Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Sønnen min på snart to år har fått barnehageplass men jeg har ikke fått skoleplass i nærheten så jeg kommer bare til å ta småjobber som vikar i barnehage. Gutten min ligger etter både motorisk og språkelig så tror han vil ha godt av barnehage. Er det kanskje best at han har noen faste dager i barnehagen uavhengig om jeg jobber eller ikke? For visst han bare går i barnehage innimellom så blir han vel kanskje utrygg? Vi vil ikke gi fra oss plassen så det er uaktuelt. Tror dere det holder med 2 dager fast i barnehagen? Anonymous poster hash: 513f2...a10
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Hatt full plass og korte dager. Anonymous poster hash: c6804...4de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Etter å ha jobbet i bhg selv er jeg av den oppfatning at de fleste barn trenger mer enn to dager i bhg i uka. To dager er lite når det gjelder å komme inn i barnegruppa, og min erfaring er at barna ikke helt klarer å "slå seg til ro" når de er i bhg bare to dager i uka. Unger som begynner i bhg blir dessuten ofte mye syke til å begynne med, og da kan det fort bli veldig få dager i bhg i løpet av en mnd... Detre kommer selvfølgelig litt an på hvordan barnet er sosialt sett, men ut fra det jeg leser du skriver, tenker jeg at han har godt av å ha flere enn to faste dager i uka i bhg. Håper du finner ut av det, og at det blir en god ordning for både deg og barnet. Anonymous poster hash: c547a...0d9
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Ville heller hatt ham i bhg hver dag, korte dager når du har mulighet. Har også jobbet i bhg, og ser at de ungene som bare er innom, fort blir usikre og utenfor. Anonymous poster hash: 47fc2...258
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Ja jeg tenkte å levere han sent og hente han tidlig,de dagene jeg eventuelt ikke jobber. Han er vant til å være med andre barn å stortrives med å være med de på hans alder. Men han er veldig mammadalt og hylskriker bare mamma skal passe han,selv om han kjenner hun veldig godt å er veldig glad i hun. Derfor tenker jeg at han bør nok ha noen faste dager for å bli skikkelig trygg på å være i barnehagen,er bare usikker på hvor mange dager fast jeg bør ha. Er det viktig at det ikke blir for lenge mellom dagene dagene han går fast og eller? Alt en lurer på som mamma for første gang hehe Anonymous poster hash: 513f2...a10
me_87 Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville ikke hatt han i barnehagen hver dag om du ikke må. Må jo være greit for begge to å ha noen rolige dager også. Jeg ville nok hatt han to- tre dager i barnehagen fast,så har dere to dager å kose dere sammen hjemme.
Elsker livet Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville hatt han annen hver dag, og korte dager innenfor kjernetiden. Er ikke alltid så greit å komme sent i barnehagen heller.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville hatt han annen hver dag, og korte dager innenfor kjernetiden. Er ikke alltid så greit å komme sent i barnehagen heller. Nei jeg skulle jo levere han innen kjernetiden. Bare mente at jeg gidder ikke vekke han halv sju,for å være i barnehagen til sju når jeg likevel har fri. Da tar vi heller en rolig morgenen Anonymous poster hash: 513f2...a10
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Husk at det å utvikle gode vennskap er svært viktig for trivsel, og utvikle god sosial kompetanse. Med dette kommer trygghet på seg selv og andre, samt mye språktrening. Dessverre så havner de barna som bare går noen få dager litt utenfor. De har vanskeligere for å finne sin plass i gruppen. Dermed blir de usikre på seg selv, de andre og har ofte vanskeligere for å komme inn i leken. Hadde deg vært meg då hadde jeg hatt han fullt i Bhg, heller ha litt kortere dager. Husk at du gjør det for barnets del, slik at han skal utvikle trygghet tidligst mulig. Så kan du jo ta han fri innimellom når du jag mulighet., hilsen førskolelærer. Anonymous poster hash: a8393...9ff
Honningmelon Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Mine to eldste gikk begge 50% i begynnelsen. Det har aldri vært noe problem. Minste på 2 år begynner nå, og hun skal også gå 50%. Er ganske sikker på det går helt fint.
NormaJean Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 4-5 dager i uka som er korte. Det er en unge på avdelingen som går veldig "hippsomhapp" utifra mor sin jobbing og det er den ungen jeg syns virker mest utilpass. Sliter med å være trygg på de andre voksne og i lek
Fru Ugle Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Begynn med full uke en periode, men korte dager. Når han er innkjørt kan du kutte en dag her eller der. MÅ ikke være der hver dag.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Det finnes self. Unntak. Men med tanke på hans sene språkutvikling, så kan det dessverre være en utfordring det også. Derfor ville jeg forebygget tidligst mulig ved å la han gå i Bhg hver dag, men korte dager. For noen funker det bra slik for andre på en annen måte. Jeg snakker ut i fra erfaringer, og hvordan det fungerer i praksis til 'vanlig'. Anonymous poster hash: a8393...9ff
Gjest ronja røverdatter Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville ha begynt med full uke og heller kortere dager til han har funnet seg godt tilrette i barnehagen. Jeg ville også ha levert ham tidlig i begynnelsen. Ved tidlig levering er det ofte roligere i barnehagen og de ansatte har gjerne bedre tid enn rett før kjernetiden begynner. For deg som mor, er det sikkert godt med en litt lat morgen, for en 2-åring spiller det kanskje ikke så stor rolle om han kommer i barnehagen klokka halv åtte eller klokka halv ti, sånn rent tidsmessig. Når han har slått seg til ro i barnehagen, så kan du jo prøve deg fram til hva som passer best for dere. Noen barn takler helt utmerket få dager, andre har det bedre med hver dag og kortere dager. Personlig ville jeg valgt hver dag og kortere dager.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 Om dere har råd til det ville jeg hatt ungen der i full plass. Jeg hadde mine i full plass selv om jeg var vikar en stund. Da hadde jeg mulighet til å jobbe når de ringte om jeg måtte jobbe, jeg ble mer fleksibel. Barna fikk korte dager når jeg ikke jobbet. Når jeg var hjemme gjorde jeg det kjedelige husarbeidet slik at vi hadde resten av dagen sammen. Var det dager vi ville gjøre noe tok vi oss fri fra barnehagen, sjekket bare litt med mnd planen slik at ungene ikke gikk glipp av det gøye. Godt med noe sene morgenerr også når vi ville. Anonymous poster hash: d03e7...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå