Gå til innhold

3 SA og nå vil jeg ha blodfortynnende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn. Før og etter dette svangerskapet har jeg gjennomgått 3 SA, alle helt like. Jeg går på tidlig UL og får konstatert hjerteaksjon og normal utvikling. En uke senere begynner jeg å blø og alt er over. Som regel uke 8 eller 9. Nå er jeg dritt lei! Jeg vil prøve med blodfortynnende. Noen som har prøvd dette og vil dele sin historie med meg?

Jeg blir lett gravid og vi har ingen arvelige sykdommer i familien.

Anonymous poster hash: 31a20...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blodfortynnende?

Anonymous poster hash: 10357...482

Skrevet

Du må jo først finne ut om blodfortynnende har noe for seg... Uten utredning synes jeg ikke du skal starte med det.

Anonymous poster hash: 194f8...0e3

Skrevet

Spør jeg også, hvorfor blodfortynnende?

Har brukt det jeg i begge mine svangerskap, men ikke av samme grunn som du vil bruke det.

Skrevet

Jeg har fått blodfortynnende (fragmin) som forebyggende pga habituell abort, selv om ingen tester har påvist noen koagulasjonssykdom hos meg. De to svangerskapene jeg har fått det har gått bra, men om det er tilfeldig eller pga fragmin er umulig å vite. Føltes uansett veldig bra å gjøre noe annerledes.

Anbefaler deg å titte innom forumet for habituell abort, om du ikke allerede har gjort det. Og etter tre spontanaborter har du krav på utredning.

Skrevet

Beklager, ser nå at spintanabortene har vært før og etter barnet deres. Da stiller man vel ikke automatisk med rettigheter til utredning.

Ville uansett ha bedt om blodprøver for koagulasjonssykdommer, og blodprøver for å sjekke hormonnivåer på ulike deler av normal syklus. Mulig progesterontilskudd kunne ha hjulpet deg siden du mister på samme tidspunkt hver gang.

Skrevet

Eg brukte både albyl-e og hcg tilskot etter tre spontanabortar, utan at eg hadde fått spesiell utredning for akkurat det. Veit ikkje kva som hadde effekt, men det vart iallefall ein baby av det :)

I mitt tilfelle hadde eg og problem med å bli gravid, og grein meg til denne behandlinga på legekontoret då eg endeleg var gravid att. Med tre spontanabortar etter såpass mange veker kvalifiserar du vel til utredning?

Anonymous poster hash: e43bc...fbc
Skrevet

Jeg har et barn. Før og etter dette svangerskapet har jeg gjennomgått 3 SA, alle helt like. Jeg går på tidlig UL og får konstatert hjerteaksjon og normal utvikling. En uke senere begynner jeg å blø og alt er over. Som regel uke 8 eller 9. Nå er jeg dritt lei! Jeg vil prøve med blodfortynnende. Noen som har prøvd dette og vil dele sin historie med meg?

Jeg blir lett gravid og vi har ingen arvelige sykdommer i familien.

Ikke det du spør om, men sjangsen for at spontanabortene er tilfeldige er fortsatt veldig stor. Mest sannsynlig vil du kunne bli gravid og ha et normalt svangerskap uten medikamenter. Krysser fingre for at det lykkes neste gang og at spiren klorer seg fast. Klem :)

Anonymous poster hash: 97114...49d

Skrevet

Flere med erfaringer?

Jeg orker ikke i gang med masse utredning, forsøker med albyl på egenhånd og ser om det går. Har henvisning til gyn, men de er jo så travle at det sikkert kan vare lenge før jeg får time. Og jeg har dårlig tid! Vil ha søsken før aldersforskjellen blir for stor.

Skrevet

Du vil ta albyl-e på egenhånd? Er du sprø?

Anonymous poster hash: 191f7...954
Skrevet

Jeg fikk Fragmin, albyl-E og en ting til på grunn av flere MA.
Det ga oss en fantastisk datter.

Men jeg sier som andre, etter 3 SA'er har du krav på hjelp.
Ta kontakt med din fastlege og be om rekvisisjon til utredning for habituell abort.
Og IKKE under noen omstendigheter kjøp disse medisinene på nett og ta dem uten oppfølging av lege

Anonymous poster hash: b2cf6...d61
Skrevet

Etter 3 spontanaborter ble det utredet at jeg hadde en mutasjoner som gjør at jeg danner små små blodpropper i morkaken. Ble ved neste graviditet satt på albyl-e 75 mg og fikk et fint og friskt barn. Ved neste graviditet begynte jeg med albyl igjen ved positiv test, men denne gangen ville fødselslegen at jeg skulle sette Fragmin sprøyte på meg selv ut graviditeten. Det gikk helt fint og endte med enda et friskt og fint barn.

Jeg er sikker på at dette er grunnen til at jeg har fullført to svangerskap. Og jeg anbefaler deg i allefall å ta albyl fra du har positiv test.

Nå ble det riktignok funnet en "feil" hos meg, derfor ble søt med resepten og oppfølging mye enklere. Be gynekologen din teste deg for noe som heter protomorin ( ikke riktig skrevet, for det er et vanskelig navn, men en gynekolog vil kanskje kunne forstå). Har den eksakte diagnosen skrevet ned hjemme, men er på ferie nå.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...