komplikasjoner... Uansett, legebeøk kan nok være tingen, i det minste for og få diagnosen migrene og medisin som hjelper,- og deretter for og utelukke andre ting! Anonymous poster hash: b690c...071
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Tommelfingerregelen er vel at migrene sitter på den ene siden av hodet og er pulserende, altså en dunkende smerte hvor hvert pulsslag kjennes som en slegge i tinningen. Men det finnes flere typer migrene, migrene med aura, migrene med aura uten hodepine (faktisk!) osv. Hos meg sitter hodepinen på ene siden av hodet, hvert pulsslag smeller i tinningen så jeg blir helt kvalm. Hver minste lille bevegelse forverrer smerten, å reise seg opp fra sittende til stående er så sinnsykt vondt i hodet at jeg må stå stille med øynene igjen til pulsen roer seg litt igjen før jeg kan gå over gulvet. Hos meg tar faktisk pinex forte smertene, så at pinex ikke hjelper er ikke nødvendigvis riktig, men må ha sterke reseptbelagte smertestillende for å ha effekt. Vanlig paracet og ibux i reseptfri styrke har ingen hensikt overhodet. Anonymous poster hash: 7f1a3...44c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Hos meg har migrenen ikke satt seg på et bestemt område, det er vanskelig å si hvor den sitter. Men sliter mye med lyd- og lysømfintlighet, så det å ta medisin og legge seg og sove noen timer gjør susen for meg. Hvis det tar for lang tid til jeg kan gjøre dette, er jeg garantert å kaste opp Måtte ha ekstra sterk dose av migrenemedisin for å få effekt. Når det skal sies, så har jeg vært plaget av migrene i forbindelse med mens og det har jeg ikke hatt på to år nå pga graviditet og p-piller som antageligvis gjør at mens ikke er kommet tilbake. Burde vel skifte snart, men det er så godt å være "normal" og ikke være garantert et anfall hver måned. Anonymous poster hash: da235...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå