Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Hei! Jeg skal på ferie til svigerfamilien neste uke og kjenner jeg gruer meg... Mannen skal ikke være med.Har 2 barn og mannens tante og onkel hakker alltid på barna mine. De kan få seg til å irettesette dem selv om vi er der og har full kontroll. De er ganske kvasse i oppførselen og kan si "gå bort", "hold kjæft" ol. Eller gjøre noe så lavmålt som å "stjele" lørdagsgodt fra barna mine i tillegg til å gi dem skjennepreken om at de må tenke på at tante og onkel som også vil ha Ungene mine er normale som er over gjennomsnittet rolig,men kan selvsagt finne på rampestreker innomellom Jeg mener at både jeg og mannen setter fornuftige grenser for barna vår, og tar tak i det om vi ser at ungene våre plager andre (store eller små) osv.Ungene mine elsker alle i familien forutom disse to. De snakker aldri om denne tanten og onkelen. Hittill har jeg ikke gjort en big deal av det..men eldste gutten min er så stor nå at jeg må sette ned foten for det er virkelig ikke en ok oppførsel av voksne mennesker. Må legge til at besteforeldrene ikke gjør slike ting. Gruer meg bare til å ta affære.. Tante er så overfølsom og tåler ikke at jeg snakker og det er ikke til å legge i mellom at vårt forhold aldri har vært noe bra. Hun har også hakket på meg, vært krass med meg og såret meg dypt... Vil ikke gjøre ferien sur,men ønsker bare å sette ei grense for meg og ungene...Bah, GRUER meg... Hvordan skal jeg takle dette??? Anonymous poster hash: c7a56...915
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Buhu.. SI DET TIL DEM DA FOR POKKER!! Hjelper ikke å sutre inni seg, du må, ja MÅ faktisk si noe hvis du vil at det skal endre seg. So what om du skjelver i buksa når du gjør det, bare du faktisk gjør det. Vis ungene dine at dette ikke er greit, og at du tør å stå opp for dem og deg selv. Anonymous poster hash: d9ff0...34a
☆☆☆ Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 "Takk for hjelpa, men eg føretrekk å oppdra barna mine sjølv".
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Du har to gode alternativer og ett dårlig: -Ta det opp med dem og gi dem så hatten passer. De vil bli dritsnurte og stemningen forsuret eller de drar sin kos, men det skader vel uansett ikke på den trivelige stemningen dere har i utgangspunktet. -Ikke dra. Man har for lite ferie til å kaste tiden bort på ekle mennesker. -Lat som ingenting som tidligere og vis ungene dine at morra er en tøffel. Anonymous poster hash: 340d9...431
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Jeg vet med meg selv at jeg ikke er en tøffel, men har alltid hatt problemer med å si i fra til svigerfamilien. Det har ikke vært et problem tidligere. Er nok bare redd for at jeg ender opp med at ingen av dem liker meg... Sukk:( De liker meg nok ikke noe særlig i utgangspunktet så jeg har vel egentlig ikke noe tape... Skjønner ikke engang hvorfor jeg sa ja til å komme Er enig, kan komme med slike ting som #3 sa. Er bare redd for at jeg skal ekspoldere eller begynne å grine. Er nok det jeg er mest redd for... Høres jo helt sykt ut. Bruker virkelig ikke ha dette problemet i det hele tatt.. Det bare tok kake for min del når de begynte å stjele av lørdagsgodt skålene de fikk mens onkel og tante var på besøk her, hos oss, i vårt hus! Hi Anonymous poster hash: c7a56...915
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tror du kommer lengst med å forholde deg rolig og sindig til disse menneskene. Om de begynner å snakke til barna slik du beskriver, avbryter du dem, ser dem rett i øynene og sier i en rolig men bestemt tone: "slik snakker ikke vi til hverandre i vår familie". Sett deg i respekt, men ikke vær ufin eller høylytt, det kommer man ofte ikke så langt med. Dette skal du gjøre hver bidige gang de prøver seg med slikt snakk, selv om det er foran andre voksne. Er enig i at man blir fullstendig månebedotten når voksne folk forsyner seg av barnas godteskåler, særlig uten å spørre barna først! Tror likevel jeg ville fokusert på hvordan tante og onkel snakker til barna i første omgang, for det synes jeg faktisk er helt hårreisende! Og du, om de liker deg eller ikke, det blåser du en lang marsj i, fordi det er IKKE et kvalitetsstempel at slike folk liker deg. Men respekt, det SKAL du ha Lykke til! Anonymous poster hash: 65d9b...2da
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor reiser du på ferie til folk du ikke vil være sammen med? Og særlig når din mann ikke er med?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Henger meg på doppleren her, hvorfor drar du til folk du ikke liker? Og hvis du absolutt skal dit, hvorfor er det verre at de blir sure på deg enn at ungene dine blir behandla som idioter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå