Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Spesielt nå når jeg er gravid. Dette kommer om kveldene eller at det vekker meg midt på nettene. Jeg får jo rett og slett små panikkanfall hver gang. Noen andre som opplever det samme? Anonymous poster hash: aaa5a...17b
Honningmelon Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har vært mye plaget med dette. Har vært til lege og tatt EKG. Alt var da normalt. Aner ikke hvorfor det kommer. Men, når det kommer har jeg MYE av det.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har vært mye plaget med dette. Har vært til lege og tatt EKG. Alt var da normalt. Aner ikke hvorfor det kommer. Men, når det kommer har jeg MYE av det. Er det spesielt mye av det når du er gravid? Anonymous poster hash: aaa5a...17b
Honningmelon Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Det husker jeg faktisk ikke. Men, da jeg tok EKG var jeg ikke gravid. Een gangen var det helt ekstremt
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Systoler på hjertet? Anonymous poster hash: d7e78...901
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Huff, har det masse i perioder, selv om jeg har opererert hjerte pga hjerterytmeforstyrrelse. Stresser du mye? Stress gjør det verre er min erfaring, samt kaffi og te om du drikker mye av det.. Anonymous poster hash: b4066...37c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Jrg har ekstrasystoler. Har tatt EKG, ingen funn der. Er mer plaget i perioder, da også med en følelse av å nesten besvime. Opplever at jeg har mer av ekstrasystolene når jeg drikker mye kunstig søtet drikke (aspartam). Muligcdet er tilfeldig, men. Er også gravid, men har ikke vært mer enn normalt plaget av dette i svangerskapet. Min ekstrasystoli oppdtod utav det blå da jeg var 31 år. Hadde aldri hatt det før. Anonymous poster hash: 05ec0...d81
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har også det. Jeg har sjekket hjertet med EKG, døgnmåling av hjerterytmen og ultralyd av hjertet, og det er ikke noe som er farlig her. Det er ikke mange nok av dem til at det er hensiktsmessog med noe medisinsk behandling heller, da bivirkningene av medikamentene vil være verre enn plagene jeg har med dette. Hos meg komme og går det i perioder, og det dukker spesielt opp når jeg er syk, stresset, trøtt, gravid (hadde ekstremt mye under første fødsel, faktisk), har spist mye sukker, mye kunstig søtstoff, fått i meg mye koffein og når jeg drikker alkohol.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Systoler på hjertet? Anonymous poster hash: d7e78...901 Hjertet slår et ekstra slag. Skjer gjerne mange ganger iløpet av en dag, og føles veldig ubehagelig. Anonymous poster hash: aaa5a...17b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Spesielt nå når jeg er gravid. Dette kommer om kveldene eller at det vekker meg midt på nettene. Jeg får jo rett og slett små panikkanfall hver gang. Noen andre som opplever det samme? Anonymous poster hash: aaa5a...17b Fått det etter svangerskapet. Skal til spesialist for en kikk på det. Alt normalt på ekg. Er ekstra ille de dagene jeg er sliten her også Anonymous poster hash: add07...4fc
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Mange slipper dette hvis de bare tar normale dagsdoser med kalium (ikke kalSium!) som tilskudd. Jeg kan få det i perioder hvor jeg stresser mye eller har slurvet ift kostholdet. Stress tapper kroppen for basiske mineraler, deriblant kalium. Man trenger ikke ha så lave verdier at det slår ut på legenes blodprøver før man får symptomer. Jeg kan ha helt verdier som ligger innenfor normalen, men likevel få problemer. Tar jeg kalium da så blir det borte i løpet av et par-tre dager. Når jeg nærmer meg lave nivåer (for meg) så begynner jeg ofte å få mer væske i kroppen, det er for meg et sikkert tegn. Så får jeg gjerne en del ekstraslag, og dette blir verre og verre om jeg ikke starter med kalium. Lar jeg det gå lenger blir jeg gjerne også tungpustet når jeg går trapper og bakker eller prøver å trene kondisjonstrening. Men siden jeg nå alltid har kalium i hus og bruker det i perioder hvor jeg trenger det, så slipper jeg både hjertebank og tungpustethet Sure ting som brus tapper kroppen for mye kalium (enkelte har faktisk blitt alvorlig hjertesyke pga kaliummangel etter ekstrem brusdrikking), det kan også kaffe, svinekjøtt og sukker også gjøre. Anonymous poster hash: d9630...d27
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Kalium ja.. Hm interessant. Finnes det naturlig i spesielle matvarer? Er dette noe man trygt kan ta tilskudd av som gravid? Anonymous poster hash: aaa5a...17b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Prøver jeg også.Kjøper Kalium i morgen. Spiser banan minst 5 dager i uken og det har ikke hjulpet... Anonymous poster hash: add07...4fc
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 I normale doser skal det ikke være noen fare. Vet om flere som bruker det under svangerskap hvis de får mye væske i kroppen, da hender det at de noen dager også dobler dagsdosen før de går ned til vanlig dose igjen. Ikke alle som har like godt opptak fra banan, dessverre... For meg er det ikke nok. Anonymous poster hash: d9630...d27
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 I normale doser skal det ikke være noen fare. Vet om flere som bruker det under svangerskap hvis de får mye væske i kroppen, da hender det at de noen dager også dobler dagsdosen før de går ned til vanlig dose igjen. Ikke alle som har like godt opptak fra banan, dessverre... For meg er det ikke nok. Anonymous poster hash: d9630...d27 Man skal være veldig forsiktig å gå ut å anbefale noen å ta kalium tilskudd. Høye verdier av kalium i blodet er like farlig som å ha for lave. Visst en person ligger i øvre grense med kalium og så tar kalium tilskudd så er ikke dette bra. Anonymous poster hash: 5a484...f66
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #16 Skrevet 15. juli 2013 Hadde og enormt mye systoler i siste svangerskap. Spesielt i 2 trimester når blodmengen i kroppen øker drastisk. Viktigeste er å ta det rolig og stresse ned litt. Så lenge ting er sjekket ut er det ikke farlig, bare inn i h.... ubehagelig når det står på. Etter fødsel har jeg ikke hatt flere "anfall". Anonymous poster hash: ec603...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå