Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Leste denne artikkelen om en kvinne som ble sykemeldt pga utbrenhet, http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Tar-tiden-tilbake-2931970.html#.UeRWvY2kpmg Jeg begynner å lure på om jeg har det også, men har ikke snakket med lege eller tenkt på det tidligere. Litt om meg; - Har flere barn - Driver for meg selv, - Er konstant på "gang", henter barna, tar de på aktiviteter, lager middag, står opp tidlig, sover dårlig, jobber sent om kveldene. - mangler søvn. -spiser nok ikke helt riktig. - får lite hjelp, sjeldent barnevakt. - Plages med å være så trøtt at det føles som jeg er helt utstø, blir svimmel, kvalm og klarer rett og slett ikke å slappe av... Må hele tiden svare på epost, meldinegr osv. Vet ikke om det finnes en vei ut av denne følelsen, kan ikke sykemelde meg.. Anonymous poster hash: 8bf56...966
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Det du burde gjøre er å rett og slett gå til legen, ta en helsesjekk og spør legen om rååd til hva du kan gjøre, det finnes mange hjelpemidler til å få sove bedre. Får du mere søvn så skal nok resten ordne seg. Anonymous poster hash: e38e0...904
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Vel... det er 8-9 år siden jeg var der, men det endte i mye gråt. Jeg gråt i bilen på vei til jobb, hjem fra jobb, når jeg kom hjem, isolerte meg sosialt (gikk ikke på julebord, sommeravslutninger, bursdager mm), klarte ikke (tro det eller ei) vaske opp (hadde ikke oppvaskmaskin) og jeg satt i utallige råd og utvalg. Klarte meg bra på jobb men følte aldri jeg det jeg gjorde var bra nok (det gjør jeg ikke nå heller.... vet faktisk ikke om jeg noengang kommer dit at det jeg gjør er bra nok...), klarte ikke å si nei, øver meg fremdeles på det;) Jeg ble sykemeldt, men prøvde meg raskt i fulltid igjen - desverre for fort, ble sykemeldt igjen. Jeg har gått i terapi - gestalt og det har fungert for meg. Men jeg var i jobb igjen etter 4-5 mnd. Jeg "hilser" fremdeles på utbrendtheten men kjenner tegnene og tar tak før jeg sitter fast i "gjørma". Prioriter hva som er viktigst for deg, prøv å skaff deg barnevakt slik at du kan gjøre noe for deg selv, finn noen å prate med (en venn eller en profesjonell), bestem deg for å lage f.eks. 1 måltid fra bunnen av i uka og planlegg handling. Lykke til Anonymous poster hash: 6b048...816
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Takk for svar, føler at jeg ikke klarer å planlegge noe for øyeblikket, går på tomt batteri. Orker ikke å ta meg et bad nå som barna sover, siden jeg har så mye å gjøre.. Men kanskje jeg skal ta en tur til legen og få noen gode råd:) Har ltit legeskrekk, redd for at legen skal tro jeg er en udugelig mor... Anonymous poster hash: 8bf56...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå